Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Når jeg skal oppdatere til siste build, er det virkelig mulig at denne oppdateringen, som ser ut til å være hele "buildet" på ca 3GB? må lastes ned i en runde, dvs at hvis jeg laster ned litt og så avslutter W10 så begynner nedlastingen helt på nytt fra begynnelsen neste gang?

 

Jeg lastet ned et par prosent forleden, så avsluttet jeg W10, og neste gang begynte den på 0 prosent igjen. Men jeg har ikke hatt tid til å la den stå på så lenge siden jeg har dualboot og må ha W7 oppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare jeg som har fått noen rare feil med skjermen etter siste oppdatering? vet for et faktum at det ikke er hardware feil, og i videoer og spill så dukker det opp striper på skjermen, nesten som å spille et spill uten v-sync, det er ganske ille. Skjer ikke på pcen generelt, men kun media

Lenke til kommentar

Får av og til noen svarte brede streker på Pc når jeg er på sider (feks her) - de blir borte når en klikker på dem.
Av og til blir også hele startmeyen borte, noen ganger kan en se noen tiles, av og til ikke.
Blir ok etter en tid - av seg selv.
Går av og til i hvile av seg selv og starter opp igjen, av seg selv.
Noen ganger får jeg den ikke ut av hvile og må restarte.
AMD-driveren er blitt bedre, men jeg får en sjelden gang mld. om at det stoppet å funke, men blir satt igang igjen. Merker ikke noe annet til dette enn at meldingen dukker opp.
Så går det an å kjøre sfc /scannow på denne - anbefales !
 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Tenkte å foreta en ren installasjon av Windows 10 på den stasjonære ettersom den er blitt litt treg. Selvsagt feilet installeringen, så jeg måtte installere Windows 8. Prøvde da å oppgradere til 10074, installasjonen feilet da også.

Nå tror jeg at jeg holder meg til Windows 8 på den stasjonære til RTM er klar.

10 funker uklanderlig på den bærbare.

Lenke til kommentar

hva er den siste windows previewen som er tilgjengelig? og hvordan får jeg installert den på enklest mulig måte på en windows 7 maskin? hørt at det er mulig gjennom windows update? 

Laste ned isoen til W10 TP. Så installerer du så du får dualboot, så har du fortsatt din W7 installasjon intakt.

 

Edit:

Nedlastingslinker: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-iso

 

Edit 2:

Linker ovenfor inneholder nest siste versjon, 10074. Vet ikke om du kan laste ned siste versjon direkte, men den får du i allefall via update i W10 hvis du haker av for det.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Får av og til noen svarte brede streker på Pc når jeg er på sider (feks her) - de blir borte når en klikker på dem.

 

 

Akkurat det som skjer her...

 

fikk nå cortana for første gang, men om jeg åpner den opp så er den oppe i to sekunder før den kollapser igjen, noen andre som opplever dette?

Lenke til kommentar

Ser ut til å funke greit her også, ved første øyekast.

Har et problem her tydeligvis; Om jeg trykker start-knappen og taster f.eks Exc og "Enter" for å starte Excel, så skjer det ingenting (programmet starter ikke), ikke om jeg klikker på søkeresultatet med musa heller (søket finner altså applikasjonen). Andre som sliter med det samme?

 

Om jeg blar ned til Excel i programlisten fungerer det som vanlig å åpne med "Enter" eller museklikk.

Lenke til kommentar

 

 

Den nye builden var det jo enda mer problemer med.. Anbefaler ikke å laste ned..

Hva er problemet? :)
startknappen henger seg opp mer enn sist, chrome klikket umiddelbart, låsskjermen hengte seg, cortana klikker helt. Så jada -_-

Virker jo som det er noe anna galt enn selve win 10...

Lenke til kommentar

Virker som de er mer opptatt av å jobbe med en salgbar fasade enn å få det til å funke.

Mye her som er ustabilt og noe som ikke funker.
Og slik har det vært de siste builds.
Mye gammelt rask, som feks USB-stacken er ikke retta på.
Bruker mye minnepinner og andre lagringsenheter - det hender ofte at det ikke reageres når den kobles til, og synes ikke i This Pc.
Feilsøkingsverktøyet er bare en vits, men det er enkelt å fikse - bare å bytte til en annen usb-inngang. Dumt ikke å klare å fikse slikt gammelt rusk til ny versjon.
IrDA bruker jeg også - det har ikke funka siden 10041
Startskjermen er vel det mest ustabile - varierer fra ikke å reagere til helt svart uten tiles til at den blir gjennomsiktig og bare en og annen teil lyser. Kom ved forrige build og er ikke retta.
Er MYE mer her.......

Lenke til kommentar

Har en gyldig Windows 8 fra før, men bruker nå Windows 10 tech-build fra insider programmet på stasjonæren. Var det slik at de av oss som har dette vil kunne oppgradere gratis på samme måte som om man har gyldig Windows 7/8 ? Er lite sugen på å rulle tilbake til Win 8 for å skaffe meg gyldig Windows 10. Evt. kan jeg jo gjør det senere og få 2 Windows 10 nøkler :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har i de siste dagene testet den siste builden på en liten bærbar med berøringsskjerm , jeg forventet egentlig å gå på en ordentlig nedtur , men faktisk så har den fungerte uten å henge seg i det hele tatt og føles både snappy og grei ut. Den ble kjøpt i 2012 så relativt gammel maskinvare allerede men fungerer utmerket med den siste builden.

 

På windows 8.1 instalasjonen på Desktop pcen fikk jeg nå varsel om at jeg kan få Windows 10 "skaff deg Windwos 10 nå" nederst i høyre del av Windows Toolbar , trykket der inne og man trenger ikke å gjøre noe annet enn å trykke bekreft for å få oppdateringen og e-posten sin om man ønsker en varsel der.

 

Så blir den vel lastet ned så fort den er klar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

29. juli er datoen, folkens.

 

http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/06/01/hello-world-windows-10-available-on-july-29/

 

Fast ring-brukere får kanskje enda en ny build innen kort tid.

http://www.winbeta.org/news/windows-10-build-10134-may-hit-fast-ring-soon-bug-fixes-and-refinements

 

Noen som har nyere ISO enn 10074? PC-en min krasjer når jeg prøver å installere den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...