Pey'J Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 1511 ble jo lagt til igjen via MCT kort tid etterpå. Var en build som slet med en bug som de vel fikset på under en uke. Så rett, så rett: After days of silence and confusion, Microsoft has finally explained why it silently pulled Windows 10 version 1511 over the weekend. More important, the update is back, both on Windows Update and via the integrated installer. Kilde? Nok en gang Thurrott.com. Lenke til kommentar
G Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Da ser det ihvertfall ut som om Windows ble aktivert tross SSD-utskiftningen fra defekt til ny SSD Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 1511 ble jo lagt til igjen via MCT kort tid etterpå. Var en build som slet med en bug som de vel fikset på under en uke. Men det setter jo Microsofts forklaring om at de hadde bestemt seg for fra nå av å "bare tilby oppdateringer gjennom Windows Update" i et merkelig lys ... Noen ganger tror jeg at folk som ikke vet svaret på et spørsmål bare improviserer noe for å slippe å svare "don't know". Lurer på om noen av disse kan ha fått seg jobb i Justisdepartement i Oslo? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Men det setter jo Microsofts forklaring om at de hadde bestemt seg for fra nå av å "bare tilby oppdateringer gjennom Windows Update" i et merkelig lys ... Noen ganger tror jeg at folk som ikke vet svaret på et spørsmål bare improviserer noe for å slippe å svare "don't know". Større oppdateringer som høst oppdateringen og kommende store oppdateringer vil nok alltid gi nye .iso filer, siden det blir veldig tungvint å gå fra 10240 (RTM) og så oppgradere til 1511, for å så oppgradere til xxxx osv. Det gjør livet for oss som installerer Windows ofte og mange ganger mye lettere, sparer oss for mange runder med oppdateringer. Og særlig siden slike store oppdateringer er tidkrevende. Måtte jeg gjort det på alle pcer jeg installerer Win10 på, og alle test pcer og andre virtuelle pcer, så hadde jeg droppet 1511. Så det er bare "common sense" at de gir ut nye .iso filer ved slike store oppdateringer. Litt offtopic: Jeg har jo mine tvil om at Win10 er siste utgave av Windows også jeg da...men kan være jeg tar feil der. 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Så det er bare "common sense" at de gir ut nye .iso filer ved slike store oppdateringer. Ja, "common sense" er det, men det forhindret ikke at en fra Microsoft gikk ut og sa at det ikke ville komme flere .iso-filer og at vi nå måtte få oppdateringene gjennom Windows Update. [ref. de linkene som ble referert på forrige side] off topic: Jeg ser heller ikke bort fra at Windows 10 kommer til å skifte navn (og kanskje ham) på et eller annet tidspunkt om et par-tre års tid. Det kan godt hende at dette nye dyret kommer til oss på samme måte som en hvilken som helst annen OS-oppdatering og at Microsoft derfor kan hevde at "det er den samme Windows'en som Windows 10, men vi endrer litt på navnet". Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Tidligere har Microsoft gitt ut nye iso'er når det har kommet en service pack. Ser ikke noen endring i dette med Win10. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) Det koster ikke noe lengre. Det er MCT som kreerer iso for oss. Nedlastingen er det som en hver tid er lagt til repository (det en normal installasjon har i winsxs.) før det settes sammen til en iso på klient siden. Så det "gis ikke ut" iso fil i gammel forstand lengre slik det var med Windows 7 og eldre. Endret 28. januar 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 Det koster ikke noe lengre. Det er MCT som kreerer iso for oss. Nedlastingen er det som en hver tid er lagt til repository (det en normal installasjon har i winsxs.) før det settes sammen til en iso på klient siden. Så det "gis ikke ut" iso fil i gammel forstand lengre slik det var med Windows 7 og eldre. Men på Techbench kan du laste ned .iso filer uten MCT, så du kan fortsatt laste ned Win10 "i gammel forstand" 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) Det koster ikke noe lengre. Det er MCT som kreerer iso for oss. Nedlastingen er det som en hver tid er lagt til repository (det en normal installasjon har i winsxs.) før det settes sammen til en iso på klient siden. Så det "gis ikke ut" iso fil i gammel forstand lengre slik det var med Windows 7 og eldre. Men på Techbench kan du laste ned .iso filer uten MCT, så du kan fortsatt laste ned Win10 "i gammel forstand" Du skjønte sikker hva jeg mente.Det er slutt på iso distribusjon og man kan generere en selv med siste MCT . ISO er et format for avspeiling av et optisk medium. Eneste gangene "vi" bruker iso er i vmware før man lager templates. Private installerer med USB stikk i EFI modus eller får PC med preinstallert os. Oppgradering kjøres over det gamle. Bedrifter tanker ut med pxe. Bare noen få som driver slik som omtales her i tråden. Endret 28. januar 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Jeg bruker fremdeles ISO.. Kjører Easy2Boot på minnepenn, og lager partition images av ISO filene, for å få både UEFI og Bios støtte.Har images av XP til 10 på en og samme minnepenn (64GB) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 MCT tryner for et godt ord uansett, bruk techbench. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 (endret) Jeg gikk fra Windows Live Mail programmet over til Outlook saken i Windows 10. Stilte inn slik att jeg skulle få alle mine mail synkronisert, rundt 27000, fikk noen error med sync problemer men hadde fått inn noe over 20000 når jeg skrudde av igår. Idag når jeg skrudde på pc'n har jeg kun 260 mail synkronisert, å jeg får heller ikke inn flere når jeg trykker synkroniser. Må jeg gå over til Live Mail igjen? Jeg syncer fra Hotmail. Jeg SKAL ha tilgang på alle mailene, fra 2004. Windows 10 Pro Endret 30. januar 2016 av Simkin 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Jeg bruker fremdeles ISO.. Kjører Easy2Boot på minnepenn, og lager partition images av ISO filene, for å få både UEFI og Bios støtte. Har images av XP til 10 på en og samme minnepenn (64GB) UEFI og bios-støtte, er dette noe Windows krever? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 (endret) Det er jo greit å ha en minnepenn som støtter både UEFI (GPT) og BIOS (MBR) i tilfellet man skal bruke den på litt eldre maskinvare. Alle nyere systemer (Intel X79, Q87/H87/Z87 og nyere) har vel alle gått over til (U)EFI fremfor BIOS. Da er det anbefalt å installere Windows i UEFI (GPT) og ikke "tradisjonell" BIOS (MBR) for å få støtte for Windows Secure Boot, nyttiggjøre seg av UEFI drivere osv.. Du vil jo blant annet miste endel valg i "Avansert Oppstart" / "Advanced Start-Up" menyen om du ikke har UEFI installasjon, blant annet muligheten til å fortelle Windows at du ved neste oppstart ønsker å gå rett inn i UEFI menyen til hovedkortet osv.. Endret 31. januar 2016 av RamGuy 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 (endret) Takk, er en stund siden jeg gjorde et nytt selvbygg. Kommer en gang i 2016-2017. En del å sette seg inn i forstår jeg. Siste søppelberg selvbygg jeg gjorde var fra en Core2Duo med Windows 7 på. Har aldri før måtte være bevisst på hele (U)EFI greiene, annet enn at det er et ord jeg har hørt en del ganger bare. Regner også med det vil være en del som meg, som bare innstallerer og "folder hendene". Var mer i gamledager at jeg satte meg inn i all slags greier som ble skrevet i f.eks. PC World hvor Tek.no sin Lekanger kommer fra. Jeg blir sikkert en avdanket olding til slutt som ikke skjønner bæret av hva yngre folk syssler med Men, ikke riktig enda. Endret 31. januar 2016 av G Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Takk, er en stund siden jeg gjorde et nytt selvbygg. Kommer en gang i 2016-2017. En del å sette seg inn i forstår jeg. Siste søppelberg selvbygg jeg gjorde var fra en Core2Duo med Windows 7 på. Har aldri før måtte være bevisst på hele (U)EFI greiene, annet enn at det er et ord jeg har hørt en del ganger bare. Regner også med det vil være en del som meg, som bare innstallerer og "folder hendene". Var mer i gamledager at jeg satte meg inn i all slags greier som ble skrevet i f.eks. PC World hvor Tek.no sin Lekanger kommer fra. Jeg blir sikkert en avdanket olding til slutt som ikke skjønner bæret av hva yngre folk syssler med Men, ikke riktig enda. Kort fortalt.. har du en ny maskin hvor dem mer eller mindre har gått bort fra MBR/bios boot.. så vil du ikke få startet f.eks Windows 7 installasjons dvd'en.. samme med div diagnoseprogrammer osv. Men ofte er det et valg i UEFI, at man kan aktivere noe slags kompatibilitetsmodus, og da vil du kunne starte sånt noe som før. Det som er litt tungvint med minnepennen min, er at hovedmenyen ikke er UEFI (så vidt jeg vet..) så jeg må velge et image på forhånd.. eller evt starte opp i kompatibilitetsmodus for å velge image, for deretter å starte på nytt i UEFI modus. Tok litt tid før jeg fikk satt meg inn i dette også.. men fant ut av det til slutt Har vært med på dette siden ca 94.. så er jo noen år nå Har også fikset mye selv.. blant annet cd med DOS/Windows 3.x for boot og installasjon Samt også Windows 9x plate Windows 95, 98 og 98se på samme plate. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Hei! Hva er siste verson av windows 10? Build nummer? Og hvor kan jeg få lastet det ned? Microsoft gir meg feil versjon så jeg får ikke aktivert den siden jeg får N-versjonen. Har nå Windows 10.0 Pro - N Build 10240 Snakket med support og de mente det var for at jeg har en N versjon. Allen L.Because regarding with this one, for us to be able to activate your windows 10. You should install windows 10 Pro the one that without N. 6:40 pm Allen L.And to correct this one, you need to do a clean installation of windows 10 pro. And after that you can enter your previous operating system product key to activate your windows 10. Bruker du Media Creation Tool, og så IKKE laster ned N versjonen, men den vanlige, så er jo problemet løst vel? Der får du 1511 versjonen som er den nyeste versjonen ment for alle. Mange tror at N står for norsk eller norge eller noe, men det stemmer jo ikke. Så her har du nok bare lastet ned N versjonen ved en feil. Hvorfor er det en N version? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Hei! Hva er siste verson av windows 10? Build nummer? Og hvor kan jeg få lastet det ned? Microsoft gir meg feil versjon så jeg får ikke aktivert den siden jeg får N-versjonen. Har nå Windows 10.0 Pro - N Build 10240 Snakket med support og de mente det var for at jeg har en N versjon. Allen L.Because regarding with this one, for us to be able to activate your windows 10. You should install windows 10 Pro the one that without N. 6:40 pm Allen L.And to correct this one, you need to do a clean installation of windows 10 pro. And after that you can enter your previous operating system product key to activate your windows 10. Bruker du Media Creation Tool, og så IKKE laster ned N versjonen, men den vanlige, så er jo problemet løst vel? Der får du 1511 versjonen som er den nyeste versjonen ment for alle. Mange tror at N står for norsk eller norge eller noe, men det stemmer jo ikke. Så her har du nok bare lastet ned N versjonen ved en feil. Hvorfor er det en N version? En avgjørelse fra EU domstolen... http://www.cnet.com/news/windows-7-n-the-n-editions-explained/ Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Hei! Hva er siste verson av windows 10? Build nummer? Og hvor kan jeg få lastet det ned? Microsoft gir meg feil versjon så jeg får ikke aktivert den siden jeg får N-versjonen. Har nå Windows 10.0 Pro - N Build 10240 Snakket med support og de mente det var for at jeg har en N versjon. Allen L.Because regarding with this one, for us to be able to activate your windows 10. You should install windows 10 Pro the one that without N. 6:40 pm Allen L.And to correct this one, you need to do a clean installation of windows 10 pro. And after that you can enter your previous operating system product key to activate your windows 10. Bruker du Media Creation Tool, og så IKKE laster ned N versjonen, men den vanlige, så er jo problemet løst vel? Der får du 1511 versjonen som er den nyeste versjonen ment for alle. Mange tror at N står for norsk eller norge eller noe, men det stemmer jo ikke. Så her har du nok bare lastet ned N versjonen ved en feil. Hvorfor er det en N version? En avgjørelse fra EU domstolen... http://www.cnet.com/news/windows-7-n-the-n-editions-explained/ Aha! Tusen takk EU domstolen! Alt det bare for Windows Media Player som ikke blir brukt til fordel for VLC uasett.. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg gikk fra Windows Live Mail programmet over til Outlook saken i Windows 10. Stilte inn slik att jeg skulle få alle mine mail synkronisert, rundt 27000, fikk noen error med sync problemer men hadde fått inn noe over 20000 når jeg skrudde av igår. Idag når jeg skrudde på pc'n har jeg kun 260 mail synkronisert, å jeg får heller ikke inn flere når jeg trykker synkroniser. Må jeg gå over til Live Mail igjen? Jeg syncer fra Hotmail. Jeg SKAL ha tilgang på alle mailene, fra 2004. Windows 10 Pro Hvor langt tilbake i tid har du satt den til å synkronisere da? Lurer på om default muligens er 1 måned tilbake. Skal du ha alt ville jeg satt den til "any time". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå