Syar-2003 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Hva er egentlig problemet med at real-time er slått på ? Security varslings senteret vil via notifiserings varsel si at du ikke har et aktivt antivirus/antimalware i fleste tilfeller om du benytter 3parts. Defender mener jeg fremdeles vil være avslått sålenge et annet produkt er installert. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Hva er egentlig problemet med at real-time er slått på ? Security varslings senteret vil via notifiserings varsel si at du ikke har et aktivt antivirus/antimalware i fleste tilfeller om du benytter 3parts. Defender mener jeg fremdeles vil være avslått sålenge et annet produkt er installert. Problemet er at det koster ytelse. Takk for tips om tredjeparts software, men jeg kommer nok ikke til å orke å installere ekstra software for å kanskje la defender skru seg av, defender fungerer greit til scanning det. Da er det greiere, dog subotpimalt, å bare disable defender helt. AtW Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Vel det er imo neglisjerbart og prisen man må betale idag slik risikobildet har blitt med Internett. Man kan legge til exclusions for on-access realtime for både filtyper og foldere. Slikt blir gjort på ulike applikasjons server installasjons OS for database og andre applikasjoner . Alt handler om kompromisser. Endret 10. januar 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Vel det er imo neglisjerbart og prisen man må betale idag slik risikobildet har blitt med Internett. Man kan legge til exclusions for on-access realtime for både filtyper og foldere. Slikt blir gjort på ulike applikasjons server installasjons OS for database og andre applikasjoner . Alt handler om kompromisser. Stemmer, alt handler om kompromisser, i min situasjon er kompromisset av en slik natur at jeg har vurdert det slik at real-time-protection skal være av. Microsoft vil ikke la meg gjøre dette. Jeg foretrekker sterkt et OS som respekterer de innstillingene jeg gjør. AtW Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Ja Antivurus sikkerhets beskyttelse er heldigvis blitt en inkludert del av Microsoft sine siste Windows OS. En kan jo fritt velge andre operativsystemer samt sikkerhets programvare til Windows. Om du absolutt skal kjøre Windows uten noe aktiv beskyttelse så kan du også gjøre det This tutorial will show you how to completely turn on or off Windows Defender for all users in Windows 10. http://www.tenforums.com/tutorials/5918-windows-defender-turn-off-windows-10-a.html Endret 10. januar 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
uggy Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Så om man har en annen antivirus installert så bør en da skru av Windows defender? Eller avinstallere den antivirusen en har installert? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Ja Antivurus sikkerhets beskyttelse er heldigvis blitt en inkludert del av Microsoft sine siste Windows OS. En kan jo fritt velge andre operativsystemer samt sikkerhets programvare til Windows. Om du absolutt skal kjøre Windows uten noe aktiv beskyttelse så kan du også gjøre det This tutorial will show you how to completely turn on or off Windows Defender for all users in Windows 10. http://www.tenforums.com/tutorials/5918-windows-defender-turn-off-windows-10-a.html Problemet er ikke at windows defender eksisterer, problemet er at windows ikke respekterer innstillingene jeg gjør i kontrollpanelet, når jeg ber den skru av real time protection, så mener jeg det. Og joda, kan disable programmet helt, noe som åpenbart er en suboptimal løsning som man kun vil skru av real time protection, men det blir vel det som er alternativet. Bra jobb MS... AtW Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Du glemmer ansvaret til Microsoft har (og tatt tover seg) for å bekjempe virus spredning og cyber kriminalitet for Internett tilkoblede maskiner. Det er til fellesskapets beste. Ja - dette er absolutt bra jobba av microsoft. Defender er dems produkt og de bestemmer selvsagt hvordan de designer det og funksjonene og dets innstillinger. Herding av tamper protection er en del av beskyttelsen i seg selv. Det er bare å velge alternative sikkerhets produkter til windows eller i sågar velge alternativt operativsystem til Microsofts. Tullete å kritisere ting som er gjort bra eller bedre. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Du glemmer ansvaret til Microsoft har (og tatt tover seg) for å bekjempe virus spredning og cyber kriminalitet for Internett tilkoblede maskiner. Det er til fellesskapets beste. Ja - dette er absolutt bra jobba av microsoft. Defender er dems produkt og de bestemmer selvsagt hvordan de designer det og funksjonene og dets innstillinger. Herding av tamper protection er en del av beskyttelsen i seg selv. Det er bare å velge alternative sikkerhets produkter til windows eller i sågar velge alternativt operativsystem til Microsofts. Tullete å kritisere ting som er gjort bra eller bedre. Det er ikke tullete i det hele tatt, hvem i alle dager synes det er bra at et program ikke respekterer innstillingene som blir gjort i et program? Det er ikke "tamper protection" i dette, har kontroll over maskinas innstillinger kan man slå av hele defender uansett. AtW Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Jeg velger å være uenig med deg Atw Og har forsøkt å forklare hvorfor Så nå jeg lar det ligge. Endret 10. januar 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Hva er egentlig problemet med at real-time er slått på ? Security varslings senteret vil via notifiserings varsel si at du ikke har et aktivt antivirus/antimalware i fleste tilfeller om du benytter 3parts. Defender mener jeg fremdeles vil være avslått sålenge et annet produkt er installert. Det er et problem hvis man f.eks skal innstallere noe RealTime protection ødelegger. Nå har jeg aldri erfart at MS sin AVsoftware har ødelagt noe men alle andre AVleverandører klarer fra tid til annen å legge inn scanning etter SQLkode, noe som kan ødelegge enormt for programmer som har databaser i bunn. Et av Norges største ASPselskaper klarte å ødelegge over 3000kundedatabaser pga at Trend Antivirus Real Time protection var skrudd på under en databaseoppgradering. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Det er også noe møkk når realtime protection sletter filer man kopierer inn i en mappe. F.eks. innholdet i en Crack-folder når man skal legge inn en ISO. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Hva er egentlig problemet med at real-time er slått på ? Security varslings senteret vil via notifiserings varsel si at du ikke har et aktivt antivirus/antimalware i fleste tilfeller om du benytter 3parts. Defender mener jeg fremdeles vil være avslått sålenge et annet produkt er installert. Det er et problem hvis man f.eks skal innstallere noe RealTime protection ødelegger. Nå har jeg aldri erfart at MS sin AVsoftware har ødelagt noe men alle andre AVleverandører klarer fra tid til annen å legge inn scanning etter SQLkode, noe som kan ødelegge enormt for programmer som har databaser i bunn. Et av Norges største ASPselskaper klarte å ødelegge over 3000kundedatabaser pga at Trend Antivirus Real Time protection var skrudd på under en databaseoppgradering. Ja. Og det er jo grunnen til at produsenten gir brukere muligheter til å disable real-time protection (temporært) slik jeg ser det.Spørsmålet mitt var rettet til å ha real-time permanent avslått. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Noe nytt om innføringen av Adblock og plugin-støtte i Edge? Blir Adblock en innebygget funksjon som ikke krever plugin, slik som i senere versjoner av Explorer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Det er også noe møkk når realtime protection sletter filer man kopierer inn i en mappe. F.eks. innholdet i en Crack-folder når man skal legge inn en ISO. Så du stolte på noen som tilfeldig la en crack på nettet? Vet ikke helt om jeg skal ta den kommentaren alvorlig eller ikke. Det er svært nært grensen for trolling. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Ikke "noen tilfeldig" såklart. Bare grupper jeg stoler på som har lang fartstid. Jeg sitter ikke og laster ned cracks enkeltvis nei. ISO'er har ofte noen filer for å omgå steam f.eks. Disse liker realtime prot å tulle med. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Hva er egentlig problemet med at real-time er slått på ? Security varslings senteret vil via notifiserings varsel si at du ikke har et aktivt antivirus/antimalware i fleste tilfeller om du benytter 3parts. Defender mener jeg fremdeles vil være avslått sålenge et annet produkt er installert. Det er et problem hvis man f.eks skal innstallere noe RealTime protection ødelegger. Nå har jeg aldri erfart at MS sin AVsoftware har ødelagt noe men alle andre AVleverandører klarer fra tid til annen å legge inn scanning etter SQLkode, noe som kan ødelegge enormt for programmer som har databaser i bunn. Et av Norges største ASPselskaper klarte å ødelegge over 3000kundedatabaser pga at Trend Antivirus Real Time protection var skrudd på under en databaseoppgradering. Ja. Og det er jo grunnen til at produsenten gir brukere muligheter til å disable real-time protection (temporært) slik jeg ser det.Spørsmålet mitt var rettet til å ha real-time permanent avslått. Hva om MS og folk hadde hatt litt tiltro til at andre har andre behov de selv kan vurdere? Og faktisk ønsker å gjennomføre det de ber PCen om. AtW Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Hva er egentlig problemet med at real-time er slått på ? Security varslings senteret vil via notifiserings varsel si at du ikke har et aktivt antivirus/antimalware i fleste tilfeller om du benytter 3parts. Defender mener jeg fremdeles vil være avslått sålenge et annet produkt er installert. Det er et problem hvis man f.eks skal innstallere noe RealTime protection ødelegger. Nå har jeg aldri erfart at MS sin AVsoftware har ødelagt noe men alle andre AVleverandører klarer fra tid til annen å legge inn scanning etter SQLkode, noe som kan ødelegge enormt for programmer som har databaser i bunn. Et av Norges største ASPselskaper klarte å ødelegge over 3000kundedatabaser pga at Trend Antivirus Real Time protection var skrudd på under en databaseoppgradering. Ja. Og det er jo grunnen til at produsenten gir brukere muligheter til å disable real-time protection (temporært) slik jeg ser det.Spørsmålet mitt var rettet til å ha real-time permanent avslått. Hva om MS og folk hadde hatt litt tiltro til at andre har andre behov de selv kan vurdere? Og faktisk ønsker å gjennomføre det de ber PCen om. AtW Det har vel vist seg å ikke fungere tilfredsstillende å overlate til brukerene (generelt sett) . Ref historien til Xp/Vista/7 og det faktum at Internett forsøples av zombie maskiner.Hva er problemet , vinhar jo konstatert med at du kan velge bort defender til fordel for noe annet , til og med kostnadsfritt . 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Det kan jo ikke være særlig vanskelig å forstå hva problemet er? Du kan jo alltids være enig eller uenig i om det er et stort problem at programmer ikke gjør som du ber de om, men du forstår vel hva problemet er? men joa, resultatet blir at defender blir total avslått. Som sagt, suboptimalt, men sånn får det bli. Vil jeg ha noe IOS-greier der andre tar valgene for meg så ville jeg ikke valgt windows. AtW Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg forstår såpass at du tilhører en minoritets gruppe i dette tilfellet Atw. Windows har i årevis fått kritikk for dårlig sikkerhet. Nå har de nærmet seg noe som er tålelig bra og w10 OS er nå laget med enda større fokus på sikkerhet og slik at man blir gjort oppmerksom på at en er uten aktiv beskyttelse mot malware og ondsinnet programvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå