Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Default bildeviser-programmet suger noe fryktelig. Tar evigheter å vise første bildet, og den maser alltid om jeg skal bruke den eller ikke.

 

Hva annet finnes det som viser bilder kjapt og greit? Denne klarer jo ikke å bla nedover i bildemappa uten at de er "addet til library" først. Søppel.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på noe. Som tidl. mac-bruker blir jeg litt forvirret av hvordan windows 10 håndterer mapper (feks dokumenter).

 

Som dere ser av bildet har jeg ei mappe under "denne pcen", i tillegg til 2 under dokumenter-biblioteket. Dere ser den grønne haken som indikerer at den synces mot onedrive, noe jeg egentlig ikke vil.

 

Strengt tatt er det bare den dokumenter-mappa UTEN den grønne haken jeg vil bruke, men ser ut som savegames fra spill osv oppretter mapper i den andre! Er det noen måte å endre dette på? Ligger tydeligvis som en slags default.

 

All hjelp mottas med takk.

 

 

post-79814-0-60248000-1450369016_thumb.png

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Default bildeviser-programmet suger noe fryktelig. Tar evigheter å vise første bildet, og den maser alltid om jeg skal bruke den eller ikke.

 

Hva annet finnes det som viser bilder kjapt og greit? Denne klarer jo ikke å bla nedover i bildemappa uten at de er "addet til library" først. Søppel.

Data er bare ikke din greie...

Lenke til kommentar

Default bildeviser-programmet suger noe fryktelig. Tar evigheter å vise første bildet, og den maser alltid om jeg skal bruke den eller ikke.

 

Hva annet finnes det som viser bilder kjapt og greit? Denne klarer jo ikke å bla nedover i bildemappa uten at de er "addet til library" først. Søppel.

Picasa er gratis og gir en fin bildefremvisning i Windows 10. Men jeg er ikke enig i at Microsoft sin egen ikke fungerer, fungerer fint hos meg. Har likevel installert Picasa siden jeg har brukt det i årevis nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Default bildeviser-programmet suger noe fryktelig. Tar evigheter å vise første bildet, og den maser alltid om jeg skal bruke den eller ikke.

 

Hva annet finnes det som viser bilder kjapt og greit? Denne klarer jo ikke å bla nedover i bildemappa uten at de er "addet til library" først. Søppel.

Jeg pleier å bruke "Windows Photo Viewer", det som er nytt default er vel ikke den?

 

Likte ikke den nye som heter "photos".

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det er "photos" jeg får opp som default..den er kjip. Man får ikke bare åpne ett bilde og bla seg nedover med pgup/pgdown, må legge hele bildemappa til i library og vente på at møkka skal oppdatere seg. Altså blir det mye unødvendig klikking da jeg må åpne hvert bilde separat.

 

Og btw jeg har hatt data side 1983 mumlemumle young whippersnappers mumlegrumle

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er "photos" jeg får opp som default..den er kjip. Man får ikke bare åpne ett bilde og bla seg nedover med pgup/pgdown, må legge hele bildemappa til i library og vente på at møkka skal oppdatere seg. Altså blir det mye unødvendig klikking da jeg må åpne hvert bilde separat.

 

Og btw jeg har hatt data side 1983 mumlemumle young whippersnappers mumlegrumle

 

Det bør i utgangspunktet gå ganske kjapt å få lastet inn bildene , men i noen tilfeller kan visse permisjoner gjøre at det går tregt eller er problematisk.

Se om programmet brukes som standard og om du har noen eldre program som er i konflikt med det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er "photos" jeg får opp som default..den er kjip. Man får ikke bare åpne ett bilde og bla seg nedover med pgup/pgdown, må legge hele bildemappa til i library og vente på at møkka skal oppdatere seg. Altså blir det mye unødvendig klikking da jeg må åpne hvert bilde separat.

 

Og btw jeg har hatt data side 1983 mumlemumle young whippersnappers mumlegrumle

Du blar deg nedover bildene ved på bruke pil til høyre, for neste bilde. Eller pil til venstre for forrige bilde.

Akkurat på samme måte som Windows Photo Viewer.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på noe. Som tidl. mac-bruker blir jeg litt forvirret av hvordan windows 10 håndterer mapper (feks dokumenter).

 

Som dere ser av bildet har jeg ei mappe under "denne pcen", i tillegg til 2 under dokumenter-biblioteket. Dere ser den grønne haken som indikerer at den synces mot onedrive, noe jeg egentlig ikke vil.

 

Strengt tatt er det bare den dokumenter-mappa UTEN den grønne haken jeg vil bruke, men ser ut som savegames fra spill osv oppretter mapper i den andre! Er det noen måte å endre dette på? Ligger tydeligvis som en slags default.

 

All hjelp mottas med takk.

 

Ingen?

Lenke til kommentar

 

Det er "photos" jeg får opp som default..den er kjip. Man får ikke bare åpne ett bilde og bla seg nedover med pgup/pgdown, må legge hele bildemappa til i library og vente på at møkka skal oppdatere seg. Altså blir det mye unødvendig klikking da jeg må åpne hvert bilde separat.

 

Og btw jeg har hatt data side 1983 mumlemumle young whippersnappers mumlegrumle

 

Du blar deg nedover bildene ved på bruke pil til høyre, for neste bilde. Eller pil til venstre for forrige bilde.

Akkurat på samme måte som Windows Photo Viewer.

Nei, den finner inge. andre bilder selv om mappa er stappfull av bilder. Må scanne dem i library først, og da er det bare sjansespill om de kommer inn eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Det er "photos" jeg får opp som default..den er kjip. Man får ikke bare åpne ett bilde og bla seg nedover med pgup/pgdown, må legge hele bildemappa til i library og vente på at møkka skal oppdatere seg. Altså blir det mye unødvendig klikking da jeg må åpne hvert bilde separat.

 

Og btw jeg har hatt data side 1983 mumlemumle young whippersnappers mumlegrumle

Du blar deg nedover bildene ved på bruke pil til høyre, for neste bilde. Eller pil til venstre for forrige bilde.

Akkurat på samme måte som Windows Photo Viewer.

Nei, den finner inge. andre bilder selv om mappa er stappfull av bilder. Må scanne dem i library først, og da er det bare sjansespill om de kommer inn eller ikke.

 

 

Rart at en som har brukt data siden 1983 ikke fant denne...

http://www.askvg.com/tip-restoring-windows-photo-viewer-as-default-in-windows-10/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Blir snart gal av windows 10 som ikke klarer å gjenkjenne pcskjermen.  Helt utrolig. Må restarte pcen 10 ganger før jeg får bilde. Skjermen skrur seg av 2-3 ganger etter at jeg har fått logget inn.   Hadde aldri oppgradert hadde jeg visst dette.

Har du prøvd det som ble anbefalt til deg sist?

Lenke til kommentar

Nå må Microsoft ta seg en liten bolle... Har begynt å mase høl i hodet på meg og samboer om Windows 10 Upgrade på vår "stue-PC" / "HTPC" som kjører Windows 8.1 Pro with Windows Media Center................

 

Dette er altså en egen SKU med Windows Media Center inkludert.. Denne fikk aldri oppdateringen hvor man kunne reservere Windows 10 i sommer da dette er en SKU som ikke kvalifiserte for gratis oppgradering da dette logisk nok ville vært idiotisk å tilby til folk med denne SKU'en da man har betalt litt ekstra for denne nettopp på grunn av at den inkluderer Windows Media Center som ikke eksisterer i Windows 10.

 

 

Men nå går tydeligvis Microsoft "all-in".. Hva er det som dukker opp som anbefalt oppdatering i Windows Update nå? Jo nemlig Windows 10 Upgrade. Den er faktisk huket av automatisk og er slettes ingen "optional" oppdatering men noe Microsoft ser ut til å mene at er noe som er såpass viktig at det er huket av automatisk.

 

Selv når jeg går til skrittet å høyre-klikker og velger "skjul oppdatering" så dukker den automatisk opp igjen og velger fremdeles seg selv som en automatisk markert anbefalt oppdatering igjen så fort som man gjør et nytt søk etter oppdatering.

 

 

Det er altså umulig for meg å skjule denne oppdateringen og jeg er faktisk tvunget til å måtte fjerne valget for å installere denne manuelt for hver gang jeg skal legge inn Windows oppdateringer?

 

 

 

Dette er helt latterlig dårlig vurdering av Microsoft. Hvorfor i allverden gå såpass aggressivt til verks for at en utgave av Windows, hvor hovedpoenget er at det inkluderer Windows Media Center skal oppgraderes til Windows 10 som ikke lenger innehar muligheten for å kjøre Windows Media Center? Helt på trynet idiotisk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...