Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Har et Asus p8z77-v pro fra 2012 med en I7 3770k og GTX 980. Prøvde Win10 på lansering, og har prøvd det igjen i dag med akkurat de samme problemene. Asus har ikke slengt ut noen ordentlige drivere til hk'et, og de som som Win10 bruker er faktisk nyere, uten at det hjelper noe. Men det er vel prisen man må betale når man lenger ikke oppgraderer årlig :p Som sagt så fungerer den til kontor og annet surr, men når spillingen kommer inn i bildet så er det stopp. Er som sagt et driver problem, noe jeg ikke får fikset da jeg ikke har kompetansen til å mekke mine egne drivere :p

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om ikke alle så er det mange som bruker pc , mobilen eller nettbrett omtrent hele tiden.

Da har man ikke tid til oppgradere systemet , selv det ikke skjer hvert år

oppgradering tar nok mist 30 minutter selv om det ikke er hovedproblemet

 

Hovedproblemet blir å få alle programmene til virke igjen selv om for det meste dreier seg om oppgradere driverne.

 

jeg har spurt før , uten få respons om w7/8 driverne vil virke uten nevneverdig problemer før man har fått alt oppgradert tik windows 10 standard ?

 

Eller så har man jo en del programmer man er usikker på om de faktisk vil virke i windows 10 uten å bytte dem ut til egen windows 10 utgaver ?

 

ps: hvordan oppfører windows 10 seg på

ASUS P7P55D-E, Socket-1156

https://www.komplett.no/product/513219 ?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Har et Asus p8z77-v pro fra 2012 med en I7 3770k og GTX 980. Prøvde Win10 på lansering, og har prøvd det igjen i dag med akkurat de samme problemene. Asus har ikke slengt ut noen ordentlige drivere til hk'et, og de som som Win10 bruker er faktisk nyere, uten at det hjelper noe. Men det er vel prisen man må betale når man lenger ikke oppgraderer årlig :p Som sagt så fungerer den til kontor og annet surr, men når spillingen kommer inn i bildet så er det stopp. 

 

Jeg tror nok problemet ligger i skjermkortet ditt.

Om du gidder kan du prøve forskjellige drivere der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Har et Asus p8z77-v pro fra 2012 med en I7 3770k og GTX 980. Prøvde Win10 på lansering, og har prøvd det igjen i dag med akkurat de samme problemene. Asus har ikke slengt ut noen ordentlige drivere til hk'et, og de som som Win10 bruker er faktisk nyere, uten at det hjelper noe. Men det er vel prisen man må betale når man lenger ikke oppgraderer årlig :p Som sagt så fungerer den til kontor og annet surr, men når spillingen kommer inn i bildet så er det stopp. 

 

Jeg tror nok problemet ligger i skjermkortet ditt.

Om du gidder kan du prøve forskjellige drivere der.

 

Hvordan kan problemet ligge i skjermkortet? Prøvde både beta, Win10 og Nvidia sine egne drivere på lansering, og i dag prøvde jeg både Win10 og Nvidia sine fra 1.12. 

Lenke til kommentar

 

 

Har et Asus p8z77-v pro fra 2012 med en I7 3770k og GTX 980. Prøvde Win10 på lansering, og har prøvd det igjen i dag med akkurat de samme problemene. Asus har ikke slengt ut noen ordentlige drivere til hk'et, og de som som Win10 bruker er faktisk nyere, uten at det hjelper noe. Men det er vel prisen man må betale når man lenger ikke oppgraderer årlig :p Som sagt så fungerer den til kontor og annet surr, men når spillingen kommer inn i bildet så er det stopp. 

 

Jeg tror nok problemet ligger i skjermkortet ditt.

Om du gidder kan du prøve forskjellige drivere der.

 

Hvordan kan problemet ligge i skjermkortet? Prøvde både beta, Win10 og Nvidia sine egne drivere på lansering, og i dag prøvde jeg både Win10 og Nvidia sine fra 1.12. 

 

 

Fordi driverne til Nvidia er kjent for å ha problemer i Windows 10 , spesielt siden du sier det fungerer til vanlig bruk , men fryser i spill.

Alternativt er det en kombinasjon av andre faktorer som inkluderer skjermkortet ditt , eneste måten å finne ut av det er å kjøre en helt ren installasjon og teste utifra det.

Lenke til kommentar

Har kjørt ren installering begge gangene så det er noe med HW comboen å gjøre. Uansett, Win8.1 fungerer, og det er ikke så mye fra Win10 jeg savner der:)

 

 

Neida, W 8.1 er en helt grei løsning , litt nistrist dog at du har et bra skjermkort som hadde trolig fått maks utbytte av W10 og DX12 snart , men du kan sikkert vente til Nvidia får ut fingeren og fikser problemet (og kanskje asus kommer med bedre drivere også).

Har du forresten kontaktet Asus?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Har kjørt ren installering begge gangene så det er noe med HW comboen å gjøre. Uansett, Win8.1 fungerer, og det er ikke så mye fra Win10 jeg savner der:)

 

 

Neida, W 8.1 er en helt grei løsning , litt nistrist dog at du har et bra skjermkort som hadde trolig fått maks utbytte av W10 og DX12 snart , men du kan sikkert vente til Nvidia får ut fingeren og fikser problemet (og kanskje asus kommer med bedre drivere også).

Har du forresten kontaktet Asus?

 

Nei, er som sagt et kort fra 2012. Hadde jeg derimot kjøpt det i fjor... Får se om jeg greier å komme meg ut i arbeid igjen neste år og får råd til en oppgradering rundt jul om ikke noe av HW skjærer seg innen den tid. Den fungerer og det er enda ikke så mange av spillene jeg spiller som ikke kan kjøre på maks. 

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Har et Asus p8z77-v pro fra 2012 med en I7 3770k og GTX 980. Prøvde Win10 på lansering, og har prøvd det igjen i dag med akkurat de samme problemene. Asus har ikke slengt ut noen ordentlige drivere til hk'et, og de som som Win10 bruker er faktisk nyere, uten at det hjelper noe. 

 

Eksakt hvilke drivere er det som ikke funker?

Det er som regel chipset-drivere og skjermkort-drivere som er nødvendig.

 

Såvidt jeg kan se, er det et Intel-chipset på det hovedkortet, og da skal du kunne bruke Intel's driverpakke.  

Skjermkortdriverne laster du også ned fra Nvidia.

 

Det er da ikke nødvendig å laste ned drivere fra Asus i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

En merkelig ting jeg har nettopp blitt klar over på min laptop.

Når jeg velger shutdown, så slåes maskinen ikke av, men går i sov...

 

Har laget et script med dette: shutdown /s /t 5    for å slå den helt av....

Var det slikt på Windows 8 også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...