Bytex Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Så lenge de ikke prøver å få deg til å laste ned noe eller kjøpe noe er det vel ikke noe farlig. Bare link til noen "blogger" som forteller om Windows 10. Jeg vet ikke hva insider folk får av mail siden jeg ikke er med i programmet selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Flere som får dette? : epost fra en "Gabe Aul" ser ut som det er fra windows eller er det fanteri? Har fått mail fra han 3 - 4 ganger de siste timene win10.jpg Er ekte og du har vel registrert 3 adresser. Selv har jeg bare fått en mail fra han 03:03 i natt... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Så lenge de ikke prøver å få deg til å laste ned noe eller kjøpe noe er det vel ikke noe farlig. Bare link til noen "blogger" som forteller om Windows 10. Jeg vet ikke hva insider folk får av mail siden jeg ikke er med i programmet selv. Vel, jeg er en "Insider" og jeg har fått den nevnte emailen. Nær slutten står det "You are receiving this email because you signed up for the Windows Insider Program.", så noe stort mysterium er det ikke. Lenke til kommentar
sprintball96 Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Jeg benytter meg nå gratis oppdateringen versjonen av Windows 10. Jeg har tanker om å oppdragere skjermkortet mitt, vil jeg da få trøbbel med å starte opp med Win 10 med et annet skjermkort? Lenke til kommentar
klxm Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Korleis taggar eg bildene i Filutforsker eller evt eit anna program? I tidligare windows dukka der opp alternativet "tagg" eller "merk" nede i skjermen. Men no finn eg ikkje noko mulighet for merking nokon plass?? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 (endret) Litt usikker på om dette er rette tråden, men jeg prøver. Håper noen kan hjelpe meg. Jeg sliter med at windows explorer viser helt feil ift plass brukt/ledig på harddisken min. Jeg har en 1tb lagringsdisk i laptopen, i tillegg til ssd systemdisk. Totalt er den på 913GB. Når jeg legger sammen mappene som ligger på volumet utgjør de 390GB totalt. Likevel står det at jeg har bare 388GB ledig. Hva i all verden er problemet her? Det er ingen skjulte filer. Jeg skulle vel strengt tatt hatt 523gb ledig. Hadde ikke brydd meg om det bare var litt, men det blir for dumt med 135gb som er "missing". Det har ikke noe med system image restore å gjøre? Noe jeg overser? Endret 19. november 2015 av NiRaM Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Har lagt inn Windows 10 pro på en HP dv6 laptop, denne sliter jeg litt med. Hver gang den starter, så blir det sort skjer rett før logg-inn skjermen, og denne er sort i 10-20 sekunder, før den fortsetter. Trodde det var disken som var litt sliten, men hjalp ikke å bytte til en annen, samt reinstallere (kjører th2, og det var det samme med th1), bios støtter ikke uefi om dette skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. november 2015 Forfatter Del Skrevet 19. november 2015 Har lagt inn Windows 10 pro på en HP dv6 laptop, denne sliter jeg litt med. Hver gang den starter, så blir det sort skjer rett før logg-inn skjermen, og denne er sort i 10-20 sekunder, før den fortsetter. Trodde det var disken som var litt sliten, men hjalp ikke å bytte til en annen, samt reinstallere (kjører th2, og det var det samme med th1), bios støtter ikke uefi om dette skulle ha noe å si. Har hatt samme problem på min bærbare med Win10. Nå har jeg ikke lagt inn TH2 siden jeg er i utlandet, men i alle fall har akkurat samme feil. Samme problem når den starter fra hvilemodus også. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 (endret) Har lagt inn Windows 10 pro på en HP dv6 laptop, denne sliter jeg litt med. Hver gang den starter, så blir det sort skjer rett før logg-inn skjermen, og denne er sort i 10-20 sekunder, før den fortsetter. Trodde det var disken som var litt sliten, men hjalp ikke å bytte til en annen, samt reinstallere (kjører th2, og det var det samme med th1), bios støtter ikke uefi om dette skulle ha noe å si. Har hatt samme problem på min bærbare med Win10. Nå har jeg ikke lagt inn TH2 siden jeg er i utlandet, men i alle fall har akkurat samme feil. Samme problem når den starter fra hvilemodus også. Ok, så da er det ikke bare meg ihvertfall. Men lurer på om det kan hjelpe å deaktivere fast boot eller hva den funksjonen i Windows heter? Mener å ha lest noe om den funksjonen et sted. *edit* Ser ut til at den funksjonen ikke har noe å si, da den bare gjelder ved shutdown.. og påvirkes ikke av restart. Denne maskinen er like treg, samme om det er power-on eller restart. Endret 19. november 2015 av J@9 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 (endret) Noen nevneverdige bugs med TH2? Endret 20. november 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Noen nevneverdige bugs med TH2? Jeg vet ikke om det er "nevneverdig", men jeg kan jo nevne at jeg måtte reinstallere "WHS 2011 client connector" på de PC'ene jeg hadde oppdatert til "TH2". (Dette kunne være en prøvelse med tidligere OS-versjoner, men med Windows 10 går det som kniv i kake.) Alt annet ser ut til å fungere problemfritt. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Jeg benytter meg nå gratis oppdateringen versjonen av Windows 10. Jeg har tanker om å oppdragere skjermkortet mitt, vil jeg da få trøbbel med å starte opp med Win 10 med et annet skjermkort? Nei. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Har lagt inn Windows 10 pro på en HP dv6 laptop, denne sliter jeg litt med. Hver gang den starter, så blir det sort skjer rett før logg-inn skjermen, og denne er sort i 10-20 sekunder, før den fortsetter. Trodde det var disken som var litt sliten, men hjalp ikke å bytte til en annen, samt reinstallere (kjører th2, og det var det samme med th1), bios støtter ikke uefi om dette skulle ha noe å si. Har hatt samme problem på min bærbare med Win10. Nå har jeg ikke lagt inn TH2 siden jeg er i utlandet, men i alle fall har akkurat samme feil. Samme problem når den starter fra hvilemodus også. Jeg opplever ikke noe av dette på en eldre og en nyere Toshiba laptop. Svart skjerm kan jo lede til mistanke mot skjermkortdriveren, men det kan vel like gjerne være noe med strømsparingsmekanismene i chipset & CPU og hvordan disse blir styrt. Her er det vel et visst innslag av produsent-spesifikt SW-lurium ute og går også, så kanskje det finnes noe man kan laste ned fra HP som retter på dette? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Litt usikker på om dette er rette tråden, men jeg prøver. Håper noen kan hjelpe meg. Jeg sliter med at windows explorer viser helt feil ift plass brukt/ledig på harddisken min. Jeg har en 1tb lagringsdisk i laptopen, i tillegg til ssd systemdisk. Totalt er den på 913GB. Når jeg legger sammen mappene som ligger på volumet utgjør de 390GB totalt. Likevel står det at jeg har bare 388GB ledig. Hva i all verden er problemet her? Det er ingen skjulte filer. Jeg skulle vel strengt tatt hatt 523gb ledig. Hadde ikke brydd meg om det bare var litt, men det blir for dumt med 135gb som er "missing". Det har ikke noe med system image restore å gjøre? Noe jeg overser? Last ned og kjør et program som WinDirStat eller DiskSpaceFan (- litt usikker på navnene -) for å se mer i detalj hva plassen brukes til. Kanskje du får noen svar der. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Full omtale av Lumia 950. http://www.windowscentral.com/lumia-950-review Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Nå fikk jeg oppdateringen til Windows 10. Etter reboot kan jeg ikke scrolle med to fingre på touchpaden. Det virket før oppgraderingen. Det har pleit å starte oppdatering av touchpaden automatisk etter betydelige Windows-oppdateringer. Jeg antar at det fikser seg selv slik som før. Noen som opplever det samme? Hvor lenge? Asus Zenbook. Denne er fikset. Det skjedde ikke automatisk. Jeg gikk inn i kontrollpanelet og valgte å benytte forrige utgave av driveren. Det løste ikke problemet. Så oppgraderte jeg driver ved å trykke på knappen, og rebootet. I teorien burde jeg nå ha den samme driveren som var feil. Men nå virker den. Jeg har de touchpad-innstillingene som Asus leverer, ikke bare de standard driverne uten scrolling. Alt i orden. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Noen andre enn meg som "sliter" med at "låseskjermen" med tilhørende bildefremvisning slår seg på i tide og utide mens man bruker maskinen? Dette startet etter 10.0.10586 oppdateringen, og begynner etterhvert å bli ganske plagsomt. Lenke til kommentar
Netbit Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Hei Bestilte meg en dell maskin og tenkte og kjøre clean install på den. Er det bare og laste ned iso og installlere.. hva gjør man med produktnøkkel isåfall Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Du trenger ikke ISO, hvis du booter i windows og bruker media creation tool installerer den Win10 automatisk. Du får velge om du vil beholde alle filer og programmer eller gjøre clean install. Oppdateringen spør ikke etter CD key i det hele tatt, men den kan legges inn i etterkant. Endret 26. november 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Netbit Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Høres bra ut. Vil den fortsatt være aktivert uten key da? Har forresten windows 10 levert på maskinen Endret 26. november 2015 av Netbit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå