Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

 

Kan man tvangsoppdatere ved å kjøre mediacreationtool?

Jeg vil tro det. Jeg kommer til å prøve dette i løpet av kvelden/natten, så dersom ingen andre har svart før meg skal jeg gi tilbakemelding.

 

Jeg har prøvd det just now, gikk heller dårlig. Man får et valg om å 'upgrade' eller lage bootbar medie. Jeg prøvde upgrade, men det er jo bare en reinstallering. Ikke update som jeg hadde håpet på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg prøvde upgrade, men det er jo bare en reinstallering. Ikke update som jeg hadde håpet på

 

Jeg vet ikke hva slags Update du håper på, men den jeg installerte i går (via Windows Update) kjørte gjennom en prosess som lignet fælt på da jeg oppgraderte fra Windows 7, dvs. på et stadium installeres det en ny OS-build.

 

Det er altså mer snakk om en Upgrade som leveres via Windows Update, enn en Update.

 

Så det du så da du brukte Media Creation Tool var nok det samme som du vil få hvis du venter på at Windows Update skal tilby det.

 

edit: En kan sammenligne det med å gå fra en build til en annen i Insider Preview-programmet.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

 

 

Jeg prøvde upgrade, men det er jo bare en reinstallering. Ikke update som jeg hadde håpet på

 

Jeg vet ikke hva slags Update du håper på, men den jeg installerte i går (via Windows Update) kjørte gjennom en prosess som lignet fælt på da jeg oppgraderte fra Windows 7, dvs. på et stadium installeres det en ny OS-build.

 

Det er altså mer snakk om en Upgrade som leveres via Windows Update, enn en Update.

 

Så det du så da du brukte Media Creation Tool var nok det samme som du vil få hvis du venter på at Windows Update skal tilby det.

 

edit: En kan sammenligne det med å gå fra en build til en annen i Insider Preview-programmet.

 

Nå har ikke jeg deltatt i insider preview programmet så jeg vet ikke fremgangsmåten. Men når du oppdaterte via windows update, fikk du også spørsmål om hva du vil beholde av filer og den slags før installering?

Lenke til kommentar

Jeg fikk har akkurat lastet ned november-oppdateringen, men den feilet under installeringen. Kjøret microsofts update diagnostics eller.no og den fant en feil den rettet opp. Men nå dukker ikke oppdateringen opp igjen i WU. 

 

Jeg mener det er en rekke DOS kommandoer man kan kjøre for å restarte alle prosesser knyttet til WU, samt slette nedlastede filer, men finner de ikke i farta. Eller vil det holde å slette dagens mappe fra Windows/softwaredistribution/download?

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg deltatt i insider preview programmet så jeg vet ikke fremgangsmåten. Men når du oppdaterte via windows update, fikk du også spørsmål om hva du vil beholde av filer og den slags før installering?

 

I Insider-programmet har alle nye builds kommet gjennom WindowsUpdate, så det var derfor jeg brukte den sammenligningen.

 

Men det kommer aldri noe spørsmål om hva man vil beholde av filer og slikt - det er som om man hadde valgt "Keep all files & settings", men en trenger ikke klikke noe for å få det.

 

Hvis det spørsmålet kommer ved bruk av Media Creation tool, så blir det faktisk akkurat på samme måten som når man oppgraderer fra f.eks. Windows 7 til Windows 10. Men jeg tror man ender opp med samme resultat enten man gjør det på den ene eller andre måten.

Lenke til kommentar

 

Jeg fikk har akkurat lastet ned november-oppdateringen, men den feilet under installeringen. Kjøret microsofts update diagnostics eller.no og den fant en feil den rettet opp. Men nå dukker ikke oppdateringen opp igjen i WU. 

 

 

sjekk denne: http://winsupersite.com/windows-10/installing-windows-10-november-release-after-it-failed

 

Takker, den kan vi prøve ja:) Men tror ikke den kom så langt at den feilet i selve oppdateringen, da det ikke ligger spor etter den i oppdateringsloggen, og WU sier bare nå at ingen oppdateringer er tilgjengelige. Jeg finner nedlastingsmappa, og den er på ca. 3GB, så vil det være trygt å slette denne for å se om nedlastingen starter i WU da?  

Lenke til kommentar

Takker, den kan vi prøve ja:) Men tror ikke den kom så langt at den feilet i selve oppdateringen, da det ikke ligger spor etter den i oppdateringsloggen, og WU sier bare nå at ingen oppdateringer er tilgjengelige. Jeg finner nedlastingsmappa, og den er på ca. 3GB, så vil det være trygt å slette denne for å se om nedlastingen starter i WU da?  

Jeg har prøvd, men det ga negativt resultat hos meg.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få lastet ned språkpakker til den nye builden?

Pleier å lage meg image med både norsk og engelsk.. og jeg vil ha norsk i bunnen.. mest pga muligheten til å bruke dem til oppgraderinger også.

 

Har fått tak i norsk 32 og 64-bit iso (fra techbench), og ei iso fil med språkpakker (Fra Wzor).. men programmet jeg bruker til å legge til pakkene, påstår at språkpakkene ikke er kompatible med Windows versjonen.

Lenke til kommentar

 

Kan man tvangsoppdatere ved å kjøre mediacreationtool?

Jeg vil tro det. Jeg kommer til å prøve dette i løpet av kvelden/natten, så dersom ingen andre har svart før meg skal jeg gi tilbakemelding.

 

Følgende er nå prøvd med positivt resultat: 

 

1. Lastet ned .iso med media creation tool

2. Lagt ut på minnepinne med Windows 7 USB/DVD Download Tool

3. I Windows 10 ("first edition"), velg og kjør "setup".

4. På spørsmål, velg "beholde" hvis du vil ta vare på dine programmer og filer.

5. Er du fornøyd med resultatet, så kjører du "Disk CleanUp" og fjerner tidligere installasjon ved å velge "Clean up system files" (kryss av for det du ønsker å fjerne).

 

Ikke boot fra minnepinnen, kjør setup fra minnepenn i Windows 10. Du må sannsynligvis ha lastet ned .iso med den språkversjonen du har innstallert. Jeg har kjørt English (US). Funker fint hos meg, men gjør du dette er det på eget ansvar. Maskin 2 er ferdig oppdatert om en liten times tid, så da kan jeg rapportere mer :-)

Lenke til kommentar

 

 

Kan man tvangsoppdatere ved å kjøre mediacreationtool?

Jeg vil tro det. Jeg kommer til å prøve dette i løpet av kvelden/natten, så dersom ingen andre har svart før meg skal jeg gi tilbakemelding.

 

Følgende er nå prøvd med positivt resultat: 

 

1. Lastet ned .iso med media creation tool

2. Lagt ut på minnepinne med Windows 7 USB/DVD Download Tool

3. I Windows 10 ("first edition"), velg og kjør "setup".

4. På spørsmål, velg "beholde" hvis du vil ta vare på dine programmer og filer.

5. Er du fornøyd med resultatet, så kjører du "Disk CleanUp" og fjerner tidligere installasjon ved å velge "Clean up system files" (kryss av for det du ønsker å fjerne).

 

Ikke boot fra minnepinnen, kjør setup fra minnepenn i Windows 10. Du må sannsynligvis ha lastet ned .iso med den språkversjonen du har innstallert. Jeg har kjørt English (US). Funker fint hos meg, men gjør du dette er det på eget ansvar. Maskin 2 er ferdig oppdatert om en liten times tid, så da kan jeg rapportere mer :-)

 

Maskin nr 2 fungerer også fint :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...