Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.

myhken

Anbefalte innlegg

Du kan rulle tilbake til den versjonen du oppgraderte fra inntil 30 dager etter du gjorde oppgraderingen. Senere kan du installere Windows 10 igjen.

Du må oppgradere hver eneste PC til Windows 10 før 29/7-16 for å benytte deg av gratistilbudet. Siden aktiveringen ikke knyttes til Microsoft-konto eller produktnøkkel, så vil det være "sløsing" å oppgradere flere produktnøkler på samme PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan rulle tilbake til den versjonen du oppgraderte fra inntil 30 dager etter du gjorde oppgraderingen. Senere kan du installere Windows 10 igjen.

Du må oppgradere hver eneste PC til Windows 10 før 29/7-16 for å benytte deg av gratistilbudet. Siden aktiveringen ikke knyttes til Microsoft-konto eller produktnøkkel, så vil det være "sløsing" å oppgradere flere produktnøkler på samme PC.

Auda, hvis man oppgraderer en nøkkel til Windows 10 så knyttes det til pc'en? Det er en ganske dårlig løsning for gamle nøkler :(

Hva mener du med at man kan rulle tilbake til tidligere versjon inntil 30 dager etter?

Hva skjer etter de 30 dagene? Kan man ikke bruke nøkkelen til den originale windows-versjonen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Får innimellom BSOD med "whea_uncorrectable_error", utan meir informasjon. Denne sida gir meg ikkje så veldig mykje informasjon: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff557321%28v=vs.85%29.aspx?f=255&MSPPError=-2147217396

Er det nokon plass eg kan sjekka kva type av desse eg fekk? 

Det skal jo stå på skjermen din kode...

Til venstre på den siden i den linken du la ved, har du disse.

Har du gått igjennom de?

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Auda, hvis man oppgraderer en nøkkel til Windows 10 så knyttes det til pc'en? Det er en ganske dårlig løsning for gamle nøkler :(

Hva mener du med at man kan rulle tilbake til tidligere versjon inntil 30 dager etter?

Hva skjer etter de 30 dagene? Kan man ikke bruke nøkkelen til den originale windows-versjonen?

Alle får tilbud om å oppgradere en PC med Windows 7/8 til Windows 10 - gratistilbudet gjelder ikke "oppgradering av produktnøkler".

Inntil 30 dager etter oppgradering til Windows 10, kan du gå inn i Recovery-menyen og velge å gå tilbake til den versjonen av Windows du oppgraderte fra. (Filene ligger fortsatt på harddisken.)

Etter de 30 dagene vil denne "one click" muligheten ikke være tilstede. Men du skal vel fortsatt når som helst kunne reinstallere din gamle Windows på samme PC dersom du får nok av Windows 10. (Og da bruker du den originale nøkkelen.)

Lenke til kommentar

Min touchpad (synaptics) likte ikke denne oppgraderingen helt. Får enkelte heng og musepekeren blir borte fra skjermen til tider.

Edit:

Under oppdatering av en Asus kom det nå opp: "Asus smart gesture setup: We're updating your tochpad driver in the background". Den første maskinen jeg oppdaterte er en HP.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Får innimellom BSOD med "whea_uncorrectable_error", utan meir informasjon. Denne sida gir meg ikkje så veldig mykje informasjon: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff557321%28v=vs.85%29.aspx?f=255&MSPPError=-2147217396

Har du gått igjennom de?

som eg sa i innlegget mitt, eg får ikkje noko anna informasjon enn "whea_uncorrectable_error". :/

Lenke til kommentar

Ser ut til at TechBench imagene er oppdatert også :)
Pakket ut ene ISO fila, og setup fila er versjon 10.0.10586.0 :)

Men.. når jeg sjekker via Windows update, så er det ikke noe nytt der.. men, har heller ikke startet pc'n på nytt på noen dager :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har du gått igjennom de?

som eg sa i innlegget mitt, eg får ikkje noko anna informasjon enn "whea_uncorrectable_error". :/

Har du prøvd dette programmet?

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk oppdatert til nye versonen her uten problemer. Ser ut som Microsoft har delvis fixet DPI skalerings problemene knyttet til 4K skjermer ol. Det vil si at hos meg hvis jeg setter 125% skalering, så blir fortsatt tekst Device Manager og slikt blurry. Men setter jeg custom DPI til 121%, så blir teksten slik den skal være... :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...