Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.

myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nizzen : Tja , med mindre man får problemer med lagringsfilen da...

Måtte faktisk starte Thief på nytt når jeg gikk over til Windows 10 og noen andre spill også , om det er Steam sin skyld eller Windows 10 er jeg ikke sikker ( trolig steam som baller på det bare man flytter på innstalasjons disken )  men det blir fort noen bortkastede timer om man har kommet et stykke inn i spillet så om man har planer for Win 10 bør man like gjerne vente...

Lenke til kommentar

Jeg sliter med oppstarten etter oppgradering fra win7 profesional til win 10.

Første oppstart så stopper den helt opp og jeg må holde avknappen inne til den skrur seg av. Andre oppstart så starter den normalt!

Noen som har en fix på dette.

Maskinen er en asus zenbook ux32 ca 3 år gammel.

Har du sett om Asus har lagt ut noen Windows 10-drivere for denne maskinen?

Kanskje det kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en ugyldig versjon av Windows 7 ganske lenge, og tenkte jeg skulle gjøre noe med det. Jeg har fått endret produktnøkkelen til en som er gyldig, og Windows 7 er aktivert. Det har også dukket opp varsel om oppgradering til Windows 10. MEN, noe gammelt rusk må henge igjen, for jeg sliter med valideringen...

Hvilken validering er det du snakker om her?

Gjelder det fortsatt Windows 7, eller er det i.f.m. installasjon av Windows 10, eller etter at du har installert Windows 10, eller ...?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en ugyldig versjon av Windows 7 ganske lenge, og tenkte jeg skulle gjøre noe med det. Jeg har fått endret produktnøkkelen til en som er gyldig, og Windows 7 er aktivert. Det har også dukket opp varsel om oppgradering til Windows 10. MEN, noe gammelt rusk må henge igjen, for jeg sliter med valideringen...

Hvilken validering er det du snakker om her?

Gjelder det fortsatt Windows 7, eller er det i.f.m. installasjon av Windows 10, eller etter at du har installert Windows 10, eller ...?

Ser at det kanskje var litt utydelig ja..Det gjelder valideringen på microsoft.com/genuine, som skal sjekke at aktivert produktnøkkel stemmer med hardwaren den er solgt sammen med f. eks. Problemet var der med Windows 7, men jeg tok sjansen og oppgraderte til Win 10. Det gikk helt uten problemer, og den ble aktivert på vanlig måte. Aner ikke om validering er noe som er "nødvendig" med Win 10, så jeg venter og ser hva som skjer tror jeg.

Endret av Switters
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke nødvendigvis den "valideringen" betyr noe så lenge du får opp at Windows 7 er aktivert.

Da burde også Windows 10 komme opp som aktivert etter oppgradering fra Windows 7.

(Men jeg har bare en liten håndfull eksempler å basere utsagnet mitt på, og ingen av dem er 100% identisk med ditt tilfelle.)

Noen "validering" har aldri vært nødvendig for Windows 10.

Nå dukker det vel opp en ny "build" av Windows 10 i løpet av den nærmeste uken eller der omkring, så hvis jeg var deg ville jeg uansett ventet til den var på plass før jeg utførte oppgraderingen. Det betyr vel ikke noe mer enn at man sparer litt tid på oppdateringsprosessen som nå følger etter selve oppgraderingsprosessen, men allikevel ...

Lenke til kommentar

Vil anta at en del "pirater" nå er beta testere for windows , så ikke dumt å sjekke hva man faktisk har. Kjipt om man er beta tester og så viser det seg at en endring kjører hele systemet i dass når man har viktige filer der.

Mine Versjoner er heldigvis riktig aktivert og ikke i "beta" status , hvis ikke har jeg måttet tatt langt flere backup.

Lenke til kommentar

Da er jeg tilbake på Windows 10 Threshold 2 // Fall Update og so far so good. Men en ting som irriterer meg grønn allerede... Hva i allverden er greia med at Microsoft Edge totalt ignorerer vinduposisjon? Har satt den opp i ønsket vindustørrelse og posisjon på skjerm nummer to men hver gang jeg lukker og åpner på nytt så er den tilbake midt på skjerm nummer en? Vanvittig irriterende og unødvendig, merkelig at et operativsystem som Windows skal mangle så grunnlegende vindubehandling på denne måten?

EDIT:

I løpet av 1,5-time med bruk så har Microsoft Edge bare lukket seg selv helt uten videre 2-3 ganger også. Virker ikke som en nettleser jeg kan stole 100% på dette her.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Om en har lisens på windows 8, må en fortsatt gå via windows 8 for å legge inn windows 10 for å kunne bruke sin windows 8 lisens?

Om du bruker ISO av Windows 10 Threshold 2 // Fall Update (build 10586) så trenger du ikke det. Da kan du skrive inn Windows 8 produktnøkkel direkte i installasjonen. Offisielle ISO-er fra Microsoft blir sluppet på tirsdag.

Lenke til kommentar

Det er tydelig, klarer faktisk ikke å lime inn URL-er på forumet her heller. Mye rart med denne nettleseren, og "Univeral apps" generelt. Har nå testet nye Messaging-appen, Microsoft Edge og Plex via Windows Store / Universal apps og alle sammen er temmelig håpløse greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...