GbNoR1 Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Hei Hvor mange har fått build 10061, installert på en pc, uten at de har godkjent det?? Kom hjem fra jobb i dag og der stod den bærbare og installerte windows 10. Jeg har ikke lastet den ned. Har selvsagt windows 10 på en annen maskin, - men hadde aldri tenkt tanken engang på å installere windows 10 på den bærbare, da denne synger på siste vers. Eneste forklaring jeg har er at dette er blitt kjørt gjennom windows update.. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Ja, hvis du har satt Windows Update til å automatisk installere updates OG Win10 har blitt pushet via Windows Update, så er det vel det som kan ha skjedd. Men det virker merkelig om Win10 har blitt pushet via Windows Update hvis du ikke har "bedt om det" på den maskinen. Har/hadde du Win8/8.1 på laptop'en, og bruker du samme Microsoft konto-logon på begge to? Lenke til kommentar
GbNoR1 Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Maskinen hadde windows 7. Hadde nok samme account på begge maskinene, men jeg har ikke selv satt win7 maskinen til å laste ned preview build. Synes det hele er merkelig. Har prøvd å google det, for å se om det kanskje har skjedd andre. Men ser foreløpig ut som jeg er den eneste. Eneste jeg mangler er Cortana og den Spartan, selv om jeg er på build 10061. :-) Det som er helt utrolig, er at jeg sist uke installert 10061, på den maskinen som jeg kjører win10 på, og det var ikke lett. Skulle opp fra 9926, men fikk bare feilmelding. Var nødt å kjøre 10061 gjennom usb, og reparer maskin. (ikke installer - for de som kanskje sliter med å oppgraderingene) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Practical joke kan utelukkes? Lenke til kommentar
GbNoR1 Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Kan ikke tenke meg noen som i det hele tatt har peiling på å finne på det. men trodde vi aksepterte avtale/vilkår også før installasjon... Edit: Eneste jeg har funnet til nå er denne artikkelen, bare at windows har godt litt lengre på min pc Endret 29. april 2015 av GbNoR1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Build 10074 er tilgjengelig i Windows Update. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Kjørt den siden tirsdag. Må være den mest stabile versjonen hittil. Det kom også en oppdatering via Windows Update etter jeg hadde installert 100741, og plutselig fubket blåtann igjen. Det kommer seg nå. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Huff har hatt det innstallert på en maskin i et par mndr, men ikke hatt tid drive med det. Var innom i går og oppdaterte.Er det så at det avsluttes nå etter April? Noen som sa det. Siste dag i dag? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Fortsatt en del problemer med win 10 vs win 8 - Maskinen blir betydelig varmere, og viften går langt oftere. Var aldri ett problem med win 8 da maskinen var konstant kjølig og rolig - Batteritiden er langt kortere med win 10 - Mus virker ikke etter standbye, må restarte maskinen for å få den til å virke igjen - Jeg hater fortsatt nye utgaven av onedrive. Gi oss tilbake den som var i windows 8 - Snarveier på startmenyen slutter å virke hver gang det er ny oppdatering av windows, må legges til på nytt. Bortsett fra disse tingene så er jeg veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Det er endelig sluppet en NVIDIA-driver for Windows 10. Beta. vel å merke. GeForce Windows 10 Driver Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Noe er skjedd med oppgavelinja. Unødig mye klikking for å skifte mellom oppgaver... hmmmmm.... Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 (endret) Jeg ble plutselig oppgradert til 10074 her, og nå har jeg ikke start-meny lenger. Merkelige greier, men har sett det er noen flere med samme problem. Noen her inne som har noen fix? Edit: Der kom fixen av seg selv gitt.. Endret 30. april 2015 av frohmage Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 10074 er full av bugs - her iallfall. Må skrive dette i WP å lime det inn fordi PC fryser etter noen liner.Men CPU-vifta har slutta å gå berserk i eninga.Har prøvd lenge på å finne ut hvirfor - ingen synlig CPU-aktivitet noen steder og ingen virus å finne. Så da er det vel storluringen selv som har inhentet oplysninger om hvordan jeg bruker Pc - forhåpentlig i teknisk hensikt da.....Nå som aktiviteten er over kan man jo spekulere i hvorfor.Utviklingsprogrammet over i en ny fase ?Tid for evaluering av innsankede data ? Du kan sjekke strømforbruket på Laptoppen nå Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Hei, eg prøver å laste ned Windows gjennom Windows Update men den finner ikke preview for W10. Fulgte instrukser fra en side der man skal laste ned en liten fil, deretter startet eg maskinen på nytt og den sjekker etter W10 preview build i windows update, men finner ingenting. Er det noe eg gjør feil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Hei, eg prøver å laste ned Windows gjennom Windows Update men den finner ikke preview for W10. Fulgte instrukser fra en side der man skal laste ned en liten fil, deretter startet eg maskinen på nytt og den sjekker etter W10 preview build i windows update, men finner ingenting. Er det noe eg gjør feil? Windows 10 kommer ikke gjennom Windows update. Last ned herfra. http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/preview-iso Viktig! Du trenger et tredjepartsprogram for å konvertere ISO-filen til installerbare medier, og programvare for DVD-brenning har ofte denne funksjonen. Husk at det å prøve en tidlig versjon som denne, kan være risikabelt. Derfor anbefaler vi at du ikke installerer Preview på den primære PC-en hjemme eller på kontoret. Uventede PC-krasj kan skade eller til og med slette filene dine, derfor bør du sikkerhetskopiere alt. Hvis du vil slutte å bruke Windows 10 Insider Preview og gå tilbake til forrige versjon av Windows, må du installere den forrige versjonen på nytt fra gjenopprettings- eller installasjonsmediet som fulgte med PC-en, vanligvis en DVD. Hvis du ikke har gjenopprettingsmedier, kan det hende du kan opprette gjenopprettingsmediet fra en gjenopprettingspartisjon på PC-en ved å bruke programvare fra PC-produsenten. Du må gjøre dette før du oppgraderer. Se kundestøttedelen på PC-produsentens webområde hvis du vil ha mer informasjon. Når du har installert Windows 10 Insider Preview, kan du ikke bruke gjenopprettingspartisjonen på PC-en til å gå tilbake til forrige versjon av Windows. Endret 7. mai 2015 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Det står på internett at man skal kunne bruke windows update for å laste ned W10? Eller gjelder dette ikke Norge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Hvis man oppgraderer i stedet for ren installasjon, kan man gå tilbake til en tidligere Windows-versjon via Windows Update og Recovery. Gjorde det nettopp på samboerens PC. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Det står på internett at man skal kunne bruke windows update for å laste ned W10? Eller gjelder dette ikke Norge? "på internett" .... Er det mulig å være litt mer konkret? For når jeg googler "internett" finner jeg ingenting om nedlasting av Windows 10 Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Står på flere sider at man kan bruke windows update, søker du selv finner du sider som skriver dette Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Søk på Windows Technical Preview. Logg in, og last ned. Enten oppgradering eller ISO-fil. Hvis du laster ned oppgradering, dukker Windows 10 opp i Windows Update. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå