Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.

myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok uansett noe snusk hos deg .

Samtlige "personers" PC  jeg har oppgradert til 10 benytter chrome broser og det er ikke noe slike problemer.

(slutt å bruke windows pcer på XXX sider :p

Hahaha :rofl:

For real så funker det ikke godt, selv om jeg ikke går inn på 5960xxx sider. :p Spurte en kamerat på skolen og han har samme problem med chrome og windows, Men kanke garantere at det ikke er noe XXX sider der  :tease:  :rofl:

Lenke til kommentar

Muttern sin asus laptop hadde trøbbel med chrome etter windows 10 update. Brukte gjerne opptil 10 minutter på å starte opp chrome. Hadde ikke tid til feilsøking så stilte den tilbake til 8.1.

Men ellers har jeg ikke hatt noe trøbbel med chrome på noen maskiner jeg har brukt med windows 10.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Nå har det skjedd for andre gang at jeg vekker laptopen (Asus Zenbook) fra dvale, og så er klokka ca. 2 timer feil.

Det stod ca. 23:18 nå nettopp.

Så jeg trykker på klokka, deretter på innstillinger for dato og klokkeslett.

Jeg skrur av, og deretter på igjen "angi tid automatisk"

Da kommer den seg, og viser rett tid.

Hva er årsaken? Dårlig BIOS-batteri i en splitter ny laptop? Bug i Windows 10?

Den er forresten oppgradert fra Win8 som laptopen opprinnelig ble levert med.

Lenke til kommentar

Hadde aktivert Windows 10 versjon på maskinen min, men byttet hovedkort i går. Nå er ikke Windows aktivert.

Noen som vet hvordan man fikser dette?

Kjøp win 10 pro retail til 2300kr eller bruk en kms activator foreløpig :p

Er bare så irriterende da den var aktivert på forrige hovedkort. Har en piratversjon av Windows 7 Ultimate som får gratis Win 10 oppgradering, men tar så jævla lang tid å fjotte med. :p

Lenke til kommentar

Hadde aktivert Windows 10 versjon på maskinen min, men byttet hovedkort i går. Nå er ikke Windows aktivert.

Noen som vet hvordan man fikser dette?

Kontakt Microsoft.

Husk å si at du måtte bytte hovedkort fordi det forrige sluttet å virke. (Forstått?)

Hehe, kan alltids gjøre det! Sier fra hva jeg fant ut :)

Lenke til kommentar

La du inn Windows på nytt etter bytte?
Hvis ikke.. la det gå et par dager og se om den aktiverer seg selv igjen.

Er en på youtube som hadde samme problem.. han fikk beskjed av MS om å vente inntil 72 timer (mener jeg å huske), så skulle det løse seg selv.

Uvisst om dette var en retail eller gratis oppgradert versjon.

Om du la inn Windows på nytt, så må du nok bare oppgradere på nytt, kjøpe ny lisens eller velge en ulovlig variant :p
Men skal du oppgradere fra Windows 7, så er det bare å ta clean install, aktivere uten drivere og oppdateringer (men tror du må ha SP1).
Deretter kan du enten oppgradere via ISO, eller bruke "gatherosstate" metoden (på denne måten kan du ta en clean install av Windows 10, og også formatere alt av disker om du føler for det), veldig kjekt om du vil ha full UEFI støtte f.eks.

Lenke til kommentar

oki , dama har opgradert fra win 8.1 som var en genuin til 10 , brukt denne i en måned eller deromkring , nå krasja datan og spør etter en recoverydisk , vil jeg kunne kjøre recovery ved og laste den win 10 isoen og kjøre denne ?? 

jeg regner med at jeg ikke kan kjøre en ny install siden jeg ikke lenger har infoen fra den gamle windows installen ( var OME og jeg tror ikke jeg har noen av de orginale platene til den maskinen ) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...