runohb Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Hei, Har en lenovo y50 med i7 4710HQ prosessor og lurer på om disse temperaturene er normalt på denne maskinen? idle: CPU : 55C Motherboard: 55- 60C Bare chrome som kjører: CPU: 59 - 63 C Motherboard: 60 - 67C Full load: CPU: 78 - 80 Motherboard: 80 - 85 Synes det er rart med høyere motherboard temperature, men kan de som har lenovo y50 sjekke dette. Dersom det er noe som er galt med min, har jeg rett til å kreve ny/penger? Den er bare 1 mnd gammel og det er ingen støv eller noe i den. Føler at den blir varm når jeg gamer på den og går opp til 60 grader med engang jeg starten den om morgen ( gamle laptopen min var på 30C idle) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 CPU temp er helt vanlige. Bruker selv hwmonitor som ikke viser noe som heter MB temp, så vet ikke helt hvor det programmet ditt henter MB temp fra? Som du sikkert vet så throttler Y50 CPU en del. Uten throttling så når CPU 99C i løpet av ca 20min hard belastning fordi Y50 har underdimesnjonert kjølesystem (som på ca 80% av gamer maskiner.....) Men temp ser ganske normale ut for en ny bærbar, er normalt at idle temperaturer er høyere enn man er vandt med på eldre maskiner. Det er sjelden man trenger bekymre seg med mindre temperaturene overstiger 95C. Lenke til kommentar
runohb Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) CPU temp er helt vanlige. Bruker selv hwmonitor som ikke viser noe som heter MB temp, så vet ikke helt hvor det programmet ditt henter MB temp fra? Som du sikkert vet så throttler Y50 CPU en del. Uten throttling så når CPU 99C i løpet av ca 20min hard belastning fordi Y50 har underdimesnjonert kjølesystem (som på ca 80% av gamer maskiner.....) Men temp ser ganske normale ut for en ny bærbar, er normalt at idle temperaturer er høyere enn man er vandt med på eldre maskiner. Det er sjelden man trenger bekymre seg med mindre temperaturene overstiger 95C. Takk for svar. Har sjekke rundt med de som har samme PC i klassen og det ser ut som deres PC kjører i 32 - 40 C idle. Det er 4 elever med samme pc i klassen. Endret 1. oktober 2014 av runohb Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 har jeg rett til å kreve ny/penger? Den er bare 1 mnd gammel og det er ingen støv eller noe i den. Nope. Dersom det blir påvist feil på maskinen vil aktuelle komponenter byttes. I første omgang normalt heatsink/fan samt kjølepasta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå