Gå til innhold

Eldre surround-system - Hvilke muligheter har jeg?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har mulighet til å kjøpe et brukt Pioneer RCS-606H Surroundanlegg for en tusenlapp. Jeg lurer på om dette er lurt og om det kan brukes til det jeg vil.

Dette er et eldre system så det er har noe av problemet ligger.

Mine utfordringer og det jeg lurer på med dette anlegget er som følger:

- Det har ikke HDMI-kontakter

- Det har ikke Blu-Ray, bare DVD-spiller. Kan denne byttes ut? Vil det funke eller fungerer bare de originale delene sammen?

- Kan man overføre 5.1 surround lyd med optiskkabel med dette anlegget? Evt. på en annen måte?

- Har blitt fortalt at lyden skal være god i høyttalerene, kan man evt. ta bare høyttalerne og koble til en annen mottaker? I instruksjonsboka står det at dette er farlig.

Til slutt, er dette verdt å styre med i forhold til å kjøpe noe nytt og modern? Jeg vil jo spare ganske mye penger i forhold til å kjøpe nytt, men jeg må ha dette til å fungere med min moderne TV og kanskje en ny Blu-ray-spiller.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Umiddelbart ser ikke dette ut til å være noe å kjøpe, men det kommer selvsagt an på hva du har tenkt å se og høre på.

Det vil ikke være mulig å se film i HD fra systemet, men dersom du har mange DVD'er så vil jo anlegget fungere til det.

Jeg ville kjøpt meg en ny liten sourroundreceiver og et høytalersett. Det vil gi deg bedre bilde, lyd og tilkoblingsmuligheter. Men det koster jo litt mer...

Hva med et lite anlegg fra hifiklubben?

Lenke til kommentar

Høyttalerene ser ut til å ha spesialplugg. Disse kan du bare klippe av og bruke på en annen forsterker, ikke noe problem. Suben vil du ikke få brukt da.

Ville nok ikke tuklet for mye med å bytte spilleren, selv om det skal være mulig å fikle til. Det beste kan være å ta den som en høyttaler pakke, og gå for en mer moderne forsterker. Det hender at høyttalerene i slike pakker spiller bedre med en annen forsterker, da de normalt sparer en del penger på forsterkerene i slike pakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...