danilokristensen Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Akershus Festning By Night Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Dette ble flott. Likte kompen veldig godt, med seilskuta på den ene siden og bygningene ute i høyre kant. Godt eksponert med et klart og fint bilde som resultat. Godt jobba! Lenke til kommentar
danilokristensen Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Dette ble flott. Likte kompen veldig godt, med seilskuta på den ene siden og bygningene ute i høyre kant. Godt eksponert med et klart og fint bilde som resultat. Godt jobba! Takker for en hyggelig kommentar ;-) Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Flott nattbilde med mange gode detaljer og passe spenstig nattehimmel. Jeg blir mest imponert over hvitbalansen som du har fått til her. Dette er noe jeg alltid sliter med på mine nattbilder - hvitbalansen som skulle gi "ren" hvitt lys på f.eks. festningen. - men, når jeg tenker over så har det kanskje med å gjøre at jeg fotografere i JPEG og ikke har den muligheten som RAW-filene tydeligvis gir... Ja-ja, kanskje i mitt neste liv... Mvh, Walter Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Likte dette godt, - god kontroll på hvitbalansen! Vh. Lenke til kommentar
danilokristensen Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Flott nattbilde med mange gode detaljer og passe spenstig nattehimmel. Jeg blir mest imponert over hvitbalansen som du har fått til her. Dette er noe jeg alltid sliter med på mine nattbilder - hvitbalansen som skulle gi "ren" hvitt lys på f.eks. festningen. - men, når jeg tenker over så har det kanskje med å gjøre at jeg fotografere i JPEG og ikke har den muligheten som RAW-filene tydeligvis gir... Ja-ja, kanskje i mitt neste liv... Mvh, Walter Hei! Takk for hyggelig kommentar. Når man står og fotograferer har jeg brukt å endre innstillingene på kamera ofte, lukkerhastighet, iso, hvitbalanse mm. De fleste bildene blir slettet, bare noen få blir bra; som dette. Jeg er jo amatør, så det å gi råd til andre; blir litt vanskelig, men min erfaring er alltid å bruke stativ, tidsutløser, og ikke være redd for å prøve og feile... og det blir mest feil... men det er det man lærer av. I tillegg blir kommentarene som dette også læring. På det her bilde brukte jeg 24mm ISO125 blender 14 lukker hastighet på 30s., og har fotografert på RAW. Mvh danilokristensen. Lenke til kommentar
danilokristensen Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Likte dette godt, - god kontroll på hvitbalansen! Vh. Takker Olav . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg