Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Varm følelse i beinet

Hkkkooe

Anbefalte innlegg

Hei!

Som tittelen sier har jeg de siste ukene hatt periodevis en varm følelse i det høyre beinet. Den kan vare alt fra noen minutter til noen sekunder. Det føles ut som at den kommer i takt med pulsen. Det er ikke noe stikking, nummenhet eller smerte på noen måte. Egentlig en behagelig varme, bare at det føles rart selvsagt. Noen som har vært borti dette før?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever ofte det samme. En venn av meg som er fysioterapeut forklarer fenomenet med at det under visse omstendigheter, f.eks etter en dags inaktivitet i kontorstolen, så kan noen nerver komme "i klem" i bl.a ryggen. Når jeg da reiser meg eller skifter leie, vil nervene "våkne til liv" å gi rare signaler.

Lenke til kommentar

Det kan jo stemme. Føles ut som at det kommer i bestemte posisjoner feks når jeg kjører bil. I tillegg har jeg hatt problemer med deg beinet tidligere ved at en nerve sitter i klem i setemusklaturen. Selvom jeg ikke kjenner det så veldig ofte.

Lenke til kommentar

Kontorrottebein.

Jeg har litt av det samme. Som kontorrotte er setemuskulaturen min titt og ofte stiv og full av knuter. Dette skaper all slags problemer for nervene som går nedover beinet og jeg kjenner til stadighet at jeg dovner av, eller blir nummen og/eller prikkete.

Ut av kontorstolen, kom seg i aktivitet og ikke minst jobb med mobilitet i hofteregionen.

Lenke til kommentar

Det kan jo stemme. Føles ut som at det kommer i bestemte posisjoner feks når jeg kjører bil. I tillegg har jeg hatt problemer med deg beinet tidligere ved at en nerve sitter i klem i setemusklaturen. Selvom jeg ikke kjenner det så veldig ofte.

Der har du det!

Jeg glemte å si at nervene i beina, ikke er de "smarteste" i kroppen. Noen ganger kan smerter i låret ha utgangspunkt i kneet. Da er veien ikke lang for nervene å fortelle at "det er varmt her", når det eneste som skjer er at du sitter på rævva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...