Gå til innhold

Får jeg i meg for mye kalorier?

Anbefalte innlegg

Forstår du det vi skriver om at du spiser for lite, eller tenker du KUN på at "færre kalorier sikkert er enda bedre"?

Edit: Byttet et ord.

Jeg ser hva dere skriver, men det er uaktuelt å spise 3200kcal per dag som ifølge nettet er det jeg skal ha daglig. 33kcal * kroppsvekt.

Før jeg begynte å trene hadde jeg jobb hvor jeg var i fysisk aktivitet 8 timer om dagen. Samtidig spiste jeg kun 1300-1500kcal per dag.. Likevell este jeg ut.

Nå trener jeg 1 time hver dag og er passiv 23 timer i døgnet. Jeg kan ikke sitte å gomle i meg over 3000kcal og forvente at jeg skal ha en effektiv vektnedgang. Det blir enkelt og greit ikke å skje, for det vet jeg av erfaring med min egen kropp.

Som jeg har spesifisert, så har jeg et mål å nå til nyttår. Jeg er ikke interessert i å gjøre det på den "sunne" og "etter boka"-måten. Her går det i sultetaktikk og den har fungert sålangt, og gjør for mange andre anoretikere også forsåvidt.

Når det er sagt, så har jeg alikevell begynt å spise litt mer. Får i meg kanskje rundt 600kcal per dag. Så det er ikke så galt som det var for en liten stund tilbake. Men jeg kommer ikke til å overstige 1000kcal per dag.

I deres øyne er jeg sikkert "sjuk", men i mine øyne er jeg bestemt.

Endret av Sprøstekt Løk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har sykkel, så ville jeg tatt i bruk denne. Det å jogge på flat asfalt, spesielt som overvektig, er å be om problemer med knær og hofter! Hvis du ikke har sykkel eller mulighet til å skaffe, så må du finne en grusvei eller utmark å jogge i (er det veldig ulendt, så gå for å unngå å forstue ankler o.l, disse er nok ganske under-trente i forhold til belastning og vekt)

Jeg kjenner det allerede. Lå en hel dag med smerter i hoftene. Igår begynte jeg å kjenne det i venstre kne under en joggetur. Smertene i hoftene og kneet er heldigvis gått over, men skal prøve å komme meg på flere fjellturer før vinteren setter inn. Fjellturene sliter ikke så på hoftene og knærne.

Lenke til kommentar

Forstår du det vi skriver om at du spiser for lite, eller tenker du KUN på at "færre kalorier sikkert er enda bedre"?

Edit: Byttet et ord.

Jeg ser hva dere skriver, men det er uaktuelt å spise 3200kcal per dag som ifølge nettet er det jeg skal ha daglig. 33kcal * kroppsvekt.

Før jeg begynte å trene hadde jeg jobb hvor jeg var i fysisk aktivitet 8 timer om dagen. Samtidig spiste jeg kun 1300-1500kcal per dag.. Likevell este jeg ut.

Nå trener jeg 1 time hver dag og er passiv 23 timer i døgnet. Jeg kan ikke sitte å gomle i meg over 3000kcal og forvente at jeg skal ha en effektiv vektnedgang. Det blir enkelt og greit ikke å skje, for det vet jeg av erfaring med min egen kropp.

Som jeg har spesifisert, så har jeg et mål å nå til nyttår. Jeg er ikke interessert i å gjøre det på den "sunne" og "etter boka"-måten. Her går det i sultetaktikk og den har fungert sålangt, og gjør for mange andre anoretikere også forsåvidt.

Når det er sagt, så har jeg alikevell begynt å spise litt mer. Får i meg kanskje rundt 600kcal per dag. Så det er ikke så galt som det var for en liten stund tilbake. Men jeg kommer ikke til å overstige 1000kcal per dag.

I deres øyne er jeg sikkert "sjuk", men i mine øyne er jeg bestemt.

du skal få lov å kalle det bestemt. Men jeg vil kalle det kortsiktig, i tillegg til at kroppen din kommer til å få sjokk hvis du en gang skulle spise normalt, så er det stor sjanse for at musklene dine kommer til å bli spist opp før fettet forsvinner. I tillegg har vel selvsagt nedsatt immunforsvar og faren for andre sykdommer.

Hvis du ikke er i jobb, så har du jo all mulighet til å få deg masse mosjon! Hvorfor ikke bruker mer av tiden du har foran TV/PC på trene/gå turer slik at du kan holde et kosthold som ikke bryter ned kroppen?

Hvis du har sykkel, så ville jeg tatt i bruk denne. Det å jogge på flat asfalt, spesielt som overvektig, er å be om problemer med knær og hofter! Hvis du ikke har sykkel eller mulighet til å skaffe, så må du finne en grusvei eller utmark å jogge i (er det veldig ulendt, så gå for å unngå å forstue ankler o.l, disse er nok ganske under-trente i forhold til belastning og vekt)

Jeg kjenner det allerede. Lå en hel dag med smerter i hoftene. Igår begynte jeg å kjenne det i venstre kne under en joggetur. Smertene i hoftene og kneet er heldigvis gått over, men skal prøve å komme meg på flere fjellturer før vinteren setter inn. Fjellturene sliter ikke så på hoftene og knærne.

Slutt med turer/jogging på asfalt da. Svømming, sykling og skigåing er det beste for knærne dine. Skigåing og svømming er noe av den sunneste treningen din kan gjøre da faren for å skade seg er veldig liten (tenker ikke på skader utført av ytre påkjenninger)

Lenke til kommentar

Det finnes et STORT område mellom 1000kcal og 3200kcal om dagen. Det er vel ingen her som har foreslått at du skal spise over 3000kcal om dagen? :)

Hvis jeg skulle gått ned i vekt kunne jeg fint gått ned på 1300kcal om dagen. Da er det snakk om en jente på 66-67kg. Det høres veldig urealistisk ut at du la på deg hvis du var aktiv i 8 timer og spiste 1500 kcal, det regnestykket går ikke opp.

Hvorfor MÅ du gå ned til nyttår? Er det ikke bedre (på sikt) å gå ned litt saktere, men å enklere kunne beholde den vekten du lander på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...