wholmen Skrevet 30. september 2014 Rapporter Del Skrevet 30. september 2014 Hei,Jeg har kjøpt ASUS strix gtx 970. Fra før av har jeg intel core i5 2500k https://www.komplett.no/intel-core-i5-2500k-processor/619274 og ASUS p8z68 https://www.komplett.no/asus-p8z68-v-pro-socket-1155/633060Det står at gtx 970 skal kobles i PCIe 3.0, men hovedkortet mitt har bare PCIe 2.0 x16. Er det et stort problem? Jeg har ikke lyst til å oppgradere prosessoren min ennå, men hvis et nytt hovedkort vil være bakoverkompatibelt med i5 2500k-prosessoren, er det kanskje mulig å kjøpe et broadwell-hovedkort og beholde prosessor og ram? Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 30. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Så er det bakoverkompatibelt? Kan jeg kjøpe et hovedkort myntet på broadwell og putte i5 2500k i det? Er det noe vits? Må prosessoren også støtte PCIe 3.0? Hvilket hovedkort er ev. anbefalt? Endret 30. september 2014 av wholmen Lenke til kommentar
C64C Skrevet 30. september 2014 Rapporter Del Skrevet 30. september 2014 Skjermkortet går fint på pci-e 2.0 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. september 2014 Rapporter Del Skrevet 30. september 2014 Du trenger ikke nytt HK Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 30. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. september 2014 Herlige svar! Nå ble jeg glad. Vil helst vente til Cannonlake før jeg oppgraderer.. Det er så lite fremgang på stasjonære prosessorer. Takk! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. september 2014 Rapporter Del Skrevet 30. september 2014 Skjermkortet passer kjempe fint på hovedkortet du har, samt at CPUen du har nå er supergod! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 30. september 2014 Rapporter Del Skrevet 30. september 2014 Herlige svar! Nå ble jeg glad. Vil helst vente til Cannonlake før jeg oppgraderer.. Det er så lite fremgang på stasjonære prosessorer. Takk! Kjører selv et Gainward 970 og i5 2500k på 4,8Ghz, holder seg godt fortsatt den CPU'en. Pass på at du har nok plass hvis det forrige kortet ditt var mindre! Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 30. september 2014 Rapporter Del Skrevet 30. september 2014 Har i7 2600k, og lurte på samme greia selv ettersom jeg har veldig lyst å oppgradere til GTX 970. Ifølge tomshardware.com: for most card there will be no hit at all. on the high end new cards your looking at 1-2% at most. pci-e 3 just adds optimizations and opens a little more bandwidth but the reality is that most cards wont max out a pci-e 2 socket never mind a pci-e 3... so its only gonna become a factor when pci-e 3 becomes close to saturation. then you would see a 30% hit on a pci-e 2 slot (assuming the card still worked) Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 30. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. september 2014 Oi, så PCIe 3.0 er noe så sjeldent som en standard forut for sin tid? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. september 2014 Rapporter Del Skrevet 30. september 2014 Det er vel på samme linje med Sata 6Gb\s. Teoretisk vil ikke den forrige 3Gb\s begrense deg noe der heller enda. Er fortsatt overaskende mange som kjører kun snurredisker 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 30. september 2014 Rapporter Del Skrevet 30. september 2014 Er fortsatt overaskende mange som kjører kun snurredisker Oh the horror. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. september 2014 Rapporter Del Skrevet 30. september 2014 Titan korta makser vel PCIe 2.gen? Men det vel eneste også. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2014 Titan korta makser vel PCIe 2.gen? Men det vel eneste også. Hvorfor skal Titan-kortene fylle båndbredden bedre enn et GTX 970? GTX 970 er nå faktisk raskere enn GTX Titan. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2014 Måtte i så fall vært noen spesielle GPGPU-oppgaver, og ikke spilling. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2014 Er ikke titan korta mer et arbeidskort og ikke spill kort? Tenkte nå at det gikk mye mer info gjennom titankorta en "gaming" korta Men var nå mer et spørsmål en et svar beklager dårlig formulering. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Det er midt i mellom, selv om de fleste JEG kjenner til bruker det som spillkort. Det er uansett applikasjonen som sier noe om pci-e bussen benyttes mer eller mindre. Så uansett om det er et K6000-kort, Titan, eller GTX 980, så vil det ikke gå noe mer informasjon over bussen enn det spillet krever. PCI-e 3.0 er nok hovedsakelig en stor fordel fordi du kan dele opp bussen mer, uten at det går utover ytelsen, og uten at du slipper å legge til ekstra pins og kanaler i hovedkortet. Så PCI-e 16x 2.0 holder nok i lange baner, men med en gang du skal ha to, tre og kanskje fire skjermkort + noe ekstra snacks, så vil du med PCI-e 2.0 slite med horribel ytelse. Endret 1. oktober 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå