Bawrd90 Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Hei Kom nettopp hjem fra en 10 dagers jobb tur til Kina Jeg jobbet alle ukedagene + lørdag og får betalt 12 timer per dag, 4 timer 50% overtid og et site tillegg på 850kr. På søndag fikk jeg beskjed av verftet i Kina at jeg ikke kunne jobbe fordi det var stengt. Normalt sett om jeg jobbet en søndag skulle jeg hatt 12 timer 100% og 850 kr site-tillegg, men nå mener jobben at jeg ikke har krav på noe annet enn 8 timer vanlig arbeidsdag og dette site-tillegget. Fins det noen lover, retningslinjer etc innenfor dette? Jeg skulle jo gjerne ønske jeg fikk jobbe på søndag og kom meg hjem så fort som mulig, regner ikke akkurat en søndag på en øde countryside i Kina som en dag fri. Syns det er rett og rimelig at jeg får betalt fullt for dagen uavhengig av hva bedriften får dekket av kunden. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Hei Kom nettopp hjem fra en 10 dagers jobb tur til Kina Jeg jobbet alle ukedagene + lørdag og får betalt 12 timer per dag, 4 timer 50% overtid og et site tillegg på 850kr. På søndag fikk jeg beskjed av verftet i Kina at jeg ikke kunne jobbe fordi det var stengt. Normalt sett om jeg jobbet en søndag skulle jeg hatt 12 timer 100% og 850 kr site-tillegg, men nå mener jobben at jeg ikke har krav på noe annet enn 8 timer vanlig arbeidsdag og dette site-tillegget. Fins det noen lover, retningslinjer etc innenfor dette? Jeg skulle jo gjerne ønske jeg fikk jobbe på søndag og kom meg hjem så fort som mulig, regner ikke akkurat en søndag på en øde countryside i Kina som en dag fri. Syns det er rett og rimelig at jeg får betalt fullt for dagen uavhengig av hva bedriften får dekket av kunden. Dette står i avtalen din, du finner ikke noen lover ang dette.... Jeg synes forøvrig det er ganske rimelig, du har fått site tillegg uten å være på site. Når dette skjer med meg får jeg 7,5t + diettpenger. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Slikt står gjerne spesifisert i avtalen din. Din nærmeste leder har gjerne også kontroll på disse avtalene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå