LVS Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Hei Eg har planar om å oppgradere min 32" tv. Eg har forsterker, og apple tv så trenger ikkje smart tv eller mange hdmi innganger Bruken blir mykje film og litt fifa spilling. Tenker å kjøpe ein tv som kan vare litt og vil derfor helst ha 46" + Vurderer litt denne: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/60PB560V/lg-60-plasma-tv-60pb560u?scid=PRICECOMP_PRISJAKTNO Einaste er at denne er plasma, noko som vel har sine negative sider? Eventuelle alternativer i prisklasse opptil 6k? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Plasma bruker oftere mer strøm, blir varmere, veier mer, og bildet kan fryse om det blir stille over lang tid. Den reflekterer også mye lys. Bortsett fra det synes jeg plasma ofte har bedre bildekvalitet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Er egentlig litt overrasket over at plasma ennå er i salg. 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Tror ikke du finner noen bedre til den prisen egentlig. Komplett selger samme skjerm til 8000kr nå Plasma er ikke så fælt som ryktet vil ha det til. Motstanderen LCD-paneler er billigere å produsere, og de har et kult "LED"-ord i seg. 1 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Om du vil ha best mulig bilde for en moderat pris så er plasma tingen. Har hatt plasmaskjerm de siste 5-6 årene, og har egentlig ikke noe spesielt negativt å si om dem. Bildet er godt og de nyere skjermene har såpass bra lysstyrke at de funger greit selv om det veldig lyst i rommet. Innbrenning har ikke vært noe problem. Og strømforbruket driter jeg i, egentlig bare greit at de avgir litt varme. Er tross alt vinter snart. Lenke til kommentar
LVS Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Var på lefdal og såg på denne og blei veldig skuffet. Snakket med ein som jobba der og han meinte det ikkje var noko tv, det er bare eit 50hz bildepanel så det ville fort "lagge" litt. Trur ikkje den er noko alikevel da... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Ofte får man det man betaler for. Slik størrelse til den prisen har gjerne sine bakdeler. Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Ikke noe galt med plasma til TV, film og eventuelt litt spilling uten mye statiske elementer. Det er bare det at det anses som en utdatert teknologi og det er på vei ut av markedet. Jeg har en 52" Samsung plasma som er et par-tre år gammel og en LED som jeg bruker som PC skjerm side ved side. Plasma er fremdeles best i de fleste tilfeller når det gjelder lysstyrke og synsvinkel. Særlig om den står i et lyst rom eller et rom med vinduer og solskinn Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 (endret) Er ikke tven du linker til akkurat den samme som denne ? Ser likt ut iallfall, bare at Lefdal har en U ending på tven, hva nå enn det innebærer? Vi kjøpte for kort tid den hos Mpx, da denne var på tilbud til 4990. Mulig vi ikke er så kresne, men vi liker den veldig godt. Nå har vi også hatt LG om de to forrige flat-tvene vi hadde. Begge var vel omtrent det billigste vi fant den gang (hhv 32" og 42", begge virker fortsatt og blir brukt på barnerom og i anneks nå) Vi har heller ikke hatt ett eneste problem med noen av de. Jeg er dog glad jeg ikke kikket på den i butikk først, for da vil du alltid se noe som ser bedre ut (men som også gjerne er mye dyrere). Det viktigste for vår del var jo egentlig hvordan den fungerte i stua vår. Vi ville ha noe stort til en rimelig pris, og synes vi fikk mye for pengen Mulig plasma er utdatert, men det fungerer nå bra for oss. Har litt smart-tv funksjonalitet i blueray spiller og har koblet den opp til ett hjemmekinoanlegg som vi har plugget en chromecastdings i en av hdmi portene på. Dermed kan vi både spille av musikk, filmer, og bilder via tven. Og netflix og youtube videoer Dermed gjorde det ikke noe at tven bare hadde en hdmi port for vår del heller. Endret 11. oktober 2014 av Sissel B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå