tow Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Objektiv: Nikkor 135 mm f2 DC Kamera: Nikon D4 evt D700 Nivå: Entusiast Tema: Der jeg er Det er ofte vanskelig å finne tid til å ta bilder, så det blir utfordring nok i seg selv å frembringe noe daglig. Kan nok bli mye rart. Mulig jeg må ta ut alle frikortene 10-12 oktober, da jeg skal på fjellet for høstjakta. Lenke til kommentar
tow Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2014 1. oktober. Dagstur til Stavanger. Morgenstund har gull i munn. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 135mm er en av de få "normale" brennvidder jeg ikke har som fastobjektiv. Burde kanskje skaffet meg et, for det er nok en brennvidde som ville passet meg bra. Det ser litt kjølig ut i denne morgenstunden. Jernbanestasjoner er fine motiver der man kan lage flust med linjer både med skinnegang og kjøreledninger som her. Lenke til kommentar
tow Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Takk, jeg prøvde å få det til å være kaldt og mørkt. 135/2DC er en absolutt favoritt. Det er det eneste objektivet jeg aldri bruker oppskarping på i etterbehandlingen, det er rimelig skarpt uten, forutsatt at fokus sitter. Legger ved et 100% utsnitt av samme bilde. Dette er tatt med DC satt til 0, blender 5,6: Endret 1. oktober 2014 av tow Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Du har valgt en av favorittbrennviddene mine så det blir spennende å følge motivene. Jernbanestasjoner er litt kaotiske for en bygdetulling som meg, men fin start! Lenke til kommentar
tow Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Hjemme i kveld, så det blir en liten tur ut i hagen. Foxy (eller Foxy lady, som jeg kaller henne) Vurderer å velge motiver der jeg utforsker identiske motiv, der bare fokuspunktet er på forskjellig sted: Ja, det er hagen. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Pent hundeportrett. Fin fokus på øyne. Synes kanskje bakgrunns-uskarpheten var litt urolig. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Fin start! Flott lys og stemning i første! Lenke til kommentar
tow Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Pent hundeportrett. Fin fokus på øyne. Synes kanskje bakgrunns-uskarpheten var litt urolig. Takk til begge! Er enig i kommentaren om bakgrunnen. Det gikk litt fort, så det ble som det ble. Det er forresten bare det ene øyet som i fokus, det andre er et par cm for langt bak Endret 2. oktober 2014 av tow Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Flott lys i 1.oktober. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Litt småbekymret hund, men kledd i høstfarget pels da. Spoileren varsler om senere blinkskudd, eksperimentering er bra. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Kjempeflott hundebilde. God øye fokus og fine detaljer. spennende bokeh. Flotte farger og fint lys i øynene. Dette var fint. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Bra start! Likte godt lys/komp i dag 1! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Fint lys i bildet fra dag 1, jeg har en forkjærlighet for slike ledningskniplinger med sterk kontrast. Og hundeportrett var jo fint, da. Lenke til kommentar
tow Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Dagens dont. Har tatt en dag fri fra jobb, og jobbet på hytta i stedet. Det ble litt panikk før mørket kom for fullt, så det ble ISO 6400 og full åpning. DC F2 Og med fokus litt nærmere blir det et helt annet bilde. Og fy så liten dybdeskarphet det er på f2.. DC R2 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 På en 135mm så monner det litt med f/2 ja. Lurer derfor på om jeg ikke foretrekker spoilerbildet, der blir bakgrunnen en lek med linjer og former. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Jeg foretrekker absolutt spoilerbildet, men den konstruksjonen din skjønner jeg ikke bæret av. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Min favoritt her er bilde 1, med fine linjer og lys fra stasjonen Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Foretrekker også nr 1, men artig at du tar med spoilerne for å vise effekten. Lenke til kommentar
tow Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Jeg foretrekker absolutt spoilerbildet, men den konstruksjonen din skjønner jeg ikke bæret av. Bygger trapp Ferdig bæring med midlertidige trinn Endret 4. oktober 2014 av tow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå