Gå til innhold

Til alle ateister

Anbefalte innlegg

Trenger forumets mest hardbarkede ateist til å argumentere meg ned i støvlene. Høflighet og velvilje til å svare på spørsmål er et krav. Det meste kommer til å foregå på pm.

Om du tør.

Svarer deg direkte her. Orker ikke å lese igjennom titalls sider.

Mine foreldre er ikke kristne. De er medlem av den norske kirke siden de ble automatisk meld inn da de ble født. De tror ikke på gud og praktiserer ikke noen som helst form for religion i hjemmet.

Jeg gikk i en barnehage. En kristen barnehage. Der lærte jeg å tro på Gud. Jeg lærte at hvis jeg løy ville jeg havne i helvete. Barnehagetantene var veldig strenge. De holdt meg hardt i armen hvis jeg fortalte usannheter. De fortalte meg grusomhetene jeg ville vente i helvete. Grusomheter jeg ikke ville fortalt et barn i dag.

Jeg var redd. Jeg løy aldri. Jeg oppførte meg pent.

Jeg har aldri fortalt mine foreldre hvordan jeg ble behandlet i barnehagen. Det er et vondt minne.

Å bli oppvokst med slikt fra dine foreldre er noe annet. Dine foreldre er de som beskytter deg. De er de du stoler på. Hvorfor ville de lyve for deg?

Jeg skal fortelle deg.

En evighet med tortur i et brennende helvete. Det er det du får tilbudt om du ikke tror.

Hvorfor vil Gud ønske evig tortur? Det det verste som kan skje deg. Vi snakker evig tortur her. Du vil føle smerte i evigheten. Hvordan skal et barn tolke dette?

Å tro er den enkle løsningen. Hva er egentlig bibelen skrevet på? Hvor er bevisene? Tenk hviskeleken da du var liten.

I informasjonsalderen som vi nå er i, er vi mennesker veldig opptatt av beviser. Hard fakta. Vi er ikke fornøyde med urgamle skrifter og sagn. Hvor er bevisene. Hvor er Gud?

Godt innspill dovifte. Nå fikk denne diskusjonen sitt eget liv, og jeg anbefaler å lese alt for å forstå hva jeg snakker om. Utover det er jeg helt enig med deg. Det er svært stygt å skremme barn, ja alle, på denne måten. Og det er synd at folk ikke evner å løsrive seg selv og tenke egne tanker, ta egne standpunkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt innspill dovifte. Nå fikk denne diskusjonen sitt eget liv, og jeg anbefaler å lese alt for å forstå hva jeg snakker om. Utover det er jeg helt enig med deg. Det er svært stygt å skremme barn, ja alle, på denne måten. Og det er synd at folk ikke evner å løsrive seg selv og tenke egne tanker, ta egne standpunkt.

Jeg skal være såpass ærlig at jeg leste helt til innlegg nr. 10. Det ga meg en tåre i øyekroken.

Lenke til kommentar

Det er ingen som helst substans i denne diskusjonen. Et hvert saklig argument møtes med "dette forstår du ikke", "du er dum" eller rett og slett ingen svar.

Dette er godt innenfor definisjonen av trolling. Tiden min har større verdi enn slikt oppgulp som dette. Du får kose deg med guden din. Dere er sikkert enige i at dere er de to mest intelligente fantasifigurene i verden.

Tenker det samme. TS har mer interesse av å drive med personangrep enn å diskutere.

Virker som en ekstrem versjon av den forrige Ankh vi hadde her før på diskusjon.no. Husker jeg korrekt gikk diskusjonene noe i samme sti.

I #1 posten spør TS om en debattant med "Høflighet og velvilje", men har til gode å vise dette selv.

Dette er åpningsinnlegget ditt: "Trengs det særlig kompetanse til å diskutere tro og fantasier?

Tror du finner den kompetanse du søker blant pasientene på galehusene."

Du lever virkelig opp etter det du selv klager på.

Jeg deltok ikke i diskusjonen før slutten av side 4 og da hadde du alt gjort din del opptil flere ganger.

Deriblant får du svar på dine innlegg og svarer <<Det var en spøk, for å måle hvor skarp du var, og det svaret fikk jeg til gangs.>>...

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Det er ingen som helst substans i denne diskusjonen. Et hvert saklig argument møtes med "dette forstår du ikke", "du er dum" eller rett og slett ingen svar.

Dette er godt innenfor definisjonen av trolling. Tiden min har større verdi enn slikt oppgulp som dette. Du får kose deg med guden din. Dere er sikkert enige i at dere er de to mest intelligente fantasifigurene i verden.

Tenker det samme. TS har mer interesse av å drive med personangrep enn å diskutere.

Virker som en ekstrem versjon av den forrige Ankh vi hadde her før på diskusjon.no. Husker jeg korrekt gikk diskusjonene noe i samme sti.

I #1 posten spør TS om en debattant med "Høflighet og velvilje", men har til gode å vise dette selv.

Dette er åpningsinnlegget ditt: "Trengs det særlig kompetanse til å diskutere tro og fantasier?

Du lever virkelig opp etter det du selv klager

Ingen her bryr seg om oppgulpet du kommer med. Prøver å diskutere med ateister, for så å komme med personangrep på dem etterpå. Jeg vet ikke hvilken verden du lever i, men ingen her tror på det arrogante tullet ditt.

Dette er bare propaganda....

Endret av Neymar10
Lenke til kommentar

Artig tråd, liker spesielt hvordan det selverklærte geniet har gjort seg selv til en pauseklovn for idiotene. :p

Jeg liker også hvordan det har blitt slik at om man svarer grundig for seg, så er man plutselig et selverklært geni. Fenomenet er nesten litt særnorsk, man skal ikke stikke seg frem på noe vis. Vær påpasselig med å holde rekkene og følge samfunnets etablerte konformitet. For å si som Benny i The Julekalender; piss meg i øret.

Nå tenkte jeg mer på hvordan du ser ned på folk med bare 115 i IQ og nedover, enn dine "grundige" svar. For dem har det vært svært få av. Det er klart du kan jo beskylde folk for å svare i pillerus i denne tråden. Men da faller det litt på sin egen urimelighet når du så spiller indignert. Det blir litt sånn, bob bob bob, ikke sant?

Lenke til kommentar

Jeg deltok ikke i diskusjonen før slutten av side 4 og da hadde du alt gjort din del opptil flere ganger.

Deriblant "spøker" (som alle vet funker ironi etc veldig bra på internett) hvor du svarer på innlegget du får: "...for å måle hvor skarp du var..."

Snakk for deg selv og ikke andre. Jeg ser ikke helt hva du så innbitt er ute etter. Enten kan du komme med substans eller så kan du godt la være. Å kaste bort tid på din meningsløse kverulering blir lavmål.

Lenke til kommentar

Ingen her bryr seg om oppgulpet du kommer med. Prøver å diskutere med ateister, for så å komme med personangrep på dem etterpå. Jeg vet ikke hvilken verden du lever i, men ingen her tror på det arrogante tullet ditt.

Jeg synes det er svært interessant å se at når dere står ribbet for saklige argumenter og innspill, så kommer både personangrep og propagandapåstandene som perler på snor. Jeg kan ikke annet enn å ta det som en anerkjennelse. Takk, mange takk. :)

Lenke til kommentar

Artig tråd, liker spesielt hvordan det selverklærte geniet har gjort seg selv til en pauseklovn for idiotene. :p

Jeg liker også hvordan det har blitt slik at om man svarer grundig for seg, så er man plutselig et selverklært geni. Fenomenet er nesten litt særnorsk, man skal ikke stikke seg frem på noe vis. Vær påpasselig med å holde rekkene og følge samfunnets etablerte konformitet. For å si som Benny i The Julekalender; piss meg i øret.

Nå tenkte jeg mer på hvordan du ser ned på folk med bare 115 i IQ og nedover, enn dine "grundige" svar. For dem har det vært svært få av. Det er klart du kan jo beskylde folk for å svare i pillerus i denne tråden. Men da faller det litt på sin egen urimelighet når du så spiller indignert. Det blir litt sånn, bob bob bob, ikke sant?

Artig du nevner det, det var faktisk en av de hardtslående kandidatene fra motpartens leir som snakket om å dra hodet ut av medisinskapet'ish. Det er vanskelig å svare på en ærlig måte av den enkle grunn at folk sliter med å høre sannheten. Når det er sagt, jeg er aldri uhøflig mot enkeltindivider irl, jeg er tolerant, liberal og fordomsfri. Men, nei, jeg er ikke fornøyd med de sovende massene. Er du?

Lenke til kommentar

Deriblant "spøker" (som alle vet funker ironi etc veldig bra på internett) hvor du svarer på innlegget du får: "...for å måle hvor skarp du var..."

Snakk for deg selv og ikke andre. Jeg ser ikke helt hva du så innbitt er ute etter. Enten kan du komme med substans eller så kan du godt la være. Å kaste bort tid på din meningsløse kverulering blir lavmål.

Vel, det er du som startet denne tråden og kommet med krav til debatten du selv ikke har klart å følge.

Du søker debattanter men avslår og kritiserer hver kommentar du får, med påfølgende personangrep.

Å diskutere med ekstremister er generelt ganske bortkastet tid...

Lenke til kommentar

Jeg synes det er svært interessant å se at når dere står ribbet for saklige argumenter og innspill, så kommer både personangrep og propagandapåstandene som perler på snor. Jeg kan ikke annet enn å ta det som en anerkjennelse. Takk, mange takk. :)

Vi har knapt fått servert noe som helst å svare på, annet enn personangrep fra deg.

De som har kommet med kommenter har fått tilbake kvalitetsinnlegg på linje med "du er dum".

Det du ser ut til å vil diskutere har forsåvidt blitt diskutert opp og ned tidligere. Sjekker du ut noen av de mer kjente ateistene på internett (f.eks youtube) kan det være at de alt har svart på de spørsmålene (som du ikke har kommet med i tråden enda) du har.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Trenger forumets mest hardbarkede ateist til å argumentere meg ned i støvlene. Høflighet og velvilje til å svare på spørsmål er et krav. Det meste kommer til å foregå på pm.

Om du tør.

Nå fikk denne diskusjonen sitt eget liv, og jeg anbefaler å lese alt for å forstå hva jeg snakker om.

Kan du liste opp hva man skal forstå hva du snakker om uten å lese igjennom hele tråden? Hva er det du vil ha svar på?

Lenke til kommentar

Ikke kast bort tiden din her. Han er bare ute etter å lage kvalm og forsøke å henge ut deg som idiot (om du skulle være så frekk å være uenig med hans fenomenale liksomvitenskaplige teorier). Om du virkelig er interessert i å sløse bort litt tid så les bare gjennom tråden, så ser du hva det går i og slipper å bruke tid på å skrive så mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke kast bort tiden din her. Han er bare ute etter å lage kvalm og forsøke å henge ut deg som idiot (om du skulle være så frekk å være uenig med hans fenomenale liksomvitenskaplige teorier). Om du virkelig er interessert i å sløse bort litt tid så les bare gjennom tråden, så ser du hva det går i og slipper å bruke tid på å skrive så mye.

Jeg vil bare ha en liste over hva trådstarter vil ha svar på. Jeg er ikke interessert i å lese igjennom 190 poster for å så prøve å tolke hva trådstarter vil ha svar på.

Trådstarter er sikkert godt i gang med listen sin. Slike ting tar tid.

Lenke til kommentar

Vel, det er du som startet denne tråden og kommet med krav til debatten du selv ikke har klart å følge.

Du søker debattanter men avslår og kritiserer hver kommentar du får, med påfølgende personangrep.

Å diskutere med ekstremister er generelt ganske bortkastet tid...

Innledningsvis i denne debatten så jeg noen få som evnet å holde en saklig tone, resten inkludert deg, har ikke bidratt med noe som helst, annet enn det du selv er inne på, personangrep. For det meste har det gått i dette, propagandaanklager, indignerthet, jantelov og nå ekstremister, samt annet usaklig sprøyt. Med tanke på hvor mange ganger jeg har etterspurt saklige argumenter og substans så vet du dette meget godt selv, så hva du fortsetter å jamre for er vanskelig å forstå. Det er få ting som er så avslørende som individer som får sin stolthet såret, og det har de kun seg selv å takke for.

Dette var hovedårsaken til at debatten skulle kjøres lukket med én person, da slipper man alt usaklig utenomprat fra enkeltpersoner som føler seg støtt, såret eller bare ikke klarer å oppføre seg.

Med mindre du har lyst til å prøve å redde deg inn ved å komme med noe relatert til emnet her, så foreslår jeg at du gir deg. Jeg har ikke behov for dine synspunkter om det ene eller andre. Hva du måtte mene om meg som person er meg revnende likegyldig, det burde gjelde vice versa. Argumenter sak eller ti stille.

Endret av Ankh
Lenke til kommentar

Vi har knapt fått servert noe som helst å svare på, annet enn personangrep fra deg.

De som har kommet med kommenter har fått tilbake kvalitetsinnlegg på linje med "du er dum".

Det du ser ut til å vil diskutere har forsåvidt blitt diskutert opp og ned tidligere. Sjekker du ut noen av de mer kjente ateistene på internett (f.eks youtube) kan det være at de alt har svart på de spørsmålene (som du ikke har kommet med i tråden enda) du har.

Da har du ikke lest hele tråden, eller så sover du i timen. Videre vil jeg at du refererer meg på ordet "dum".

Denne siden heter diskusjon.no ikke google.no - man er her for å diskutere ikke google for hverandre og bruke copy'n paste.

Fremlegg dokumentasjon på at oppførselen til qbits er deterministisk og hele min sak kollapser som et korthus. Lykke til.

Endret av Ankh
Lenke til kommentar

Om du tør.

Nå fikk denne diskusjonen sitt eget liv, og jeg anbefaler å lese alt for å forstå hva jeg snakker om.

Kan du liste opp hva man skal forstå hva du snakker om uten å lese igjennom hele tråden? Hva er det du vil ha svar på?

Som sagt tidligere, min påstand er at det finnes vitenskaplige bevis for gud og jeg ønsker argumentene for dette, motbevist. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Du har virkelig ikke forstått noe som helst du. :)

Du får komme med noen eksempler på mine liksomvitenskaplige teorier. Du klarer ikke engang svare for deg selv, "busted".

Kom med noe saklig nå. Det er en utfordring. Venter spent.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare ha en liste over hva trådstarter vil ha svar på. Jeg er ikke interessert i å lese igjennom 190 poster for å så prøve å tolke hva trådstarter vil ha svar på.

Trådstarter er sikkert godt i gang med listen sin. Slike ting tar tid.

Jeg kan oppsummere det kort: Den klassiske formen for gud eksisterer ikke. Gud er vår bevissthet, bevissthet kan ikke forklares ved hjelp av fysiske prinsipper, noe som understøttes av kvantemekanikken, ergo foreligger det bevis for eksistensen av metafysikk manifestert, for oss, gjennom masse. I tillegg finnes det en massiv mengde kulturelle, historiske og litterære indisier som peker mot at store deler av dette er kjent fra tidligere, men at det er tilpasset for å kontrollere massene.

Lenke til kommentar

Det høres for meg ut som du har skapt din egen religion, i din egen bevissthet.

Mange takk for at du understreker selve hovedpoenget i min teori.

"skapt i egen bevissthet" Det er hyggelig at du arerkjenner bevisstheten som den skapende kraft og den rette "gud". Nå skal jeg sove godt. God natt. :grin2:

Endret av Ankh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...