:utakt Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg har laget noen regler i Tasker, men jeg sliter litt med å få det til oppføre seg helt som jeg vil. Lurte på om noen her kunne hjulpet meg litt med å se på det. Greia er at jeg vil skru av låseskjermen/mønsterlås når jeg er tilkoblet wifi hjemme. Når jeg ikke er koblet til nettverket hjemme lenger, vil jeg at låseskjermen skal bli aktivert igjen. Dette fungerer bare nesten. Tasker fanger opp at jeg er tilkoblet hjemmenettverket og skrur av låseskjermen, men den fanger ikke alltid opp at jeg kobler fra nettverket igjen. Når jeg skrur av wifi og deretter skjermen, så kommer jeg rett inn på hjemmeskjermen første gang jeg skrur skjermen på igjen. Det mystiske er at det gjerne fungerer hvis jeg prøver en gang til, dvs. skrur skjermen av og på igjen. Under "Tasks" har jeg laget en jeg har kalt "på wifi". Her har jeg valgt "keyguard -> off". Under "Profiles" har jeg trykket for å lage ny, valgt "State" som kontekst, og lagt inn at når wifi er tilkoblet SSID tilsvarende nettverket mitt hjemme, så skal task "På wifi" kjøres. Tidligere hadde jeg en "exit task" også der jeg satte "keyguard -> on", men det utgjorde ingen forskjell. Ideellt sett skulle jeg gjerne hatt det sånn at jeg bare kunne gå hjemmefra uten å tenke på å skru av wifi, og at låseskjermen ble aktivert når jeg mistet dekningen til hjemmenettverket. Det fungerer ikke nå, men lar det seg gjøre? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Prøv å bruke Secure Settings til å håndtere keyguard 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Hm, det fikk jeg ikke til. Dvs, jeg fikk lastet ned Secure Settings og brukt det i Tasker til å skru av keyguard, men nå går den ikke på igjen samme hva jeg gjør. Jeg la inn en "exit task" der Secure Settings skulle sette keyguard på igjen når jeg kobler fra wifi, men det virker ikke. Får fikle litt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå