peet-79 Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Hei jeg skal lede lønnsoppgjøret på min bedrift, å lurer på hvor mye folk har fått i år. Jeg har sett på nettsider at industi hadde fått i snitt 3,3% Petter. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg fikk 7,5%. Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Er du lærer? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Er du lærer? Nei, jobber som serviceingeniør innenfor logistikk automasjon/robotics Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Lønnsauken til enkeltpersoner er uansett eit dårlig mål når du skal forhandle for ei større gruppe. Eit godt resultat på individresultat kan også skyldast ting som at ein f.eks. har fått lite i lønnsauke tidligare år, eller liknande. Er du leder for ei fagforening? I så tilfelle vil du nok kunne få statistikk og resultater frå forhandlingane til liknande virksomheiter dersom du logger deg inn der. Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Då var jo det et kjempe oppgjør. Gratulerer. Jeg må nok kjempe for å komme over 3% Har hatt underkant av 3% de siste årene, når andre har et snitt på over 4% Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Ja er Tillitsvalgt i NNN men vi ligger en del over tariff. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Om dere ligger over tarifflønn så skyldes vell dette lokale forhold? I så tilfelle er det å bruke dette for alt som det er verdt. Det skal ikkje være nokon grunn til at dere nå skal ha ei lavare lønnsutvikling for å kunne nærme seg vanlig tarifflønn dersom det foreligger grunner til at dere har fått meir før. Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Lokaltariff ligger somregel endel over sentral. Jeg trenger bare litt innsikt hva andre har fått i total stigning i år. Slik at jeg kan forhandle meg mest muligt opp mot hva tillsvarende får. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Då vil eg anbefale at du høyrer med fagforeninga om dei har fått inn resultata frå samanliknbare bedrifter, eventuellt kan du ringe rundt og spørre den tillitsvalgte hos slike virksomheiter. Svara som du får her i tråden må du ta med ei klype salt sidan du ikkje har informasjon om dei omliggande omstendigheitene som har ført til bestemte resultater. På samme måte er det vanskelig å gi deg konkrete råd då eg ikkje kjenner detaljane rundt bedrifta du skal forhandle mot og den den lokale situasjonen i ditt nærområde. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Fikk 0,75 kroner i det sentrale oppgjøret, og endte opp med ca 4,75% i det lokale oppgjøret i tillegg. Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Hei vi endte opp med 3.3% totalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå