Rubenevo Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Hei! jeg skal inn i Garden i Oktober 2015, og har hørt at man kan ta forskjellige førerkort mens man er inne i fgtj. Stemmer det?Fikk høre om en som tok mange førerkort på fritiden i leiren, og jeg kunne da tenke med å ta motorsykkellappen hvis det er mulig? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 "Listen under viser eksempler på noen sertifikater Forsvaret tilbyr.Merk! Disse tilbudene varierer etter hvor i landet du tjenestegjør. Det kan bety at noen av tilbudene ikke finnes i din leir.- Minibuss (kl. D1)- Buss (kl. D)- Lastebil (kl. C1 og C)Forsvaret tilbyr ikke støtte til førerkort klasse B." Det betyr nok at du bare får tilbud på førerkort som faktisk kan ha noe å si for tjenesten din. Motorsykkel er vel ikke en av dem. Du kan sikkert få tid til å ta lappen på motorsykkel, men du får ingen støtte. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Motorsykkel er ikke noe Forsvaret utdanner personell på. Hvis du er heldig kan du få stipend av FOKUS til motorsykkellappen. FOKUS får du høre mer om når du har hatt innrykk. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Spurte om støtte til BE når jeg var inne. Fikk beskjed om at jeg ikke ville få dette. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Noen avdelinger er vel satt opp på atv'er, og for dem er det kanskje mulig, men Garden er vel ikke det? Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Nei, for ATV, eller LTKS som det heter i Forsvaret, trenger man bare et LTK-kurs. Så får du blålappen. Er, naturlig nok, ikke gyldig for sivil bruk. Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Jeg jobbet med en kar når jeg arbeidet som vervet matros i Marinen, og han fikk støtte fra FOKUS til MC-lappen. Tror du må pakke søknaden ganske pent inn ettersom de stipend man får hos FOKUS skal være til formell utdanning og kurs som styrker deg som arbeidssøker. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Jeg gjorde det, men betalte det selv. Eneste var at vi fikk endel i rabatt siden alt ble gjort gruppevis. Dette var gjennom et samarbeid med en lokal kjøreskole. Endte opp med å betale godt under halv pris i forhold til om jeg hadde gjort det som sivil. Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Garden er det perfekte stedet å dra for å få lappen. De utdanner endel bussjåfører og en haug lastebilsjåfører årlig. Det lønner seg å ha en god forklaring på hvordan du vil bruke lappen etter endt tjeneste. Hadde jeg hatt lappen når jeg var inne så hadde jeg blitt tvunget til å ta lastebil og mb. Var stabsmedlem i en jegertropp og kompaniet var uvanlig lite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå