Gå til innhold

Går amd i underskudd?


bjorn432

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Byr du deg om AMD?

 

Oppfordre folk som uansett ikke ønsker seg AMD til å kjøpe med argumentet at det er så billig likevel blir for dumt. Det er jo akkurat det som er AMD's problem - at folk bruker 600-700 kroner på en CPU og klokker dem eller går til Intel dersom de virklig skal bruke penger.

Lenke til kommentar
Hvis man virkelig ønsker å hjelpe AMD må man nok gå litt lenger enn å kjøpe billigprosessorer til 800 kroner. AMD har mangfoldige milliarder i gjeld. Vil man hjelpe AMD må man ovebevise skoler og bedrifter om at AMD er langt bedre enn det var før DDR kom inn på markedet, og der har man en KJEMPEJOBB!

Ja er enig i det, å kjøpe opp cpuer i billigklassen som dem nermest taper på er ikke løsningen.

dessuten så er vel heller ikke løsningen med å kjøpe disse for å få Intel til å sette ned prisene serlig lur , da dette medfører at amd må sette ned sine for å unngå at alle løper og kjøper Intel

 

PS: MrLee jeg har en xp også, tenkte og gi dem en skjerv til våren og kjøpe en FX :mrgreen::cool:

Lenke til kommentar

Regnskapsmessig underskudd er nå en ting. Husker jeg ikke feil åpna AMD ny fabrikker i Tyskland ganske nylig (2år). Det vil derfor for AMD (eller et hvert selskap) være fornufig å få utgiftsført investering hurtigst mulig. Ved annlayse av et selskap, dvs hvordan det virkelig går er en analyse av Likviditet (Omløpsmidler - Kortsiktig Gjeld) og Solidet (Eiendeler - Gjeld). Standard for at en bedrift skal bli betraktet som solid er 30 %, dvs Egenkapital utgjør 30 % av Totalkapitalen. For at et firma skal betraktes som å ha god likvidet skal denne være 100%. DVS at sum omløpsmidler (verdier et firma raskt (1år) realisere) bør være lik kortsiktig gjeld (Gjeld som forfaller på kort sikt 1 år, Likviditetsgrad 2)

 

Vel blir vel litt vel teknisk dette, men dersom en skal vurdere et firma trenger man et regnskap justert for faktiske verdier mot bokførte verdier.

 

Fører en et regnskap for å oppnå minst mulig skatt, vil dette naturlig si at en utnytter alle de lovlige utgiftsføringer). Et underskudd er faktisk et aktivum. Har en f.eks 1 mill i fremførbart betyr det at en har en verdi på kr 280 000.- (28% skatt norske firma). Som ikke forfaller til betaling før en har oppnådd et tilsvarende overskudd.

 

Vel det jeg vil frem til er egentlig at akkurat som statestikk må et regnskap leses tolkes utfra historie, fremtidsutsikter osv. For det er på langt nær alle verdier som fremkommer i et regnskap.

 

:grin: , må vel stoppe før æ starte med ei avhandling om hvordan lese regnskap :p:

Lenke til kommentar

Har vel gjort mitt jeg da:

Amd k6 300mhz

Amd k6-2 450mhz

Amd athlon Slot a 750mhz

2stk Amd Duron 900mhz

Amd Athlon xp 1800+

 

Og snart Amd Athlon 2500+ barton :)

 

Amd er nå et veletablert selskap, så jeg tror nok ikke de går under av selv om de går litt underskudd nå..

Lenke til kommentar
Innkjøp er gjennomgående en liten del av TCO, sett f.eks over tre år. Tror du skoler og bedrifter velger Intel bare fordi de ikke vet bedre? Såklart har vi unntak men de som handler for noen millioner (flåtekjøp) har nok regnet litt på det store bildet.

Ikke helt sikker på hva du sikter til i det du skriver her...

 

Anyway.. det er et faktum at mange bedrifter som selger PC-er tradisjonelt holder seg unna AMD fordi det tidligere har vært mye problemer med det. Dette er en følelse som sitter igjen hos svært mange fortsatt, noe som også er grunnen til at mange anser det som tryggere å kjøpe Intel. Dette var sant for noen år siden, men er i dag selvsagt bare tull og sprøyt i dag. Utfordringen blir å overbevise markedet om at ting har forandret seg til det bedre med AMD og at det ikke lenger ligger noen risiko å bruke det. Problemet er at markedet har svært god hukommelse for negative hendelser, og er ikke lett å overbevise når en positiv trend har inntruffet. Hvis AMD i morgen hadde levert dobbelt så gode systemer som Intel til 80% av prisen som Intel leverer så hadde bedriftsmarkedet uansett valgt Intel fordi man "erfaringsmessig har sett at det er best".

Lenke til kommentar
Jeg irriterer meg over at AMD går i underskudd, og skoler burde virkelig få øynene opp for AMD, de kunne spart 1000 kr per pc, noe som er ganske mye når man skal ha rundt 40 pcer..

En tusenlapp spart per maskin i innkjøp betyr ingenting for bedrifter / skoler.

 

Hvis en AMD maskin i løpet av hele sin levetid krever 3 timer mer support av en it-person i bedriften, så er denne tusenlappen brukt opp alt. Og det krever AMD maskiner desverre. For en gutteroms pc betyr det ingenting, men for en bedriftpc blir kostnadene for høye.

 

Hadde AMD virkelig vært billigere, så hadde store pc leverandører som Compaq, Dell og Fujitsu Siemens satset på AMD. De er jo interessert i å selge best mulig produkter for en billigst mulig penge.

 

Prosessorsalget utgjør nå mindre enn 50% av omsetningen til AMD, og grunnen til at underskuddet nå er mindre enn før er at andre satsningsområder, som flash minne gjør det bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...