Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i mange år sett på de populære Mac-ene som Apple har. Siden jeg har en 2 år gammel Acer Aspire V3 571G Olympic Edition som har begynt å vise sine tregheter og klikker veldig mye, samtidig ønsker å bytte litt ut Windows med OSX.

Jeg har også enda ett lite spillhjerte for World of Warcraft og League of Legends.

Jeg har sett på spesifikasjonene på spille og om de takler OSX, og det skal de gjøre.

Derfor spørr jeg, er det noen som har en erfaring med å spille World of Warcraft og League of Legends på en Mac?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Min iMac 27" (som jeg betalte 10.500 kroner for ny) som er av den tidligere utgaven av iMac kjører spill som WoW og LoL helt fint. Jeg har prøvd å kjøre mer krevende spill på den som Arma 3 og det gikk ikke så bra. Dvs det gikk, men det var så vidt spillbart på lav kvalitet.

Det er en 8GB Ram Quad core maskin med middelmådige specs. Jeg kunne ha fått bedre skjermkort på den, men jeg kjøpte den i utgangspunktet til kontorbruk og ville derfor ikke bruke for mye penger på den. WoW og League of Legends er jo ikke så veldig krevende rent grafikkmessig ....

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Det er på ingen måte verdt å kjøpe mac for å spille. Du må såpass opp i pris for å få noe særlig ytelse at du kan kjøpe noe annet som er billigere og bedre.

Snakker du om?

Jeg har billigste macbook pro retina 13 late 2013, den kjører lol på ~1920*1080 helt fint med 90fps, ikke nevneverdig stor forskjell fra stasjonærspilling, vant like mange kamper, nesten flere :)

Lenke til kommentar

Det er på ingen måte verdt å kjøpe mac for å spille. Du må såpass opp i pris for å få noe særlig ytelse at du kan kjøpe noe annet som er billigere og bedre.

Snakker du om?

Jeg har billigste macbook pro retina 13 late 2013, den kjører lol på ~1920*1080 helt fint med 90fps, ikke nevneverdig stor forskjell fra stasjonærspilling, vant like mange kamper, nesten flere :)

Snakker om at du kan få mye bedre for mye mindre. Wow er dårlig programmert og scaler dårlig med hardware, men om han skal låse seg fast til kun de to spillene og vil ha mac så skal ikke jeg stå i veien for han.

Lenke til kommentar

Snakker du om?

Nå er ikke lol ufattelig krevende for datamaskinen heller.

TS, bygg deg en stasjonær gaming pc. Masse guffe til en grei pris.

Merk: Har både MBPR Late 13` og stasjonær gamin pc.

Lenke til kommentar

Snakker du om?

Snakker om at du kan få mye bedre for mye mindre. Wow er dårlig programmert og scaler dårlig med hardware, men om han skal låse seg fast til kun de to spillene og vil ha mac så skal ikke jeg stå i veien for han.

Jeg ser ikke bare på Mac som en "spillmaskin", jeg ser også på den som jeg kan bruke til sosial medier med evt. bilderedigeringer og helt grei til studie etter min lærlingtid.

Men hver enkelte har selvsagt hver sin smak :)

Lenke til kommentar

Poenget er; en mac funker ypperlig til spillene han spiller :)

Nope, Intel HD Graphics + WoW i raid = SHIT ~ 10-20 FPS

Må si meg enig her.

Til og med med setupen jeg har idag var det til tider dårlig fps med det meste på maks untatt skygger og spell effects.

Med de oppdaterte modellene vil dette bare bli enda værre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har Intel HD Graphics kort nå på min Acer, og kan vell si at det funker meget bra, til og med raid. Men det er no bare å skru ned grafikken så skal det funke helt fint. *Erfaring*

Det er BS, har hatt flere PCer med intel HD, og dersom han må skru grafikken ned til minimum, så fungerer det absolutt ikke YPPERLIG... -_-

Og det å sitte med en PC til mange tusen å spille med Nintendo DS grafikk, det er bare tull imho.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Jeg har Intel HD Graphics kort nå på min Acer, og kan vell si at det funker meget bra, til og med raid. Men det er no bare å skru ned grafikken så skal det funke helt fint. *Erfaring*

Det er BS, har hatt flere PCer med intel HD, og dersom han må skru grafikken ned til minimum, så fungerer det absolutt ikke YPPERLIG... -_-

Og det å sitte med en PC til mange tusen å spille med Nintendo DS grafikk, det er bare tull imho.

Er kanskje tull for deg men funker greit for meg.

Men jeg vil egentlig ha en Mac for å få bedre kompetanse innen andre områder enn bare Windows, og da kommer egentlig OSX greit ut. Pluss jeg har lyst å ha en "PC" som jeg kan ha bilderedigering, sosial medier og til å studere på etter min lærling tid. Må jeg stille ned grafikken så er det helt greit for meg. Bare jeg har det gøy fra før av med spill så :)

Lenke til kommentar

Bare pass på å ikke kjøpe en med intel grafikk/low end nvidia/amd så går det ganske greit :)

Begge spillene du nevner har også mac clienter tilgjengelig, men av min erfaring så er bootcamp + windows 7/8.1 en bedre opplevelse på mac når det gjelder spill (du får rett og slett bedre ytelse i spill i forhold til os x)

Om du skal kjøpe macbook pro, så anbefaler jeg å gå rett på 15 tommeren. Om det koster mer enn det smaker for en ny, så er det faktisk noen kupp innimellom å finne på f.eks finn :)

Off topic og ikke seriøst:

Gaming+on+a+Mac.jpg

Lenke til kommentar

Bare pass på å ikke kjøpe en med intel grafikk/low end nvidia/amd så går det ganske greit :)

Begge spillene du nevner har også mac clienter tilgjengelig, men av min erfaring så er bootcamp + windows 7/8.1 en bedre opplevelse på mac når det gjelder spill (du får rett og slett bedre ytelse i spill i forhold til os x)

Om du skal kjøpe macbook pro, så anbefaler jeg å gå rett på 15 tommeren. Om det koster mer enn det smaker for en ny, så er det faktisk noen kupp innimellom å finne på f.eks finn :)

Off topic og ikke seriøst:

Gaming+on+a+Mac.jpg

Hehe, veldig morsomt bilde :)

Jeg har hatt Windows siden jeg begynte med PC (Når jeg var 2 år), og har til og med Windows 8.1 hjemme og på arbeidsplassen, og kan vell si at jeg egentlig føler jeg trenger mere utfordringer blant andre OS-er, som blant annet OSX :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...