Sjulimann Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) Hei! Jeg vil bruke en cmd-fil med kommandoen "net user [username] [password]" til å sette det lokale Windows Administrator-passordet. Jeg ønsker at passordet den setter skal plukkes opp fra en txt-fil som ligger på et nettverksområde (\\domene.no\folder\folder\scripts\), og avhenger av hva maskinen heter. F.eks, hvis jeg kjører cmd-filen på en maskin som heter "computer004", så vil den sette "Password04" som passord, som den finner fra en txt-fil som kan se sånn cirka slik ut: ------------------------------------------------------------------------computer001,Password01computer002,Password02computer003,Password03computer004,Password04computer005,Password05------------------------------------------------------------------------ Jeg har prøvd å google litt, men uten hell så langt... Finnes det noen måte å gjøre dette på? Takk! -Sjulimann Endret 29. september 2014 av Sjulimann Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Det du mangler i likningen din er psexec fra pstools. Du finner det på microsoft technet Du vil da gjøre en FOR /F for å lese igjennom filen og dele på komma, og så kjører du psexec \\%g net user <username> %h Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Takk, jeg fikk det til! Måtte knote litt og titte på http://ss64.com/nt/ en stund, men jeg brukte ikke psexec, men jeg gjorde det slik: for /f "tokens=2 delims=," %%G in ('"type \\domene.no\folder\Script\administratorpassord.txt | findstr %computername%"') do net user administrator %%G Script.cmd må kjøres som administrator for at det skal funke (hos meg hvertfall), men det går greit. Endret 30. september 2014 av Sjulimann Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Hvorfor ikke bruke powershell og winrm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå