muffe Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Skal kjøpe ny forsterker til anlegget mitt. Nå har jeg en Bang & Olufsen Beomaster 3000-2 som yter 2x45 watt. På denne har jeg et par PSB Image 1B høyttalere, og en Pioneer S-W110S sub. Denne skal byttes ut etter jeg har fått ny forsterker. Som CD-spiller bruker jeg en Pioneer DV-656A DVD spiller. Denne er ny i vår. Som dere sikkert har skjønt bruker jeg dette både til musikk og til PC-bruk. Det er ikke aktuelt å ha ett anlegg til hver av denene. Det jeg vil er at jeg er litt rådvill når det gjelder forsterker. Hva jeg skal velge osv... Har veldig lyst på en NAD, men hvis jeg skal ha noe skikkelig noe, blir det dyrt. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å kjøpe en surroundreceiver, men er ikke sikker lenger. Ett alternativ er å kjøpe en NAD C372 stereoforsterker, som yter 2x150 W. Men enn annen løsning er en NAD C272 effektforsterker og en Cambridge C500 forforsterker.. Det jeg ser for meg er at den siste konfigurasjonen er mer skalerbar, dvs. at jeg kan bruke effektforsterkeren til å drive fronthøyttalerene i et hjemmekinosystem litt senere. Begge løsningene koster ca. 7000 kr. Dette er hva lommeboka tåler. Hva tror dere? Andre alternativer? Hva tror dere om å kjøpe brukt? Hvor skal jeg lete osv? På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå