Jon1507 Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg har nettopp bygget min første PC men når jeg skrur den på begynner alle lysene å lyse og viftene spinner som normalt i 10 - 30 sekunder før den skrur seg av. Får å skru den på igjen må jeg skru strømforsyneren av og på. Jeg har tatt den fra hverandre og forsikret meg om at alle ledninger sitter godt fast. Jeg har prøvd med bare 1 RAM stick om gangen og byttet ut kjølepastaen som fulgte med cpuen uten resultat. Noen som har tips om hva som er feilen?? Build: Hovedkort: Gigabyte GA-F2A88XM-HD3 Prossesor: AMD A6 6400K Black Edition RAM: Crucial Ballistix Sport 4GB x2 1600MHz Strømforsyning: Coolermaster B-series 500W Harddisk: seagate Desktop HDD 2T 7200 RPM Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Har du satt i alle strøm kabler til hovedkortet 24 pin + 8pin cpu og brukt avstands hylsene når du monterte hovedkortet i kabinettet. sjekk at rambrikker og strømkontakter sitter skikkelig på plass Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Hvis du må resette psu (slå den av/på) har du kanskje trigget en av beskyttelses mekanismene på den. Kortslutning f.eks. Eller det er hovedkortet som går i lockdown (for høy temperatur) Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Har du satt i alle strøm kabler til hovedkortet 24 pin + 8pin cpu og brukt avstands hylsene når du monterte hovedkortet i kabinettet. sjekk at rambrikker og strømkontakter sitter skikkelig på plass Jup, har opplevd dette selv, om strøm kontakter sitter ordentlig i og minne er plassert riktig, lukter det at noe er defekt. Har opplevd dette to ganger med defekt psu, da på pcer som virket tidligere. Lenke til kommentar
Jon1507 Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Har du satt i alle strøm kabler til hovedkortet 24 pin + 8pin cpu og brukt avstands hylsene når du monterte hovedkortet i kabinettet. sjekk at rambrikker og strømkontakter sitter skikkelig på plass Hvordan ser avstandshylsene ut? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Det er de "pinnene" du skrur skruene til hovedkortet inn i. Uten disse så ligger hovedkortet rett på kabinettet. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Hvordan ser avstandshylsene ut? Første bilde her Lenke til kommentar
Jon1507 Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Det er de "pinnene" du skrur skruene til hovedkortet inn i. Uten disse så ligger hovedkortet rett på kabinet. Ok jeg har skrudd hovedkortet inn riktig Lenke til kommentar
Jon1507 Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Kan problemet være en dårlig psu? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Du har ikke plassert en avstandshylse for mye mellom hovedkort og kabinett så denne er i kontakt med kretskortet? Roterer vifte på CPU og du har rett mengde kjølepasta under kjøleren? Fra fabrikk er det allerede kjølepasta på kjøleren til CPU, men dersom du har demontert denne en gang er det sterkt anbefalt å vaske bort restene av kjølepasta og legge på ny. Lenke til kommentar
Jon1507 Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Du har ikke plassert en avstandshylse for mye mellom hovedkort og kabinett så denne er i kontakt med kretskortet? Roterer vifte på CPU og du har rett mengde kjølepasta under kjøleren? Fra fabrikk er det allerede kjølepasta på kjøleren til CPU, men dersom du har demontert denne en gang er det sterkt anbefalt å vaske bort restene av kjølepasta og legge på ny. Jeg har ingen fler avstandshylstere enn hull på hovedkortet og viften roterer. Jeg har vasket av kjølepastaen som kom med cpuen og lagt på ny. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Får du nok tid til at du kan åpne bios og sjekke temperaturer under systeminfo? Høres ikke ut om det er temperaturer som er problemet men det er jo greit å få sjekket om det er synderen. Dessuten:Se om maskinen slår seg av når du bare utforsker bios, fungerer alt som det skal i en lengre periode enn under normal oppstart tyder det på at det ikke er en kortslutning. Har du skjermkort i denne builden eller baserer du deg på intergrert grafikk i cpu? Lenke til kommentar
Jon1507 Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Får du nok tid til at du kan åpne bios og sjekke temperaturer under systeminfo? Høres ikke ut om det er temperaturer som er problemet men det er jo greit å få sjekket om det er synderen. Dessuten: Se om maskinen slår seg av når du bare utforsker bios, fungerer alt som det skal i en lengre periode enn under normal oppstart tyder det på at det ikke er en kortslutning. Har du skjermkort i denne builden eller baserer du deg på intergrert grafikk i cpu? Jeg får ikke nok tid til å åpne bios og jeg har R7 250 2gb skjermkort Lenke til kommentar
Jon1507 Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Når jeg skrur på pcen roterer viftene veldig fort men ettervært ser det ut som de sliter med å holde seg roterene kan dette være en defekt psu. btw Takk for alle svar Endret 5. oktober 2014 av Jon1507 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå