AndersT2 Skrevet 29. september 2014 Rapporter Del Skrevet 29. september 2014 Reinnstallerte Windows 7, 64-bit på lørdag. Monterte samtidig opp ny skjerm, og nytt skjermkort. Hele lørdag så funket ting bra, hele søndag så funket ting bra. Etter jobb i dag så hadde oppgavelinjen flyttet seg fra senter skjerm til venstre skjerm, men snarveiene lå igjen på senter skjerm. Senter skjerm står også som hovedskjerm. Gjør jeg venstre til hovedskjerm, så flytter snarveiene seg. Og setter jeg da senter skjerm til hovedskjerm igjen, så flytter snarveiene seg til senter skjerm, men ikke oppgavelinjen. Hvorfor skjer dette? Skjermkortet er AMD R7-265 fra Sapphire. Senter skjerm kjører jeg med displayport, og venstre skjerm midlertidig med HDMI (Hadde ikke lang nok DVI kabel). Den siste skjermen som funker som den skal, kjører med DVI. De to på sidene er like skjermer, mens senter skjermen er av en annen type. Har også i dag fått ett par blåskjermer med "ATIKMDAG.SYS" som feilkilde. Noe som vel skal være ett driver problem. Har en eldre AMD 6850 i HTPCen som har funket prikkritt i ett par år eller mer, og plutselig fikk dette problemet der også for ca 1 måned siden når jeg la inn nye drivere. Bør jeg kjøre angreretten på dette skjermkortet, og heller gå tilbake til Nvidia? Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 16. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2014 Prøv å renske unna alt av skjermkortdrivere og reinstaller skiten.AMD er ikke kjent for solide drivere, og blåskjerm relatert til ATIKMDAG.SYS er nokk driverskapt. Dersom det ikke funker kan du jo altids prøve en clean windows installasjon.. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 17. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg får blåskjerm med den feilmeldinga om jeg har en cpu/minne-klokk, så er ikke nødvendigvis amd sin feil. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2014 Prøv å renske unna alt av skjermkortdrivere og reinstaller skiten. AMD er ikke kjent for solide drivere, og blåskjerm relatert til ATIKMDAG.SYS er nokk driverskapt. Dersom det ikke funker kan du jo altids prøve en clean windows installasjon.. Du leste første linje? Har helt ren win innstallasjon og kun innstallert nyeste driver. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg får blåskjerm med den feilmeldinga om jeg har en cpu/minne-klokk, så er ikke nødvendigvis amd sin feil. Har ikke overklokket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå