Gå til innhold

C: Drive mister stadig vekk plass.

Anbefalte innlegg

Hvorfor skjer det, og hva kan jeg gjøre for å stoppe det?

Litt informasjon om PC'n min og hva jeg bruker den til (hvis det har noe å si/hjelper):

Dette er da PC-en min: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXMCCED068/acer-aspire-v5-series-15-6-barbar-pc

Hva jeg bruker den til: FL Studio (musikkproduksjons-program), Skype og internett (Google Chrome), og jeg skal bruke den med min Elgato Game Capture HD, også. Så det er hovedsakelig hva jeg bruker den til (skal laste ned iTunes, også).

Endringer: Fjernet McAfee (som kom med PC-en) og lastet ned Norton 360, siden det er det jeg har hatt i alle år.

I dag har jeg mistet 5-6 GB, og jeg gjør ingenting (laster ikke ned noe), plassen bare forsvinner. Tidligere i dag var jeg borte fra PC'n under ett minutt, og da jeg kom tilbake hadde 1 GB forsvunnet.

Edit: Jeg vet ikke hva som er galt, men kan det være at det er midlertidige (store) filer? Jeg gikk plutselig fra 176 GB tilbake til 182. Enda skulle jeg hatt 188/89. Da den var ny og jeg startet den opp for første gang, så hadde den 190 GB.

Endret av AgeOfRave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig hatt tid til å teste disse greiene..

Last ned windirstat og se hva som tar plass, genialt program for å få oversikt over diskforbruk

WinDirStat forsto jeg lite av, og tør ikke bruke i tilfelle jeg sletter noe jeg ikke skal slette. Dessuten har PC'n min oppført seg normalt i dag og ikke spist harddisken min av en eller annen grunn. SSD har sikkert ingenting med saken å gjøre, men det er første gang jeg har hatt SSD.

Kjør Ccleaner.

Dette skremte meg fra å laste ned Ccleaner: "Registry cleaning: If used incorrectly, CCleaner is capable of doing more harm than good." Tror jeg heller får glemme hele greia og ta med PC'n til Elkjøp så jeg kan få hjelp (hvis det blir nødvendig). Jeg er ikke high tech for fem flate øre. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...