Dominium Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Har et MSI KT7266-pro kort. Tenkte det var på tide med litt oppgradering av drivere osv, og tenkte jeg skulle prøve LiveUpdate. Ble til at jeg bestemte meg for å flashe Biosen i samma slengen. Da maskinen rebooter, får jeg melding om at prosessorviften ikke fungerer, og jeg får litt panikk og velger "Y" for å slå av maskinen.( kom ikke på at jeg ikke har koblet prosessorviften til hovedkortet, fordi den drar for mye strøm... gammel og glemsk eller.no) Da kommer problemet... Pc'n reagere ikke på at jeg vil starte den... Har slått på den feat'n med å slå på maskinen med en tastekombo, så powerknappen var disabled. Når jeg nå flashet biosen er det mulig at den tastekomboen gikk dundas+ at den ikke gikk tilbake til power-on ved hjelp av PÅ-knappen? Om dette er tilfellet, er det håp? eller er det bare og kaste HK. Prøvde og startte opp strømforsyningen ved hjelp av pin14&15 i håp om at kansje pc'n ville starte opp, men det eneste som skjedde,var at diskene og viftene startet opp, men stoppet igjen når jeg brøyt mellom pin 14&15 Noen som har noen idè/forslag/løsning? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Prøv å reset BIOS du. Ta ut CMOS batteriet og sett CMOS reset-jumpern til 2-3 i noen sec før du settern tilbake og slenger i batteriet. Du kan få fan warning om vifta spinner på for lav hastighet, dvs, det BIOS trur er for lav hastighet. Just so that you know.. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Har et MSI KT7266-pro kort. Tenkte det var på tide med litt oppgradering av drivere osv, og tenkte jeg skulle prøve LiveUpdate. Ble til at jeg bestemte meg for å flashe Biosen i samma slengen.Da maskinen rebooter, får jeg melding om at prosessorviften ikke fungerer, og jeg får litt panikk og velger "Y" for å slå av maskinen.( kom ikke på at jeg ikke har koblet prosessorviften til hovedkortet, fordi den drar for mye strøm... gammel og glemsk eller.no) Da kommer problemet... Pc'n reagere ikke på at jeg vil starte den... Har slått på den feat'n med å slå på maskinen med en tastekombo, så powerknappen var disabled. Når jeg nå flashet biosen er det mulig at den tastekomboen gikk dundas+ at den ikke gikk tilbake til power-on ved hjelp av PÅ-knappen? Om dette er tilfellet, er det håp? eller er det bare og kaste HK. Prøvde og startte opp strømforsyningen ved hjelp av pin14&15 i håp om at kansje pc'n ville starte opp, men det eneste som skjedde,var at diskene og viftene startet opp, men stoppet igjen når jeg brøyt mellom pin 14&15 Noen som har noen idè/forslag/løsning? Resette bios? Enten ved å bruke jumperen, eller ta ut batteriet, og la det være ute en stund. (Beste jeg kan komme på i farten. -pg Lenke til kommentar
Dominium Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Har allerede prøvd og resette bios... men kom ingen vei med det. Prosessorvifte er koblet rett på strømforsyning, hadde slått av warnings om dette, noe som antageligvis ble slått på igjen da jeg prøvde og flashe bios Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hadde ett lignende problem med samme hovedkortet. Jeg byttet CPU vifte til Silent Viking og fikk advarsel mot at vifta gikk for treigt. Løsningen var å koble den gamle vifta til CPU kontakten på hovedkortet, gå inn i BIOS, skruv av advarselen, og koble til den nye vifta (trenger ikke fysisk bytte vifte) Lenke til kommentar
Dominium Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Hadde ett lignende problem med samme hovedkortet. Jeg byttet CPU vifte til Silent Viking og fikk advarsel mot at vifta gikk for treigt. Løsningen var å koble den gamle vifta til CPU kontakten på hovedkortet, gå inn i BIOS, skruv av advarselen, og koble til den nye vifta (trenger ikke fysisk bytte vifte) Trur ikke du helt fikk med deg problemet... Kommer ikke å langt at jeg får feilmelding om cpu-vifte lengre... får ikke engang startet opp strømforsyning. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Beklager, jeg fikk visst ikke med meg alt. Har du rotet en del inne i PC'en etter oppdateringen? Kanskje en ledning har løsnet eller noe. Veldig merkelig at ikke strømforsyningen starter en gang. Kan strømforsyningen være kaputt? Det hender at strømforsyninger bare tar kvelden plutselig, prøv å bytte strømforsyning. Lenke til kommentar
Dominium Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Les det jeg skrev en gang til du, JoergenJonassen, så finner du ut at strømforsyningen fungerer. For og spesifisere litt.. Jeg tror ett av de 3 følgende alternativene er det som har skjedd: 1: Biosen ble fucka opp , og ingenting kan redde den. 2: Power-on-funsjonaliteten har blitt fucka ( som jeg beskriver nærmere i mitt første innlegg. Kan starte opp strømforsyningen ved og kortslutte pin14&15 på den. Men hvordan får jeg eventuellt den til og sende PowerGood signal og bios oppstart-sekvensen? 3: det er noe annet jeg ikke har tenkt på Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg ville prøvd å koble til en cpu vifte på hovedkortet, slik at det merker at det står en vifte der. Kanskje også ta ut alle tilleggskort (untatt skjermkort) og koble fra HD og cd/dvd spillere. Så resetter du bios på nytt, og ser om du får muligheten til å komme inn i bios. Hvis dette funker, putter du i enheter en etter en, så du kan se når feilen evt. kommer tilbake. Det jeg tror skjer er at hk merket at det ikke hadde noen cpu vifte. Det spørte deg om du ville kjøre likevel - du svarte nei - det skrudde seg av, og vil ikke på igjen før det kjenner at det har en vifte. Ved å koble til en vifte burde det gå bra. Om det ikke er nok prøv å koble fra alt som er som sagt i forige avsnitt. -pg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå