ilpostino Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) Hjemme har jeg en Asus RT-AC66U som jeg har satt opp som VPN server. Det går fint å koble opp til ved hjelp av OpenVPN som er installert på telefonen. Det virker ikke som NAT fungerer skikkelig for når jeg sjekker hvilken ip-adresse telefonen har utad er ikke dette den offentlige ip-adressen hjemme men i området der jeg er. (via feks ip-tracker.org kan en se hvor en er).NAT er aktivisert på routeren. Noen tips? edit: oppdatert topic til å gjelde model. Endret 3. oktober 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Har du husket å sette redirect-gateway defl i config filen på asusen? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. september 2014 Forfatter Del Skrevet 29. september 2014 Så jeg må installere Merlin for å få det til? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Det vet jeg ikke, men den opsjonen må settes i openvpn server config filen, for at den skal fortelle openvpn klienten at den skal bruke openvpn serveren, som default gateway. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 I OpenVPN må du sette opp en redirect Gateway ja, ellers fungerer den som en "utbygging" istedet for standard rute. I praksis benytter du dette kun for å nå ressurser på nettverket ditt som NAS og lignende fra en annen lokasjon uten å sende all trafikk innom hjemmet ditt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. september 2014 Forfatter Del Skrevet 29. september 2014 Er greit å kunne bruke en slik løsning for å kunne bruke Netflix når jeg er i utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå