KatrinaS Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Hei. Jeg har nå ca. en inntekt på minst 60k per år via adsense. Jeg er under 18 år og har frikort, så jeg trenger ikke å skatte for det som går under 39500. Men neste år kommer disse pengene til å overstige denne grensen. Jeg vet ikke hvordan dette fungerer med skatting og hvor mye man må betale dog. Jeg har foreløpig satt inn pengene på min konto, men hadde det vært mulig å splitte det opp til to kontoer i forskjellig navn? Vi har vurdert å legge noe av det over på damas konto så kan vi ta det ut kontant senere. Er det mulig å komme unna med dette? Det er ikke så mye mer enn skattegrensa, men det er slitsomt å måtte skatte, og dette er penger som jeg ikke vil at familien skal finne ut av. Evt. hva hadde du gjort? Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Det er en regel om at du ikke skal skatte av hobbyarbeid. Snakk med likningskontoret om dette og hvordan de praktiserer regelen. Du er ikke i lønnet, fast arbeid. Jeg hadde trudd at alt under 100.000 hadde gått, men det er en vurdering som må tas av Skatteetaten, derfor kan en dialog være viktig. 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 29. september 2014 Forfatter Del Skrevet 29. september 2014 Det er en regel om at du ikke skal skatte av hobbyarbeid. Snakk med likningskontoret om dette og hvordan de praktiserer regelen. Du er ikke i lønnet, fast arbeid. Jeg hadde trudd at alt under 100.000 hadde gått, men det er en vurdering som må tas av Skatteetaten, derfor kan en dialog være viktig. Jeg har lest noe om dette, noen steder er det 100.000 og hobbyarbeid, andre steder står det at det er skattekrevende arbeid. Det står ikke spesifikt noen steder og det er så mye forskjellig informasjon. Skal få se hva jeg får gjort 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå