Gå til innhold

To skjerm kort, en skjerm, en tv skjerm

LeeHyori

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg trenger hjelp med maskinen til samboeren min, han har to skjerm kort og han kjørte en oppdatering av skjermkortene for noen dager siden.

Før han kjørte denne oppdateringen så brukte han skjermkort nr 1 til sin skjerm og skjermkort nr 2 til tv'en. Det fungerte. Han har en hdmi kabel fra skjermkortet til tv'en.

Etter oppdateringen klarer maskinen ikke å "finne" tv'en.
Jeg har veldig lite kunnskap om skjermkort og jeg vet ikke om det kanskje kan være at det er en manuell oppdatering på hver av dem eller om det programmet samboeren min bruker som søker automatisk etter ny oppdatering (fra AMD) ikke klarer å "se" at det er to skjermkort i maskinen.

Jeg husker ikke hele skjermkort navnet i hode desverre, men kan oppdatere dere når jeg kommer hjem.

Håper noen kan assistere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :) Eventuelt har jeg hatt det samme problemet bortsett fra at jeg bruker 1 skjermkort og eventuelt kan du bytte plass på kablene (ikke skjermkortet) det og se om det hjelper, funka med meg var en liten nøtt men så løste det seg ved at e tok ut den øverste og flytta den og bytta! Håper du skjønte forklaringa mi da :) Du kan jo også prøve og bytte kablene fra den ene skjermen til den andre, rett og slett bytte de om.

Ellers kan du gå inn på kontrollpanelet til skjermkortet og finne knappen detect monitor!

Og eller gå inn på denne lenken og lese litt der: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-desktop/unable-to-detect-second-monitor/53ff27e0-0427-498b-ab79-0a2dd8ea7b5b

Håper jeg kom med noen gode tips/hjelp! ;)

Edit: Redigert inn mer tekst.

Eventuelt kan du også siden du har to kort regner jeg med at de enten er i sli/crossfire. Det skal være en bro mellom skjermkorta, går du inn på controlpanel (er det amd så trykk inn på catalyst control center og under katogorien gaming skal det stå crossfire og enable crossfire. Er det sli gå inn på nvidia eller kontrollpanelet til den og lett etter aktivere sli! Sli og crossfire hva er det: http://lifehacker.com/the-difference-between-nvidia-sli-and-amd-crossfire-1555235577 ;)

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! :) Eventuelt har jeg hatt det samme problemet bortsett fra at jeg bruker 1 skjermkort og eventuelt kan du bytte plass på kablene (ikke skjermkortet) det og se om det hjelper, funka med meg var en liten nøtt men så løste det seg ved at e tok ut den øverste og flytta den og bytta! Håper du skjønte forklaringa mi da :) Du kan jo også prøve og bytte kablene fra den ene skjermen til den andre, rett og slett bytte de om.

Ellers kan du gå inn på kontrollpanelet til skjermkortet og finne knappen detect monitor!

Og eller gå inn på denne lenken og lese litt der: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-desktop/unable-to-detect-second-monitor/53ff27e0-0427-498b-ab79-0a2dd8ea7b5b

Håper jeg kom med noen gode tips/hjelp! ;)

Edit: Redigert inn mer tekst.

Eventuelt kan du også siden du har to kort regner jeg med at de enten er i sli/crossfire. Det skal være en bro mellom skjermkorta, går du inn på controlpanel (er det amd så trykk inn på catalyst control center og under katogorien gaming skal det stå crossfire og enable crossfire. Er det sli gå inn på nvidia eller kontrollpanelet til den og lett etter aktivere sli! Sli og crossfire hva er det: http://lifehacker.com/the-difference-between-nvidia-sli-and-amd-crossfire-1555235577 ;)

Hei!

Takk for svar, det er foresten crossfire :) jeg skal prøve det du har skrevet når jeg kommer hjem :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...