Prodigy8 Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Hei, Jeg er på jakt etter en gaming laptop til rundt 7500 kr, kan strekke meg til 8000 om nødvendig. Har sett litt på Lenovo Y50-70 som går for i overkant av 8000 kr. Grunnen til at jeg vurderer den er pga den har et lekkert utseende og gode spesifikasjoner, men føler den kanskje blir for "high end" til mitt bruk ettersom jeg har en stasjonær pc som kjører det meste på high/ultra og for det meste vil jeg bruke laptopen i stua, og hos venner etc. Bør jeg punge ut en ekstra tusing eller to for ekstra ytelsen? Andre alternativ som jeg har sett på er Z50 og Asus N56JR. Jeg har også vært interresert i Acers 573G, men har vurdert å styre unna Acer grunnet dårlige erfaringer med byggekvalitet. Jeg stiller meg spesielt skeptisk til tykkelse ettersom jo smalere laptop normalt går utover kjølingen. Har Acer forbedret seg gjennom tidene? Håper noen kan gi en tilbakemelding på de overnevnte laptopene og jeg.er åpen for andre forslag! Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Lenovo Y50-70 er et bra kjøp men skjermen skal være ganske dårlig. Hva med denne: http://www.siba.no/product/17602306/envy-15-k061no Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Har selv hatt Acer V5-573G og i forhold til pris er den helt ok (da snakker jeg om modellen med FullHD IPS skjerm). Meget god batteritid, fin størrelse og vekt, føles bra. God ytelse. Fantastisk god skjerm. På den negative siden; ikke allverdens bra tastatur og touchpad, noe varm midt på/øverst på tastatur ved lang tids spilling. N56JR har jeg nå og det er en fin allrounder, ikke best på noe men har heller ingen store svakheter. Lenovo Y50 har som nevnt svært dårlig skjerm. Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Kjøpte en Y50 til 7500 (tilbud). Full pris er vell c 8500 tror jeg. 8GB ram 1TB HDD hybrid. Tenkte jeg bytter den ut med en SSD og setter den hybriden i min stasjonere som allerede har en SSD. Gjorde jeg en dårlig deal? Gambler litt på skjermen føler jeg.. Hva tenker du? Endret 30. september 2014 av Prodigy8 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 God maskin om du kan leve med skjermen. Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 God maskin om du kan leve med skjermen. Off, ender sikkert opp med å bytte skjerm ettersom den jeg brujer til vanlig er Benq 2411T (?), som jeg med usikkerhet tror er over gjennomsnittlig i forhold til skjermkvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå