Gå til innhold

Dette er det du bør vite om Windows 9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Fikk Windows 8 på nye laptoppen min.. Verste driten jeg noensinne har vært borti.. Og jeg hadde Vista i sin tid...

 

Det å lage en Interface som ikke passer til vanlige stasjonære PC'er og Laptop'er uten berøringskjerm er virkelig å skyte seg selv i foten.. Og ja, jeg vet at det kan fikses.. HELT uinteresant! Betaler jeg for en programvare forventer jeg at det funker uten at jeg må i gang med 3dje parts programvare for at det skal funke greit nok..

Du trenger ingen tredjeparts programvare for å slippe Modern UI. Oppdater til Windows 8.1, og konfigurer maskinen til å starte med skrivebordet i stedet for.

 

 

Du slipper ikke modern UI av det, ihvertfall ikke om du ønsker å gjøre ting noenlunde meningsfylt.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

"Floppen" er nå den nest største desktop OS i følge Statcounter og i Norge måler den nå godt over 20%.

 

http://gs.statcounter.com/#desktop-os-NO-monthly-201308-201409

 

Og? MS har tradisjonelt nesten hatt monopol på desktop-OS, det er ikke automatisk bra med 20%

 

AtW

 

 

 

Hemskoen kalles for brukerUVENNlighet. Montro hvordan Microsoft Windows statistikken ville sett ut dersom Microsoft gjore alle aspekter rundt OS'et brukervennlig. Alt fra lisensiering til innstallasjon inkludert.

Lenke til kommentar

Windows 10? Hvorfor 10? Om planen var å gå bort fra tradisjonelle versjonnumre, da burde man vel velge noe annet enn å bare hoppe rett fra 8 til 10? Gir jo veldig lite mening... Om det da ikke skal bli en slags Windows 10 vs Mac OS "Ten" som man uttaler det i USA og alle engelskspråklige land.

 

Veldig merkelig navnvalg, la oss håpe at selve systemet blir litt bedre.. Det at de skal være en Windows Store på tvers av samtlige plattformer, altså Windows Phone, Windows (Desktop), Windows RT (ARM nettbrett) og Xbox One høres jo noe merkelig ut. Skal de da filtrere butikken så du kun ser applikasjoner for din relevante plattform (med andre ord så blir det egentlig nøyaktig det samme som det er i dag??) eller mener de for alvor at når du som utvikler utvikler en app med de nye verktøyene så skal den automatisk pushes til samtlige plattformer? Her lukter det veldig ymse optimaliseringer lang vei.. Men om det fungerer så kan det jo være gull.

Lenke til kommentar

I lys av dagens nyheter humrer jeg når jeg leser gårsdagens.

 

#1: Navnet blir Windows 9 - Feil

#2: Det lanseres til våren - Feil, "sent i 2015" betyr nok utpå høsten

#3: Startmenyen vender tilbake - Feil, den var aldri borte, bare skjult som default

#4: Det kommer ingen Windows 10 – men 9 blir gratis - Feil og svært tvilsomt

#5: Aktiveringssystemet «forsvinner» - Svært tvilsomt

#6: Grensesnittet - Delvis riktig, det blir forbedret, men på flere/andre måter enn dere trodde.

 

Hva er vitsen med å lese hva man bør vite* når treffprosenten er så lav?

 

* Rykter og spådommer er nettopp det og ikke noe man vet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...