VargAamo Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 I morgen røper Microsoft «fremtiden for Windows» – dette er ryktene om nyheten vi kan tro på.Dette er det du bør vite om Windows 9 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Interesang artikkel. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 najs at win9 blir gratis i hvertfall men skjönner ikke helt den win8 floppen, syns win8 er et bra OS. finnes mange enkle maater aa faa startmeny i win8 via 3parts lösninger slik jeg har. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Når det gjelder den aktiveringsmetoden Windows 9 får, så håper jeg det blir slik at man kan installere OS'et så mange ganger man vil. Kjekt for de som stadig oppgraderer sine PC'er. Hadde også vært kjekt om man kunne få en 3-PC lisens type, altså at Microsoft kontoen kan brukes på 3 maskiner samtidig. Noe alla det Symantec har gjort med sine sikkerhetspakker. Ellers ser Windows 9 ut til å bli en god arvtager etter Windows 7. 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg skjønner heller ikke helt greia med at Win 8 er en flopp. 1 Lenke til kommentar
sinnapels_InnleggNO Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Så jeg MÅ ha MS-konto? Så flott... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Håper nå inderlig at "gammeldags" aktivering fortsatt blir et alternativ, i hvert fall for pro-utgavene. MS prøver tydeligvis hardt å kopiere Apple på alle de områdene som gjør at jeg skyr dem som pesten. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg RamGuy Skrevet 29. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 29. september 2014 Jeg skjønner heller ikke helt greia med at Win 8 er en flopp. Det er vel hovedsaklig basert på tallene for adopsjon av operativsystemet? Selv tallene per i dag er temmelig svake for Windows 8 / 8.1 med tanke på hvor lenge det har vært på markedet, og hvor rimelige Microsoft gjorde det for folk å oppgradere fra Windows 7. Saken er den at Windows 8 har fått en temmelig lunken mottakelse, det virker som ytterst få Windows 7 brukere overhode er interessert i å oppgradere, selv ikke til en svært billig penge. Og det har vært en økning i salg av Windows 7 lisenser etter at Windows 8 startet å bli levert med maskiner, så mange gikk tilsynelatende til skrittet hvor de betalte for Windows 7 lisens for å nedgradere fra Windows 8. Når det er sagt så er jeg helt enig i at Windows 8 / 8.1 på et rent teknisk nivå og "under-the-hood" er et bedre operativsystem enn Windows 7, men forandringene er ikke så store ved normalt bruk at jeg ser noen stor grunn for noen til å oppgradere fra Windows 7 for å være helt ærlig. Og på UI og UX-design fronten så har Microsoft vært på ville veier, hele "Modern UI" fadesen som Microsoft forsøkte å tvinge ned halsen på desktopbrukere og det faktum at vi har fått en slags fragmentering i selve operativsystemet med desktop applikasjoner og "apps" som ikke snakker med hverandre kan være veldig forvirrende og frustrerende for mange. 10 Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg skjønner heller ikke helt greia med at Win 8 er en flopp. Likens som at eg skjønn meget godt koffer det e en flopp. og det er fordi ? Lenke til kommentar
odsa Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 "Floppen" er nå den nest største desktop OS i følge Statcounter og i Norge måler den nå godt over 20%. http://gs.statcounter.com/#desktop-os-NO-monthly-201308-201409 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Visa ble jo også karakterisert som en flopp og slik jeg ser det kan ikke Vista og Windows 8 sammenlignes i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 "Floppen" er nå den nest største desktop OS i følge Statcounter og i Norge måler den nå godt over 20%. http://gs.statcounter.com/#desktop-os-NO-monthly-201308-201409 du må ha sett feil, for windows 9 er på 9 % mens mac os er på 16% og win 7 er på 56% Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg har Windows 7 på min stasjonære, og Widows 8 på laptopen min, og har vurdert å bytte ut Widows 8 med 7, men jeg tror jeg greier å vente på windows 9. det som er så dårlig med windows 8 ol. er startmenyen og metro appene er så dårlig, pluss det andre som er begregnet for tuch screens. Lenke til kommentar
odsa Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 "Floppen" er nå den nest største desktop OS i følge Statcounter og i Norge måler den nå godt over 20%. http://gs.statcounter.com/#desktop-os-NO-monthly-201308-201409 du må ha sett feil, for windows 9 er på 9 % mens mac os er på 16% og win 7 er på 56% Det er vel litt tidlig å se på tall for Windows ;-) I den lenken jeg la ved, så er det for september: Win 8.1 14.6 Win 8 7 OSx 16.6 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 "Floppen" er nå den nest største desktop OS i følge Statcounter og i Norge måler den nå godt over 20%. http://gs.statcounter.com/#desktop-os-NO-monthly-201308-201409 Og? MS har tradisjonelt nesten hatt monopol på desktop-OS, det er ikke automatisk bra med 20% AtW 2 Lenke til kommentar
AmunD NoR Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Men hæ? Misforstod jeg nå, eller er det kun én MS-konto per PC? Greit nok med en "lisens" per bruker, men å ha flere kontoer for flere PCer høres forferdelig tungvindt ut... Håper jeg misforstod ettersom jeg akkurat våkna. Lenke til kommentar
odsa Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 "Floppen" er nå den nest største desktop OS i følge Statcounter og i Norge måler den nå godt over 20%. http://gs.statcounter.com/#desktop-os-NO-monthly-201308-201409 Og? MS har tradisjonelt nesten hatt monopol på desktop-OS, det er ikke automatisk bra med 20% AtW Har ikke sagt at det er noe suksess hvis Win7 er målestokken, men det er stor forskjell på flopp og selge noe mindre enn forventet. Med den bølgen av billig HW som nå kommer utover, så vil nok markedsandelen øke bra før neste versjon slippes. Lenke til kommentar
bChaos Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Så jeg MÅ ha MS-konto? Så flott... Tror de fleste på ett eller annet tidspunkt har hatt en MS-konto, enten via MSN/Hotmail eller Skype 1 Lenke til kommentar
Terje Hagen Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Gleder meg! Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Men hæ? Misforstod jeg nå, eller er det kun én MS-konto per PC? Greit nok med en "lisens" per bruker, men å ha flere kontoer for flere PCer høres forferdelig tungvindt ut... Håper jeg misforstod ettersom jeg akkurat våkna. Jeg lurer også på dette. Jeg har for øyeblikket 4 PCer med Windows 8.1 installert og alle er koblet til den samme MS-kontoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå