Dolven313 Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg har nettopp fått meg ny Mac, men jeg har ett problem. Når jeg prøver å bruke mine eksterne harddisker har jeg kun tilgang til å lese harddisken. Problemet her er at jeg trenger tilgang til å skrive på harddisken. Finnes det noen enkel måte å fikse dette i Mac OSX uten å formatere harddisken? Forøvrig kan det nevnes at en av de to harddiskene jeg har prøvd er brukt på min gamle Mac, mens den andre tidligere kun er brukt på windows maskiner. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Problemet er at OSX ikke støtter skriving til NTFS (windows disker). Enkleste måten er å laste ned en NTFS writer for mac. Har ikke brukt noen selv, men google vet sikkert hvilket som er bra. Her er en artikkel om dette, det skal vist være mulig å aktivere dette i OSX, men er ikke anbefalt, da det kan skape problemer: http://www.idg.no/macworld/article238505.ece Lenke til kommentar
Dolven313 Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Takk for svar. Dette burde løse problemet på den ene harddisken i alle fall. Men hva med den som allerede er brukt på en annen Mac uten problemer før? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Det enkleste er å kopiere over filer fra ekstern disk til en windows maskin. Formater så ekstern disken til noe begge operativsystem kan lese/skrive til og legg tilbake filene. les litt her om hva du tror vil passe deg best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå