Sparrk Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Hei, Skal ha meg et nytt headsett til Xboxen. Kjøpte en slik adapter men headsettet jeg bruker er ikke noe bra. Noen som har prøvd microsoft sitt xbox one headsett? Det ser veldig stilrent ut, fått bra kritikk også. Vet noen om jeg kan bruke hvilket som helst headsett med innebygd mikrofon og plugge i adapteren så vil det virke? Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg bruker Astro A50 som headset til Xbox 1 og det fungerer utmerket. Kan ikke uttale meg om andre headset da de er uprøvd for min del. Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) Har et Astro a40 som jeg fikk i dag, identisk lydmessig til a50, men det koster 5-600kr mindre og det er kablet. Så om du ikke har noe imot et kabelhelvete, så gå for et Astro a40. Du finner ikke et headset med bedre lydbilde til den prisen (det koster ~2200 på Komplett, fri frakt). Endret 29. september 2014 av SIR WOLFIE 87 Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) Fungerer mikrofonen i Astro-headsettene til Xbox One? Mener jeg leste noe om at du ikke kunne bruke mikrofonen når du har det koblet til Xbox One, men mulig jeg har tolket noe feil? Eventuelt trenger man kanskje et adapter eller noe? Jeg er også på utkikk etter headsett til Xbox One, og jeg vet at Astro er noe av det beste.. men jeg er avhengig av å bruke mikrofonen liksom. Hva er det man må kjøpe da.. Astro A40/A50 + Mixampen + adapter? Redigert: Ser jo nå at TS har kjøpt et sånt adapter. Endret 29. september 2014 av iGlenn Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Fungerer mikrofonen i Astro-headsettene til Xbox One? Mener jeg leste noe om at du ikke kunne bruke mikrofonen når du har det koblet til Xbox One, men mulig jeg har tolket noe feil? Eventuelt trenger man kanskje et adapter eller noe? Jeg er også på utkikk etter headsett til Xbox One, og jeg vet at Astro er noe av det beste.. men jeg er avhengig av å bruke mikrofonen liksom. Hva er det man må kjøpe da.. Astro A40/A50 + Mixampen + adapter? Redigert: Ser jo nå at TS har kjøpt et sånt adapter. Alle Xbox One headset krever denne for fungerende chat: https://www.komplett.no/xbox-one-stereo-headset-adapter/820556 Er ikke mulig å bruke noe headset for å chatte uten det adapteret. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Så stygt.. Men la oss si jeg skal kjøpe Astro A40/A50. Da kjøper jeg headsettet og den adapteren, og da skal alt fungere? Regner med den der adapteren erstatter mixampen fra Astro, siden man kan styre lyden med den? Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) Så stygt.. Men la oss si jeg skal kjøpe Astro A40/A50. Da kjøper jeg headsettet og den adapteren, og da skal alt fungere? Regner med den der adapteren erstatter mixampen fra Astro, siden man kan styre lyden med den? Da skal alt funke ja. Mixampen styrer lyden, så det er den jeg bruker hvertfall. Mixamp kreves for å få Dolby Digital 5.1 for eksempel. Er derfor headset uten mixamp er nesten 1000kr billigere. Uten mixamp er det kun et vanlig stereo headset. Kjøp https://www.komplett.no/astro-gaming-a40-svart-med-trd/795724 eller https://www.komplett.no/astro-gaming-a50-trdlst-dolby-71/795708 Endret 29. september 2014 av SIR WOLFIE 87 Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Åja, jeg trodde mixampen kun var for å styre lyden. Men da må jeg jo nesten kjøpe mixamp + headsett + den adapteren. Skal prøve å undersøke litt først da. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Sparrk Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Vet dere om vanlige headset med mikrofon funger? Headset ment for mobil / musikk. Kjøpte igår Microsoft sitt headsett men syns ikke det var noe bra å ha på, samtidig som lyden manglet trykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå