Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny familiebil til 30-50 000

OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så på V70en idag, det var en fantastisk bil til en liten sum, 30 000. Lyden fra venstre framhjul er som en grov motorlignende lyd og kommer når man kommer opp i hastighet rundt 70 og kjører rett fram eller svinger til høyre. Når man svinger til venstre forsvinner lyden helt. Ut ifra dette er det nesten helt sikkert hjullageret som er gått. Billig å skifte.

El problemene ser ut til å ha blitt ordnet da han skiftet børster i dynamoen. Bilen hadde bare et par steinsprutskader på panseret, men disse var små og dekket over. Ingen rust, fin i lakken, sjekket godt og motorrommet ser ut som den er fra en bil som er 3 år gammel. Alt av elektronikk fungerer og han har skiftet lamper og ordnet hvis noe har vært problemer. Inni er kun rattet og førersetet slitt, ellers så ser inventaret nytt ut. Han som selger selger pga. økonomiske problemer da han er sykemeldt, og han har diskutert mye med dama for å prøve å beholde den og han gråt nærmest da vi pratet om hvordan vi skulle gjøre ting ved kjøp. Det var kjæledeggen hans og han var nærmest paranoid overfor mulige kommende feil så han skiftet og byttet ut ting som det ikke var problemer med enda. Han brukte lang tid på å forklare meg mye og det var litt trist å se at en kar som er så glad i bilen sin må selge den.

Jeg ringte han i kveld og takket ja til å kjøpe den.

Høres det ut som et greit kjøp?

På forrige EU kontroll var det ingen feil ved første test.

Lenke til kommentar

For all del unngå kinadeler til bil. Kjøp originalt eller bedre/forsterket om det er produksjonsfeil/svakhet på de originale delene.

Den Primeraen er absolutt verdt å sjekke ut. En bil som ikke slo så godt an som man hadde håpt på, men det er jo ikke så rart med tanke på hvor forferdelig stygg den er. Det var vel med denne modellen det virkelig fikk navnet Deprimera blant bilforhandlere og oppkjøpere.

Lenke til kommentar

Vurderer å skifte hjullageret selv, men er litt tilbakeholden. Men det virker å ikke være så vanskelig, men man må jo ha god plass å utføre det, det er ofte litt vanskelig å finne det.

Hvis jeg skal ha kyndige folk til å se over bilen, alla NAF test basic, er det billigere å gjøre det hos verksted eller hos NAF?

Så har jeg sett litt på Ebay.
Her er 2 forskjellige ser det ut som, og den dyreste ser best ut og er OEM godkjent. Ser f.eks. at den er forsterket rundt skruhullene.

Jeg regner også de skal passe på en vanlig V70 2.4L eller? Det er vell så lett når det kommer til slike enkle deler?

http://www.ebay.com/itm/Front-Wheel-Hub-Bearing-Left-LH-or-Right-RH-for-Volvo-V70-S60-S80-XC70-/310706270234?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Year%3A2001%7CMake%3AVolvo%7CModel%3AV70&hash=item485789701a&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/VOLVO-S80-V70-S60-XC70-REAR-Left-Right-Wheel-HUB-HUBS-Bearing-Bearings-Assembly-/150848965966?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Year%3A2001%7CMake%3AVolvo%7CModel%3AV70&hash=item231f4c8d4e&vxp=mtr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...