p10 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Fornuften forteller meg at min neste bil bør være en T4 VW Caravelle Syncro i lang kombiutgave. Den bilen oppfyller alle krav på ønskelisten: Trekker 2 tonn campingvogn, har 4wd, har god plass til familien og bør ha god plass til alt vi noensinne trenger å frakte med oss i det 2 meter lange lasterommet! Superpraktisk familiefrakter med andre ord! Problemet er at hver gang jeg kommer over en Nissan Patrol på Finn.no får jeg fryktelig lyst til å kjøpe den! Patrol har vært en drømmebil helt siden jeg måtte kvitte meg med KingCaben fordi den hadde for få seter (og fordi den holdt på å gå fullstendig i oppløsning) Den oppfyller nesten alle kravene den også. Trekker vogn, har så absolutt 4wd, grei plass til familien og bagasjeplass nok til nesten alle anledninger. Fremkommelighet i bøtter og spann både på dårlig brøytede vinterveier og dær ingen skulle tru at nokon kunne bu! Ulempen er nok først og fremst et høyere drivstofforbruk. Skal jeg følge fornuften eller følelsene? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Om det bare er drivstofforbruk som stiller deg i tvil så kan du like godt gå for følelsene. I praksis så vil nok ikke drivstoffet være en overveldende utgift på noen av bilene. Slik jeg forstår det så har Nissan Patrol en del større motor, og om du skal trekke 2 tonn så er det bedre for økonomien om du har en bil som ikke strever opp bakkene. 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Siden den følselsesmessige bilen ligger så nært den fornuftige, ville jeg gått for den følelsesmessige. Hvor ofte har du den muligheten? 1 Lenke til kommentar
p10 Skrevet 29. september 2014 Forfatter Del Skrevet 29. september 2014 Før vi stiftet familie kjøpte jeg alltid de bilene jeg hadde lyst på. De siste 5 årene er det behovet som har diktert bilvalget. Kanskje er dette en mulighet til å handle bil etter følelser igjen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Er egentlig en Patrol nevneverdig tørstere enn en slik Caravelle? Lenke til kommentar
p10 Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Regner med å kjører Caravellen under litern uten nevneverdige problemer. Regner med at det er umulig å kjøre Patrolen under litern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå