Gå til innhold

Kan man skru av PC med vannkjøling når man ikke er hjemme?


ColossusZ

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en H100i og er helt ny på vannkjøling, dette er en lukket vannkjøling. (Regner med at de fleste vet det.)

 

Tittelen sier seg selv, kan jeg skru den av når jeg ikke bruker PCen, jeg skrur den av hver kveld og skrur den ikke på før ettermiddag og har den på til kveld igjen, dette er i uken, helgen har jeg den på fra jeg står opp til jeg legger meg, går dette bra? Har hørt mye om at man bør ha den på så ofte som mulig for at pumpen ikke skap stoppe, eller noe sånt, fant ikke noe når jeg googlet det heller.

 

Jeg kan være borte lenge i sommerferien osv. og da er jeg redd for at det skal skje noe, trenger bare bekreftelse på det jeg tror er riktig (at jeg KAN skru den av når den ikke er i bruk uten problemer.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke være noe problem å la den stå avslått over lengre tid.

 

Elektromotoren kan jo "stå seg i filler" som alt annet, men dette merker man jo raskt ved oppstart (rpm sensor). Alternativt kan/vil slangene morkne over tid, men dette gjør dem uansett bruk.

 

Det skader jo ikke med en rask sjekk av hardwaren av og til :)

Hvis man er lenge borte, og ikke har veldig bra vern og evt brannsikkerhet vil jeg jo absolutt anbefale å slå av PC'n hvis man er borte i ukesvis.

Lenke til kommentar

Det skal ikke være noe problem å la den stå avslått over lengre tid.

 

Elektromotoren kan jo "stå seg i filler" som alt annet, men dette merker man jo raskt ved oppstart (rpm sensor). Alternativt kan/vil slangene morkne over tid, men dette gjør dem uansett bruk.

 

Det skader jo ikke med en rask sjekk av hardwaren av og til :)

Hvis man er lenge borte, og ikke har veldig bra vern og evt brannsikkerhet vil jeg jo absolutt anbefale å slå av PC'n hvis man er borte i ukesvis.

Og det er ikke noe problem om man skrur den av og på ofte? :) Hørte noe om at det skulle ødelegge pumpene elns fortere enn ellers.

Lenke til kommentar

Skal ikke være noe problem.

 

Tenk på når man klokker .. enormt mange restart av systemet med ny puls til starter. Hvis du setter elektromotoren til å start/stoppe i en loop hvert 5 sekund så ryker den vel raskere ja. Men en Corsair H100 skal tåle å starte og stoppe noen ganger om dagen i åresvis.

 

Ellers sender du driten i retur og kjøper deg ei D5 pumpe med EK pumpehus :ph34r:

Lenke til kommentar

Skal ikke være noe problem.

 

Tenk på når man klokker .. enormt mange restart av systemet med ny puls til starter. Hvis du setter elektromotoren til å start/stoppe i en loop hvert 5 sekund så ryker den vel raskere ja. Men en Corsair H100 skal tåle å starte og stoppe noen ganger om dagen i åresvis.

 

Ellers sender du driten i retur og kjøper deg ei D5 pumpe med EK pumpehus :ph34r:

Haha :D Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...