Formula90 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Hei Jeg har en 10 år gammel katt jeg hentet fra kattehuset for et par ukers tid siden, på Fredags kveld så smatt katten ut døra når jeg kom hjem.. dette var en svært nervøs katt. men hun hadde begynt å kjenne meg litt. Jeg så katten på Lørdan og jeg så henne idag. hun holder seg i omkretsen. Men tør ikke å komme inn, eller til meg. Hvis jeg prøver å gå til henne så stikker hun. Hva er beste måte for å fange en sånn katt? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Gamle katter er vanskelige å flytte på. Katter er knyttet til steder, ikke så mye personer. Og når den får en stor miljøforandring blir den veldig i villrede. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 29. september 2014 Forfatter Del Skrevet 29. september 2014 Mat prøvde å riste på katte maten uten at hun kom. men tenkte jeg skulle prøve å koke noe fisk idag Lenke til kommentar
Flying Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Du kan låne felle hos Kattehuset eller DB. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg hadde en katt som forsvant når jeg var på ferie en gang, fant han igjen etter han hadde vært ute i 3 måneder. Lokket han rett og slett med meg hjem ved å ta mat på et fat, gi han litt, så trekke med meg fatet sakte men sikkert helt inn i leiligheten min. Så lukket jeg døren raskt bak han, og han var inne. Tok ikke lang tid før han slo seg til ro igjen, og da var alt bra. Ellers så kan du bruke et bur, du setter mat inni, og har en tråd eller noe lignende festet i luken - så du kan lukke den på grei avstand. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Jeg ville anbefalt en felle. Legge avispapir inni sammen med noe godt å spise som lukter laang veg. Da går kattene inn i fella som gærninger. Jeg og samboer hadde en katt som hoppa ut fra vinduet i tredje etasje. Vi satte ut fella. Endte med st vi fikk endel nabokatter inni mens vår stod og så på dem. Og etterhvert så gikk han inni, og han er inne nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå