Gjest Slettet-P8zKbRH56D Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Hei. I en lengre periode nå har jeg trent regelmessig 4-5 ganger i uka med høy intensitet. Har vært på tabata (gruppetime), syklet, trent mage og armer, noe rygg. Løper 6.4 km på 30 min og løper 12 km på 60 min, men blir ikke bedre. Skjønner at det er mange faktorer som spiller inn for min prestasjon... Mener selv at jeg spiser sunt. Veier 53 kg og er 164 cm høy. Lenke til kommentar
Emil00 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Hva er spørsmålet ditt? Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Hva er spørsmålet ditt? Ligger jo i tittelen på tråden. "Hvordan bli en bedre løper?" Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Variere intensitet samt øke antall løpeøkter vil jeg tro er en god start. For å bli en god løper må det løpes mye. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Bedre løper på langt eller kort? Høyere toppfart eller bedre utholdenhet? Eller bare bedre å løpe sånn all over? Intervaller typ 4x4 og lignende er uansett noe du burde legge inn, motbakkeløping er fælt men derav like effektivt. Det å innarbeide en god og energisparende teknikk er også viktig, det er de små detaljene som skaper det store bildet i løping. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Bedre løper på langt eller kort? Høyere toppfart eller bedre utholdenhet? Eller bare bedre å løpe sånn all over? Intervaller typ 4x4 og lignende er uansett noe du burde legge inn, motbakkeløping er fælt men derav like effektivt. Det å innarbeide en god og energisparende teknikk er også viktig, det er de små detaljene som skaper det store bildet i løping. Egentlig på alle distanser. Snart blir det cooper-test i gymmen, altså, så langt man klarer på 12 min. Jeg har aldri vært rask, men alltid hatt grei utholdenhet. Endret 2. oktober 2014 av Slettet-P8zKbRH56D Lenke til kommentar
blured Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Om du per nå ikke løper til vanlig, og motivasjonen din er å gjøre det så godt som mulig på Cooper-test, så hadde jeg gjort som Priim foreslår - altså intervaller. Over lengre tid så vil det være lurt å kjøre endel langkjøringer/rolige og lengre økter, økter der du fokuserer på teknikk, litt styrketrening som relaterer seg til løpingen osv. Men på kort sikt så er intervaller utrolig effektivt for å økte tempoet og utholdenheten din. (Samtidig så kan det være lurt at du forsøker deg på Coopertesten en eller to ganger før du skal ha den i gymmen, slik at du blir litt kjent med hva kroppen din faktisk tåler av tempo på denne øvelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå