Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Start problemer/luft i systemet Audi A6 2,5 tdi Q. 01 mod.

Chevy123

Anbefalte innlegg

Plages med å få start på bilen, må luftes på dysene hver gang jeg skal ha start på den. Ser ut som at det er mye luft i systemet, men finner ikke ut hvor det kommer inn. Når jeg kjøpte bilen så hørte man hele tiden at webasto pumpen tikket, forrige bileier sa den var gåen. 2 uker etterpå begynte jeg å plages med bilen, og da sluttet også webasto pumpen og tikke. Har byttet filter og retur slanger og prøvd å koble til en båttank og med sånn pumpeslange på direkte til filteret og da startet bilen og så heller ikke noe luft i den blanke slangen. så om det er noe før filteret ... når jeg byttet filter, ventilen som står oppe på filteret og returslanger så gikk bilen helt fint i et par dager, og man hørte tikkingen fra webasto pumpa igjen, så helt plutselig begynte den og karve igjen og har bare blitt verre. Så trenger noen gode råd og tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser du har bytta de vanligste tingene. Ellers er bare litt svetting rundt en diesel retur slange nok til at det gir startvansker.

Hvorfor står denne webasto pumpa å går hele tiden?

Jeg har sett 2 ganger før noen som har montert webasto/eber pumpa på en merkelig måte. Utifra systemet/monteringen er det mulig denne pumpa suger tomt dieselfilteret eller trekker falskluft. Filteret er helt tomt når du skal ha start på bilen og da sier det seg selv at det ikke blir lett.

Jeg hadde vel sett mer rundt denne pumpa. Fordi du nevner den så mye og fordi det har vært noen å fikla der ved montering. Man finner alltid merkelige feil der folk har vært før. Falskluft via T-stykker osv. Koble vekk hele greia og se om det hjalp er mitt tips.

Lenke til kommentar

Ja det er merkelig.

Kan jo hende det trekker inn via slangene på denne ventilen.. De kan sitte godt og jeg har voldtatt dem i fillebiter før, eneste måten jeg fikk dem av på, men man kunne ikke se noen direkte skader. Ble reklamasjon pga startvansker etterpå.

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...