Feexy Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Har letet etter et godt batterigrep for Nikon D5300, men finner ingen som ser veldig gode ut, veldig mange billige som trenger kabel. Er det noen gode jeg burde se etter? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Ser ut som du bør oppgradere kamerahuset for å slippe kabel.... http://www.miniinthebox.com/no/batterigrep_c6153?currency=NOK&litb_from=paid_adwords_search&adword_mt=b&adword_ct=41999114913&adword_kw=batterigrep%20sony&adword_pos=1s4&adword_pl=&adword_net=g&adword_tar=&gclid=CMS27oCzhMECFcLnwgodj2wAYg Endret 28. september 2014 av flageborg Lenke til kommentar
Feexy Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Ser ut som du bør oppgradere kamerahuset for å slippe kabel.... http://www.miniinthebox.com/no/batterigrep_c6153?currency=NOK&litb_from=paid_adwords_search&adword_mt=b&adword_ct=41999114913&adword_kw=batterigrep%20sony&adword_pos=1s4&adword_pl=&adword_net=g&adword_tar=&gclid=CMS27oCzhMECFcLnwgodj2wAYg Trenger man bruke kabelen om man bare trenger ekstra batteri? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Ser ikke ut som det følger med ekstra batteri i den pakken...? Lenke til kommentar
Feexy Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Mener om man kan bruke grepet med batteriene i uten kablene bare for ekstra batteritid. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) Antar du tenker på noe ala dette Meike-grepet. Kabelen er vel bare for å kunne bruke utløserknappen. Siden jeg ikke har prøvd selv, så skal jeg ikke garantere at den ikke trengs for å få full utnyttelse av to batterier, men det er veldig usannsynlig. Grepet inneholder all elektronikken som skal "lure" kameraet til å tro at det står et vanlig EN-EL14 i det, og den elektronikken styrer fordelingen mellom de to batteriene (evt. AA-batteriene) som står i grepet. Endret 29. september 2014 av Sutekh Lenke til kommentar
tow Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Om man ikke kan bruke utløserknappen er nå min mening at det er mye bedre å ta med et ekstra batteri i lommen enn å dra på et helt batterigrep i tillegg til et ekstra batteri. Det er bare i veien de gangene man ikke fotograferer i vertikalformat og bruker utløser nr. 2. For min egen del merker jeg at jeg ofte bruker utløser 1 selv om jeg har nr. to og fotograferer på høykant, selv om jeg egentlig liker bedre å vri kameraet i hånden og bruke utløser 2. Det har å gjøre med hvordan jeg surrer kameraremmen rundt håndleddet, som gjør det vanskelig å vri kameraet fort. Etter det jeg forstår har ikke D5300 kontakter i bunnen, så ingen batterigrep kan kobles direkte. Den eneste muligheten er om du finner noen som lager batterigrep med trådløs styring av lukker, ellers må du akseptere å bruke ekstern ledning. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Mener om man kan bruke grepet med batteriene i uten kablene bare for ekstra batteritid. Det ser ut som D5300 er...og blir....en innstegsmodell fra Nikon...ikke noe å "bygge på". Ha ekstra batteri i lomma... Batterigrepet har for min del to viktige funksjoner på D90/D7000 1. Grepet - plass til ALLE fire fingrene 2. Ekstra batterikapasitet De andre funksjonene benyttes ikke... 1 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Enig i at det er litt poengløst å bruke vertikalgrep kun som oppbevaringsplass for et ekstra batteri. Det er vel få situasjoner hvor man tar et tusentalls bilder på rappen uten mulighet til å ta en batteriskift-pause. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå