Gå til innhold

Batterigrep for Nikon D5300?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antar du tenker på noe ala dette Meike-grepet.

Kabelen er vel bare for å kunne bruke utløserknappen. Siden jeg ikke har prøvd selv, så skal jeg ikke garantere at den ikke trengs for å få full utnyttelse av to batterier, men det er veldig usannsynlig. Grepet inneholder all elektronikken som skal "lure" kameraet til å tro at det står et vanlig EN-EL14 i det, og den elektronikken styrer fordelingen mellom de to batteriene (evt. AA-batteriene) som står i grepet.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Om man ikke kan bruke utløserknappen er nå min mening at det er mye bedre å ta med et ekstra batteri i lommen enn å dra på et helt batterigrep i tillegg til et ekstra batteri. Det er bare i veien de gangene man ikke fotograferer i vertikalformat og bruker utløser nr. 2. For min egen del merker jeg at jeg ofte bruker utløser 1 selv om jeg har nr. to og fotograferer på høykant, selv om jeg egentlig liker bedre å vri kameraet i hånden og bruke utløser 2. Det har å gjøre med hvordan jeg surrer kameraremmen rundt håndleddet, som gjør det vanskelig å vri kameraet fort.

Etter det jeg forstår har ikke D5300 kontakter i bunnen, så ingen batterigrep kan kobles direkte. Den eneste muligheten er om du finner noen som lager batterigrep med trådløs styring av lukker, ellers må du akseptere å bruke ekstern ledning.

Lenke til kommentar

Mener om man kan bruke grepet med batteriene i uten kablene bare for ekstra batteritid.

Det ser ut som D5300 er...og blir....en innstegsmodell fra Nikon...ikke noe å "bygge på".

Ha ekstra batteri i lomma...

Batterigrepet har for min del to viktige funksjoner på D90/D7000

1. Grepet - plass til ALLE fire fingrene

2. Ekstra batterikapasitet

De andre funksjonene benyttes ikke...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...