Gå til innhold

Hvorfor "hakker" til og med gamle spill?

Murph[Y]

Anbefalte innlegg

Jeg har et radeon 9500 128mb-kort, som jeg får omlag 10600 i 3dMark01 med. Dette er vel langt fra noe toppkort, men til og med gamle spill som motorcross madness 2 hakker i ny og ne :grine: Jeg har høy fps, men det virker som grafikken blir "hengende etter", slik at det hakker. Denne ujevne hakkingen er like ille uansett hvilken grafikk-kvalitet og oppløsning jeg kjører. Dette ser jeg spesielt godt i spill der det går fort unna... Er kortet rett og slett for dårlig? (synes i såfall det er litt merkelig med tanke på at mitt gamle hercules 64mb som gjorde 1500 i 3d01, ikjørte motorcross madness2 helt fint...) Bruker driverne som fulgte med kortet, og bruker selvfølgelig dx9.

Er det noen som kan komme noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
' date='28/10/2003 : 14:49'] Jeg har et radeon 9500 128mb-kort, som jeg får omlag 10600 i 3dMark01 med. Dette er vel langt fra noe toppkort, men til og med gamle spill som motorcross madness 2 hakker i ny og ne :grine: Jeg har høy fps, men det virker som grafikken blir "hengende etter", slik at det hakker. Denne ujevne hakkingen er like ille uansett hvilken grafikk-kvalitet og oppløsning jeg kjører. Dette ser jeg spesielt godt i spill der det går fort unna... Er kortet rett og slett for dårlig? (synes i såfall det er litt merkelig med tanke på at mitt gamle hercules 64mb som gjorde 1500 i 3d01, ikjørte motorcross madness2 helt fint...) Bruker driverne som fulgte med kortet, og bruker selvfølgelig dx9.

Prøv å last ned nye drivere.

http://www.OmegaCorner.Com

Omega driver er vel bedre enn ATI sine Catalyst.

Fikk en poengøkning på 250 etter at jeg byttet fra Cat. 2.7 til Omega drivere.

Lenke til kommentar
Det kan være andre ting enn kortet som h0rer. Det kan være f.eks at disken jobber og tar opp ressurser. Jeg tror det ikke er kortet sin skyld siden du sier at det hakker i alle oppløsninger og sånt.

Enig. Prøv Ad-Aware Denne fjerner spy- ware. Har du Kazaa installert? Den bruker mye ressurer. Mye spyware i Kazaa. Kjør: msconfig i "kjør/run på startmenyen" ta vekk unødvendige ting i oppstarten. Lykke til ;)

Lenke til kommentar

ikkeno' revolusjonerende i det jeg skal tilføye men; det lagga som bare f**n i ghost recon med en p4 3ghz, 9700pro og 1024mb rd ram jeg hadde, mens på en atlon1.2 med gf2mx 400 med 256mb ram rulla det helt smooth...who gives a shit....

det var min lille digresjon... :mad:

Lenke til kommentar
' date='28/10/2003 : 14:49'] Jeg har et radeon 9500 128mb-kort, som jeg får omlag 10600 i 3dMark01 med. Dette er vel langt fra noe toppkort, men til og med gamle spill som motorcross madness 2 hakker i ny og ne :grine: Jeg har høy fps, men det virker som grafikken blir "hengende etter", slik at det hakker. Denne ujevne hakkingen er like ille uansett hvilken grafikk-kvalitet og oppløsning jeg kjører. Dette ser jeg spesielt godt i spill der det går fort unna... Er kortet rett og slett for dårlig? (synes i såfall det er litt merkelig med tanke på at mitt gamle hercules 64mb som gjorde 1500 i 3d01, ikjørte motorcross madness2 helt fint...) Bruker driverne som fulgte med kortet, og bruker selvfølgelig dx9.

Et veldig godt tips: Hvis ikke det er skrudd på allerede så kan du skru på V-synch for å få bildet/spillet til å slutte å hakke... Funka hos meg!

Lenke til kommentar

Mest sansynlig er det en del andre prog som kjører samtidig ta og rensk litt opp på maskinen så hjelper det helt sikkert. Jeg kjører på et 64kort uten problemer i de fleste spill :nice:

Burde nok få meg en ny pc hmm.... :roll:

oppgrader drivere til skjermkortet

Lenke til kommentar
,28/10/2003 : 14:49]Jeg har et radeon 9500 128mb-kort, som jeg får omlag 10600 i 3dMark01 med. Dette er vel langt fra noe toppkort, men til og med gamle spill som motorcross madness 2 hakker i ny og ne :grine: Jeg har høy fps, men det virker som grafikken blir "hengende etter", slik at det hakker. Denne ujevne hakkingen er like ille uansett hvilken grafikk-kvalitet og oppløsning jeg kjører.

Hei! Opplevde nylig det samme med mitt Radeon 9700 Pro. Jeg prøvde alt :!: Vekk med de nye driverne, inn med de gamle... Rullet til og med DX tilbake til 8.1, og reinstallerte DX9. Ingenting hjalp. Har ingen spyware på Pc'n - har ikke engang internett! Uansett hva jeg gjorde ville alt "stoppe opp" et øyeblikk på skjermen - ca. hvert 5. sekund.

Det endte med at jeg tok en full reinstallasjon av Windows 2000... Nederlag DeLuxe! :grumpy:

Dersom jeg skal plassere mistanken på noe, må det være et grafikk/systemverktøy som kom med en DVD fra PC Gamer. Det virket som jeg aldri fikk avinstallert det ordentlig. Skal bli enda mer forsiktig med sånt fra nå av...

Lykke til, i alle fall. Jeg tviler på at du har et hardware-problem. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...