Gå til innhold

Kan reise til USA å ta lappen der?

Gjest Slettet-7WVSGN

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-7WVSGN

Nå har jeg tenkt å ta lappen, men siden det koster 25 000 - 30 000,- å få tatt det her så tenkte jeg å ta det i USA, der har jeg lest at du kan ta lappen for 1000-2000,-

Om jeg gjør det må jeg ta teoriprøve og oppkjøring i Norge etter at jeg har klart å tatt lappen i USA?

Og hvor mye ekstra vil det da eventuelt koste? Noen som har erfaring med dette?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7WVSGN

Hvis du skal ta lappen i utlandet og få den godkjent i Norge må du bo der i minst seks måneder. Når du kommer tilbake har du ett år på deg til å kjøre opp her.

Da er det bare for meg å finne meg jobb for å ha noe å gjøre da ; p

Lenke til kommentar

Å få arbeidstillatelse der er riktignok ikke helt trivielt akkurat. Og som turist kan man maksimalt være der i 3 måneder. Og at du har lappen fra USA er jo på ingen måte noen garanti for at du står på oppkjøringen her i Norge.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Å få arbeidstillatelse der er riktignok ikke helt trivielt akkurat. Og som turist kan man maksimalt være der i 3 måneder. Og at du har lappen fra USA er jo på ingen måte noen garanti for at du står på oppkjøringen her i Norge.

Nei fordi å ta lappen i USA er ingenting ift hva det er her. Er vel bare En liten kjøretime med lærer i baksetet og så har du lappen. Er kanskje mer nå, men sånn var det når noen sjøfolk jeg kjenner tok den i Texas.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Flyttet tråden til "Trafikk"

Reaksjoner på moderering tas på PM

Skal du ta lappen i utlandet så er det lurest å gjøre det innenfor EU, siden du da slipper å ta oppkjøringen på nytt. Jeg tok mitt sertifikat i Storbritannia og betalte rundt 6000kr totalt. Om du vurderer Storbritannia så kan jeg med trygghet si at kjøring på feil side av veien er så og si uproblematisk.

Jeg vil fraråde alle fra å reise til USA, uansett grunn.

USA er nå en totalitær politistat, hvor ingen er sikker, heller ikke turiser. lle kan risikere å bli arrestert når som helst for den minste forseelse.

Hold den diskusjonen i relevante tråder er du grei.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei fordi å ta lappen i USA er ingenting ift hva det er her. Er vel bare En liten kjøretime med lærer i baksetet og så har du lappen. Er kanskje mer nå, men sånn var det når noen sjøfolk jeg kjenner tok den i Texas.

Bodde i Texas for fire år siden og det er bare en liten runde rundt på en bane, en liten skriftlig prøve og så må du kjøre rundt omkring problemfritt med maks én passasjer osv. i seks måneder med mindre du er eldre enn 17: "The six month requirement applies only to teens who are taking the Teen course and are between 15 and 17 years of age."

Jeg ville uansett ikke dratt til USA med hovedmål å ta lappen. Det er en grei mulighet å ta mens du likevel er der et års tid eller noe, men som hovedmål er det neppe noe å vinne på det. Særlig når du fint kan tjene 150 kroner timen i Norge kontra ca. 40 kroner i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...