Samah Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Hei, Starter en ny tråd nå som arbeidskrav 1 er lagt ut. Nyttig tråd for hjelp til oppgavene. Selv skal jeg starte på arbeidskravet nå. Lykke til alle som skal gjennomføre arbeidskravet og kurset! Det er et vanskelig fag! Lenke til kommentar
Leifert1 Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Jeg har lagt inn dummy-variablene på følgende måte: generate onsdag=premieredag==3 generate torsdag=premieredag==4 .... generate januar=premieremnd==1 generate februar=premieremnd==2 ... Kan noen bekrefte om dette er riktig måte å gjøre det på? Er det "summary statistics" jeg skal bruke for utvalgsgjennomsnitt og standardavvik? Lenke til kommentar
jølle92 Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Jeg har lagt inn dummy-variablene på følgende måte: generate onsdag=premieredag==3 generate torsdag=premieredag==4 .... generate januar=premieremnd==1 generate februar=premieremnd==2 ... Kan noen bekrefte om dette er riktig måte å gjøre det på? Er det "summary statistics" jeg skal bruke for utvalgsgjennomsnitt og standardavvik? Ja det er riktig. du skriver januar på variabel navn, så under skriver premieredag==1 osv.. Summary statistics er også riktig å bruke ja. Lenke til kommentar
jølle92 Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 har noen gjort oppgave I i eksamenscaset? hvordan gjør man det med ln? Lenke til kommentar
tinimini Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 har noen gjort oppgave I i eksamenscaset? hvordan gjør man det med ln? Jeg har gjort det på denne måten. . gen lntotalbsk = ln(totalbsk) . gen lnpremierebsk = ln(premierebsk) . gen lndager = ln(dager) i) reg lntotalbsk lnpremierebsk Men er ikke sikker på om det er riktig. Lenke til kommentar
tinimini Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Er det noen som har lyst til å sammenligne svarene fra caset? :-) Lenke til kommentar
jølle92 Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Er det noen som har lyst til å sammenligne svarene fra caset? :-) har du fått til alt tror du? Lenke til kommentar
Leifert1 Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Noen som er behjelpelig med oppgave G og J? Lenke til kommentar
tinimini Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Er det noen som har lyst til å sammenligne svarene fra caset? :-) har du fått til alt tror du? Ja, jeg tror det :-) Men greit å være helt sikker. Har du lyst til å sammenligne? Lenke til kommentar
jølle92 Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Er det noen som har lyst til å sammenligne svarene fra caset? :-) har du fått til alt tror du? Ja, jeg tror det :-) Men greit å være helt sikker. Har du lyst til å sammenligne? ja, jeg skal prøve å gjøre de siste oppgavene senere, så kan vi sammenligne i kveld. Lenke til kommentar
Brisss Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Er det noen som vil hjelpe meg med oppgave G? Hadde vært kjempesnillt ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå